• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

******52 DAGAR KVAR******

Vad spännande, här är det oxå fint väder ska gå en sväng sen. Har tvättat fönstrerna på övervåningen, sambon får ta nedervåningen = fler fönster!

• Tess82

Här är det 56 dagar kvar men jag hoppas på lite mindre .

Idag har liten fått en ny hobby, sparka mamma på revbenen, inte skönt. Ibland så känns det som att bebisen ligger under revbenen också då gör det så ont så jag knappt kan röra mig. 

Huvudvärken är kvar men ganska lindrig än så länge idag, går lite upp och ner, verkar som att jag får stå ut med att ha det så här ett tag.

Här är det också jättehärligt väder så jag ska ta mig ut lite om en stund, har lite svårt att veta vad jag ska sysselsätta mig med ute men hittar jag inte på nåt så får jag väl ta en stol och bara sätta mig och njuta av solen. 

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Men tänk om vi får i v 38. Det är ju bara runt hörnet.
    Jag har ju lagt in beställning om v 38 så jag har eg. bara ca 30 dagar kvar.

Vad duktigt du är Lepa. Man ser ju skiten på fönstren nu när solen skiner. Tur att jag är på jobbet.

*** med bebis i magen, v 33***
  • Lepa

Jag har sett skitet på fönstrerna fast det inte har varit sol (då vet ni hur skitit jag menar)

Jag har oxå lagt in beställning v.38 ;)

Måste bara berätta att jag e så öm mellan benen men känner inget om jag trycker utan när jag går o ligger ner. Och sen e jag tung i nedre delen av magen...nån mer som känner så?

• Tess82

Vill också ha bebis i v 38 och fram till bf är väl okej men vill verkligen inte gå över.

Vill slippa alla krämpor så fort som möjligt, nu har jag ju både foglossning och huvudvärk .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Lepa : Njae, vet faktiskt inte om jag är så öm. Ibland, men inte så att jag tänker på det varje dag. Mer öm i sjävla ljumskarna.
    Har för mig att det är vanligt att man känner ett tryck mellan benen när det närmar sig BF.
    Gör det ont ?

• Tess82

Bra att komma upp i tid ibland man hinner få lite gjort. Blev ju tvungen att städa lite efter oboy incidenten så nu är kök och hall dammsuget och skurat. Har även hunnit vika lite tvätt och tvätta en maskin och hänga den. Sen trotsade jag fogarna och tog en liten promenad till affärn, gick sakta och med små steg så det gick ganska bra. Visst känns det men gud vad skönt det var att röra på sig lite. Skulle bli sämre väder till helgen enligt svärmor så det var ju bäst att passa på.

Tror att jag gjort mitt för idag i alla fall, sambon har lovat att fixa mat ikväll. Jag köpte en receptbok med pajer på bokrean till honom, ingen baktanke alls med det  .

Snart dags för lite lunch känner jag sen duschen. Ska ju iväg sen till kl 15.

Ha en trevlig helg nu tjejer utifall vi inte hörs nåt mer innan

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Hoppas att kursen blir bra Tess. Och att du får något bra tips av din bm ang. huvudvärken.

Ha en härlig helg tjejer !
    KRAM

• Lepa

Trevlig helg tjejer ikväll blir det moussaka och lets dance!

• Tess82

Nu är jag arg, ledsen och besviken. Sambon skulle ju laga mat idag när jag var på föräldragruppen (han har från början sagt att han inte vill vara med där och det är okej). När jag kommer hem så har han gjort fyllningen till pajen men ingen pajdeg. Brukar göra den först eftersom den ska förgräddas och då brukar man kunna göra fyllningen under tiden men så smart var inte han vilket betyder att det tar ca 1 timme för maten att bli klar och han måste iväg så det är jag som får göra klart maten och han tänker inte ens äta med oss för han har annat att göra.

Hade det inte varit för barnen så hade jag nog tryckt upp hela pajen i ansiktet på honom, fan vad ledsen jag blir. Tyckte att jag hade gjort tillräckligt idag och trodde jag skulle bli lite uppassad men det kan jag tydligen glömma.

Ja så bra börjar min helg, hoppas att den slutar lite bättre GråterSkrikandes

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3