• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Funderade också på blommor att ha ute för några dagar sen men nu känns det som att det får vänta ett tag. Med 5-7 cm snö ute så känns det inte riktigt lika aktuellt längre. men jag tittade på nyheterna och vädret nyss och det skulle bli varmt till helgen igen så vi får hoppas på att det håller i sig sen.

Har satt igång en tvätt nu och sitter och klurar på bullarna. måste erkänna att jag aldrig bakat bullar förut så jag är lite rädd att misslyckas men hur svårt kan det vara? Måste ju göra ett försök.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Är inte heller så bra på bullbak, men mitt tips är att inte snåla med smöret, sockret och kanelen. Dom blir lätt torra annars.

Värst vad snö ni har fått Tess. Hoppas det var sista lasset så våren kommer nu istället. Vädret på Tv:n kan man aldrig lita på. Dom kan ju ha fel bara dagen innan.

*** med bebis i magen, v 34***
  • Lepa

EJ, du kommer hinna jag lovar...

Vad fint det hade varit med nya blommor ute men får nog vänta lite. Sambon har sagt att han ska göra om våran framsida med ny marksten och sen ska vi köpa nya utemöbler där så man kan njuta av kvällssolen i sommar.

Tess, vill inte skrämma dig men första gången jag gjorde bullarblev dom jätte torra så nu har jag lärt mig att inte hälla i för mycket mjöl på en gång utan känna efter - och som EJ sa att man inte snålar på smöret!!!

• Tess82

Nu står bullarna på jäsning, var nog ganska försiktig med mjölet och försökte att inte snåla på smöret så vi får väl se hur det går. Dags att pensla bullarna och sen in i ugnen, sen blir det kaffe och bulle .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Hoppas att bullarna blev goda Tess !

Är det nån mer än jag som blir helt däckad efter lunchen ?
    Magen blir helt stenhård och kroppen vill bara lägga sig ner och sova.

Och nu när vi gick till matstället så kändes det som om bebis åkte ner ett hack i bäckenet.
    Kan det stämma ? Eller inbillar jag mig ?

• Lepa

Nu e bullarna klara och promenaden avklarad.

Emma, ja den kanske håller på o fixerar sig! Känner du inte stickningar mellan benen?

• Emmajohanna

maila hit några då Lepa ! Snääääääälla.

Njae, inga stickningar vad jag kan känna... Lite mer i ljumskarna och svag mensvärk.
    Säkert inget, men man blir ju nyfiken.

• Lepa

Emma, japp faxade över några nu, men jag lovar dom e fluffigare men dom blev ju så platta när jag skulle trycka i dom i faxen :(

Alltså jag tror min bebbe har fixerat sig hela tiden men på fredag kommer BM säga att den ligger åt helt andra hållet...

Jag har oxå mensvärk till o från...

• Emmajohanna

ja j-ar vad platta dom blev... Men smarriga ändå...

Om bebis ligger i säte nu så försöker dom vända va ? Min låg iofs nedåt sist så...
    Hur har era legat om nu bm har känt ?  

• Tess82

Bullarna klara och faktist riktigt goda. De fick godkänt av sambons son också så det är inte bara min egen åsikt .

Har ingen aning om hur min bebis ligger men det är då full fart där inne och sparkar/boxar åt alla möjliga håll så än är det nog ingen fixering på gång. Kanske ska höra med bm på måndag om hon kan känna hur den ligger.

Snön är på väg bort nu lika snabbt som den kom tror jag, skönt det.

Tvätten är klar oh hängd också så nu vet jag inte vad jag ska hitta på resten av dagen. Har ingen mer plats att hänga tvätt så jag kan inte fortsätta med det. Kanske bara ska ta det lugnt och läsa en bok eller nåt... 

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3