• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Jag hoppas verkligen att det onda försvinner sen när bebis tittat ut. En liten tröst är ju att det inte är så lång tid kvar nu.
    Hur funkar det med akupunktur ? Ska man sätta nålar där smärtan kommer ifrån ? Är inte så insatt i det.

Idag = jobb till 16. Sen vet jag inte. Har inga planer faktiskt. Kanske en sväng till Ikea ?

*** med bebis i magen, v 34***
  • Mandelnougat

Jag vet faktiskt inte hur dom gör med akupunktur. Har aldrig fått det innan. Men jag antar att det är så att man sätter nålar på olika punkter på kroppen (varje punkt är kopplad till en viss del av kroppen) Men som sagt, det är bara spekulationer!

Vad najs med Ikea! Handla något särskilt eller bara annars? Här sitter man som en fjortis och väntar på att telefonen ska ringa och tala om att BH välkomnar en  att betala plenty money för vagn o säng... och som en fjortis så inser jag inte att dom inte kommer ringa idag heller!

• Tess82

Godmorgon! (har faktist varit uppe sen 8 idag)

Här skiner solen också men är ganska kallt än .

Idag har jag hunnit få igång en tvätt med bebislakan, tänkte köra en med kläder sen också, tror att jag kan köra allt i samma så är det klart sen.

Har aldrig hört talas om Me & I, ska kolla in på sidan sen. Själv så ska jag på tupperwareparty imorgon och sen är det Lingon & Blåbär på måndag, de brukar också ha mycket fina barnkläder men dyra. Kan ju vara kul att se vad de har i alla fall. Har en kompis som nu är mammaledig med barn nr 5 så hon har en massa såna här säljpartyn, bra sätt att träffa lite folk när man bara går hemma kanske.

Ska nog försöka ta mig ut på en kort promenad idag, behöver posta lite brev som sambon självklart inte fick med sig i morse fast de låg mitt på köksbordet. Är ju bara några hundra meter till affärn men det är uppförsbacken hem sen som inte är så bra för mina stackars fogar. Kanske ska ta en omväg hem så att det blir en lite mindre brant backe

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon Tess!

Vad skönt att få börja färdigställa allting! Jag vägrar tvätta bebisgrejerna förrns jag har en hel maskin att tvätta. Väntar på att sambon ska gå och köpa Monkey Business kläderna från Exit men det verkar kunna dröja hur länge som helst! Fundersam

• Emmajohanna

Men ring dom Mandel !!! Annars gör jag det. Och då j***ar.
    V 12 är ju snart slut så visst skulle vagnen komma då ????

Njae, inget speciellet ska handlas på Ikea. Ska iofs köpa skötbord där, men vet inte om jag gör det idag. Beror på viktet på paketet.

Morr Tess.
    hihihi, kul med tvätt av bebiskläder.
    Ja,ta en liten omväg sen så slipper du backen. Ni får ta det vackert med era ryggar.

Har ni tänkt mycket på förlossningen förresten ? Ställning etc ?
    Jag vill ha lustgas och Eda. Sen vill jag nog helst föda på knä, att jag lutar mig mot sängryggen..Tyngdlagen... Men det är ju inget man eg. vet nu.. Men jag har en vision iaf.

*** med bebis i magen, v 34***
  • Tess82

Hm vad skumt, skrev ett inlägg nyss men det kom inte med .

Förstår att du väntar med att tvätta mandel om du ändå vet att ni ska köpa mer kläder. Jag känner mig ganska klar med kläder för den första tiden. Bättre att vänta tills man vet kön och storlek på bebisen så ska det nog handlas lite mer sen .

Ang förlossningen så tycker jag att det är så svårt att föreställa sig hur det kommer att vara och kännas så jag har inga direkta planer alls. Tänkte Tens och lustgas i första hand, vill helst slippa eda men tar den gärna om det gör väldigt ont. Ställning har jag ingen aning om det får nog bli som det blir.

Kommer inte ifrån backar hur jag än går här men det finns mindre branta så det kanske känns mindre i fogarna då. Ska gå sakta och med korta steg så ska jag nog ta mig fram och tillbaka till affärn. Måste få iväg de där breven idag och vet inte när sambon kommer hem så det är ju ingen idé att vänta på bilen för då har de väl redan hunnit tömma postlådan innan jag kommer dit.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Jag tänkte att jag ska vänta och se ifall dom inte ringt innan 15 så ringer jag dom. Då borde ju dagens leveranser ha kommit tycker jag. Idag är det ju nästan en vecka sedan jag ringde sist (ringde förra torsdagen).  Jag skulle kunna ringa varje dag om det inte vore för att man måste dit och visa sig sedan! Fundersam Jag tänker mig deras tankar när man väl hämtar vagnen: "Och där kommer den där ragatan som ringer ner oss, stackars barn! Kanske skulle erbjuda dom gratis hörselkåpor för barn?"
    Försökte igår fråga sambon lite fint ifall inte han kunde ringa och fråga (den står ju i hans namn) Men han skakade bara på huvudet. Fundersam

• Mandelnougat

Förlossningen har jag inte tänkt på alls faktiskt.
    Det känns som om jag får ta det som det kommer. Men akupunktur, EDA och upprättläge är väl det jag tänkt mig som hjälp om det skulle behövas. Vågar mig nog inte på lustgasen då jag är så rädd att må illa av den, men vi får se. När man väl är där kanske man tackar ja till precis vad som helst!

• Lepa

hej hej!

varför ska det vara såhär, har kissat flera ggr inatt igen. Kl.00.00, 02.00 och 05.00...så jobbigt! Det är ju inte precis så att man kan somna om och skita i att gå o kissa!

Idag händer det inget speciellt, hoppas på en promenad lite senare. Men här har vi ingen sol alls...igår var det jättevarmt!

Fina saker du handlat EJ!

Förlossningen har jag tänkt lite på: lavemang, lustgas och om jag har haft jätteont och dom säger att jag öppnat mig typ 3 cm så vill jag ha EDA. Jag vill föda stående över sängen eller på knä!

• Tess82

Håller med om att det är jobbigt att behöva upp och kissa på nätterna, här kan det variera mellan 2-4 ggr/natt. Man får ju aldrig sova ordentligt. Men det kommer vi ju inte få sen när vi har en liten bebis som vaknar på nätterna heller, då ska man dessutom hålla sig vaken för att amma (förhoppningsvis).

Nu är första tvätten klar så jag har stoppat i alla bebiskläder i maskin nu. Insåg att jag faktist har ganska mycket kläder. Har ju fått en del, köpt lite nytt och hittat billigt på tradera så bodysar har jag då så jag klarar mig ett tag. Blir ganska mycket när de ligger i både 2, 3 och 4-pack. Men det går väl åt en hel del också, skönt att slippa tvätta varenda dag.

Svärfar kom nyss hit för att greja lite med sin skoter, kanske jag kan skicka mina brev med honom så slipper jag gå. Skulle ju iofs vara skönt att komma ut lite men jag kan ju sätta mig i solen och bara njuta istället .

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3