• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

Våran har legat med huvudet neråt alla gånger jag varit på kontroll hos BM, men ruckbar alltså inte fixerad. Jag tror att dom vill att den ska vara med huvudet neråt i v.36 men jag kan ha fel.

Nu ska jag nog vila lite...

• Emmajohanna

Bra jobbat Tess !

Måste bara få lite medkänsla... Var iväg på ett ärende nu och svängde in på MQ en snabbis. Hittade just DEN vårjackan och köpte den !
    Inte går den att knäppa, magen var liksom i vägen... Men den var så snygg och satt så bra. Den kommer säkert att sitta ännu bättre sen när magen är mindre...
    Inte ska väl jag ha dåligt samvete över det ???? *hundögon*

Dagsför hemgång snart, ska köpa nya blommor till köket istället för till altanen. Alltid något.

Ha en mysig kväll tjejor.

kramis

*** med bebis i magen, v 34***
  • Tess82

Förstår att det var svårt att låta bli jackan. Ha inte dåligt samvete för det, jackan kanske inte finns kvar när magen är borta och då skulle du ha ångrat dig. Har själv skickat efter en vår/sommar klänning idag, det var 25% rabatt just nu så jag kunde inte hålla mig. Hoppas bara att den passar sen, kan ju inte prova nu när magen är i vägen men det går ju att mäta och se lite iaf.

Har legat och sovit på soffan ett tag så jag känner mig helt mosig i huvet nu, men det var skönt .

Trevlig kväll på er!

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Nu har man vaknat till en ny härlig soldag som skvallrar om att våren snart borde vara i antågande .
    I natt har jag kommit på mig själv med att tänka: "Jag förstår nu varför jag är så förbenat trött på dagarna!" Har varit upp och kissat kl 1 och kl 4:30 och nu 07.15 vaknade jag av att det är/var dags igen! Fundersam Man blir så trött av att vara uppe och svassa på nätterna.
    Hädanefter tänker jag lägga mig och sova varje dag på fm när jag känner att jag håller på att gå sönder av trötthet. Jag blir på sååå dåligt humör när jag är sådär trött. Ett under att sambon orkar stå ut med mig!

Idag är det sjukgymnast som gäller och promenad dit tänkte jag.
    Hoppas ni har lika fina solstrålar som väcker er idag!

• Emmajohanna
     God morgon !

Japp, här skiner också solen som aldrig förr. Man blir glad !!!

Tack för stödet Tess. Fick godkänt av sambon igår med så jackan ska intelämnas tillbaka och nu kan jag känna mig nöjd med mitt inköp.
    Hoppas du blir nöjd med din klänning sen.

Jag kissar 1 gång / natt nu och tycker det är skitjobbigt så jag förstår att ni som ska upp och kissa massa gånger blir irriterade. Men tänk vad förberedda ni är sen då när bebis vaknar varje natt....
  • Mandelnougat

Åh, jag hade ju kryssat i "sova hela natten rutan" på beställningen! Nåja, man kanske kan få en bebis med begränsat vaknande iaf!

Vad kul att handla vårkläder, jag vill oxå!! Men jag vägrar handla något som jag inte kan ha på mig. För efter förlossningen är det jag som börjar med promenader och då ska jag komma ner (i sinom tid naturligtvis) i min vanliga storlek (dvs min storlek som jag hade innan jag började med mediciner och slutade motionera).
    Jag känner verkligen att jag är fokuserad på att få förlossningen "ur världen" så jag kan sätta igång med mitt liv igen!
    Jag har kommit överrens med en från föräldrautbildningen att vi ska promenera tillsammans och sedan har jag ju min "partner in crime" som jag har kommit överrens med om att vi ska springa vårruset nästa vår! Målet för sommaren är nog att kunna jogga iaf. Gud så jag längtar!

• Emmajohanna

Jag längtar också som en tok efter att få tillbaks min gamla kropp nu. Visst...jag älskar magen, men oj så skönt det ska bli när bebis kommit och man kan börja röra på sig och förhoppningsvis gå ner alla extrakilon.
    Det ska promeneras och motioneras som aldrig förr.

Jag var på ett Me & I party igår. Någon som varit på det ? 
    Massa kläder till barn, rätt så söta grejer, men dyrt som det alltid är på såna partyn.
    Köpte dock en filt och en liten body. Söta.  

• Mandelnougat

EJ:
    Precis! Man skulle aldrig byta ut magen för allt i världen men nu vill man bara vara tillbaka i sin gamla form!

Har aldrig varit på ett sånt party faktiskt. Hade dom bara babykläder eller?

• Mandelnougat

Gud så söt body!
    Ska kika på deras prylar efter jag har käkat frukost, tänker bättre då!

Nä jag ska väl dit och visa att jag har gått och gnälla över att jag har så ********* ont ryggen och i benen från och till. Annars tror jag inte vi ska göra något speciellt. Det beror lite på om hon tror att akupunktur kan hjälpa men jag tror ju inte det iom att vi inte vet vad smärtan beror på. 
    Ska iaf promenera dit så jag får frisk luft och lite vårskinn på näsan!

Vad händer hos er idag?

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3