• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

Mandel grattis till vagnen och sängen! Måste kännas jättebra nu!

Jag e precis hemkommen från vattengympan såååå härligt. Så nu ska jag snart äta lunch och sen har jag ingen aning vad jag ska hitta på!

FK e ju lite förvirrade ska jag säga. I förrgår ringde min handläggare för HP o frågade om jag tänkt att ta ut HP eller om jag tänkt vara sjukskriven och då svarade jag att jag har ju skickat in begäran på att jag vill ha HP utbetalt o då e det väll det som gäller?! Ja men du kanske blev förlängt sjukskriven? Då hade jag väll skickat in sjukintyg och då svarade hon med att då e det ju en annan handläggare som har hand om sjukskrivningen o då vet ju inte HP handläggaren om detta? Men halllooooo jobbar dom inte på samma ställe då eller? Nä för det e en annan avdelning o ett annat fall! Herregud säger jag bara! Men nu e det lugnt för hon betalade ut ersättningen idag men så fick jag en lapp från min sjukskrivnings handläggare att dom vill ha intyg för mars om jag vill ha ut sjukpennning!!! Inte lite förvirrat alltså!

• Tess82

Lepa, lät struligt det sär med fk, har ju också gått över på hp nu så jag hoppas att de inte ska börja strula igen. Har då inte hört nåt än iaf så jag får se på måndag hur mycket pengar jag får.

Dags för lunch nu, hörs senare!

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Tjaba tjejer.
    Så har halva dagen gått och jag har fortfarande inte kunnat somna. Är dock trött så in i bomben.
    Nåja, ska försöka hålla mig vaken till ikväll och gå och lägga mig tidigt.

Kan ju alltid upphålla mig med att skruva ihop sängen eller övningsköra med vagnen!
    Så härligt att ha grejerna hemma nu!! 36 dagar kvar och äntligen börjar det kännas som om man ser ett slut på den här tjockmagen.

Hoppas det gått bra hos BM EJ!

Fk är som sagt ett ständigt bekymmer. Man fattar inte ens hälften av deras blankettmissbruk. Det är papper hit och dit och så ska allt vara så strukturerat att det bara blir tjorv för de som kommer i kontakt med dom. *suck!*

Nu ska jag leta rätt på lite grejer och kolla om jag förstår hur man sätter ihop sängen!
    Kram på er!

• Tess82

Mandel: jobbigt att du inte kan sova fast du är trött men du kanske somnar skönt ikväll istället då . Oj 36 dagar kvar bara, du ligger först här va? Två veckor före mig och ändå plussade vi i samma vecka... Jaja hoppas att jag inte kommer så långt efter er andra med bebis ändå.

Vill också ha hem säng och vagn nu men jag får nog vänta ett par veckor till verkar det som.

Nu har jag varit duktig idag och handlat och varit iväg till återvinningen med en massa skräp så nu unnar jag mig en skål med glass och chokladsås, mums .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Låter struligt med FK Lepa. Hoppas det löser sig, för man vill ju inte få problem med "dom där". Verkar underligt att dom inte pratar med varandra där, "en annan avdelning" ja ja....
    Åh vad gott det låter med glass Tess ! Klart du ska unna dig det.
    Ska nog köpa och äta det ikväll jag med. Färsk glass då.

Mitt besök hos BM gick fint.
    Alla prover var bra, min vanliga BM var ledig så jag fick en annan och när hon mätte magen så blev SF 34 !!! Hon sa att det kan bli så stor skillnad när det är två olika BM som mäter. Vi får väl se om 2 veckor vad SF-måttet är då.
    Och en rolig grej : Bebis ligger fixerad !!!!!! Spralligt. Hjärtljud var 140.

Hoppas du får sova gott inatt Mandel ! Det är ju skitjobbigt att gå och vara trött men inte kan sova.Greja du lite med säng och vagn så ska du se att tiden rinner iväg.

*** med bebis i magen, v 34***
  • Lepa

Ja FK har nog inte så jättebra koll tycker jag. Ringde iallafall till min handläggare för sjukskrivningen hon var på tjänsteresa så jag sa till om problemet till kundtjänst! Hon bara herregud det är ju inte sant att dom inte kollar i datan o infot där innan dom börjar skicka en massa onödiga papper. Släng pappret o bry dig inte om det för här i datan står det att du börjat på HP den 4 mars och pengarna e utbetalda! Jesus!!!

E sååå gotte sugen hela tiden...glass hade jag inte tackat nej till!!! Färsk då EJ!!!

Här blev det ingen sömn inatt heller eftersom jag håller på att avvänjer mig Nezeril. Det gick sådär inatt...men ska ju till BM o fråga om hon inte kan skriva ut kortisonspray!

• Mandelnougat

Ja nu har jag satt ihop sängen och har satt sängkläderna i tvättmaskin som snurrar. Nu ska här bäddas! Till o med min pappa tyckte att det började vara dags nu!

Tess: Ja jag tror att jag är beräknad först, 28:e april. Visst är det konstigt att det kan skilja 2 veckor och ändå plussar man samtidigt?
    Ha! Jag promenerade 30 min och sedan "unnade" jag mig resten av Carte Dór (5%) glassen!

Vad kul att bebisen fixerat sig Johanna! Det är ju det man ser fram emot nu när man går dit. Mitt SF mått var 35 i måndags när jag var hos BM så jag låg på min normalkurva (den övre dock).

Lepa, Visst blir man less av att vara trött! Det värsta tycker jag är att jag blir sur grinig och sist men inte minst så får jag sammandragningar så mycket lättare när jag är trött.
    Ett tips: Försök inte sätta dig in i FK:s system för det blir bara tok ändå...

• Emmajohanna

Vad skönt att det löste sig med FK Lepa ! Ibland underar man vad det är för folk som jobbar där.. och även på andra ställen såklart...
    Hoppas du också får en bättre nattsömn i natt.

aaahhh, vill ha glass ! Måste till affären efter jobbet nu ju.
    Ska köpa en dyyyyyr.
    Och så ska jag tvätta bebiskläder. Mys !

Hörs vi inte innan så ha en fantastisk kväll. Imorgon är det FREDAG !

*** med bebis i magen, v 34***
  • Tess82

Jag var noga med att kolla datum på glassen innan jag köpte den idag.

Ja imorgon är det fredag igen, veckorna går ganska fort ändå. Går in i v 34 imorgon. Imorrn är det dags för föräldragrupp igen kl 15. Sen ska sambon bjuda på Kinarestaurang på kvällen . Han är nog mest sugen på att få ut och ta sig några öl men lite får han ju bjuda till om han ska ha chaufför . Bäst att passa på och komma ut lite nu innan bebis kommer för vem vet när man kan gå på restaurang igen.

Bf 10e Maj
  • Lepa

EJ, glömde gratta till att bebben ligger fixerad. Får se om hur min krabat ligger imorrn :)

Mandel, ja det är dags att bädda o grejja nu!

Tess, kinamat e inte fel...men inte för ofta!

GLAAAAASSSS, har ingen hemma men ska handla imorrn och e sugen på en riktig gooooo! Texas Pecan kan man ju bara dööö föööörrrr!!!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3