• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

Min BM har kännt varje gång men det är nog olika från BM till BM.

Ja man e ju inte tipp topp i humöret precis, igår trodde jag skulle börja gråta för ingenting. Tittade på "Vad blir det för mat" på tv 4+ och det såg så gott ut så jag ville börja gråta! Hahhah, vilka hormoner man har fått da?

Ja vart e EJ?

• Emmajohanna

Hej tjejer !

Åh vad jag saknat er jdag. Har haft enormt mycket att göra på jobbet, tro det eller ej. Men nu är snart dagen slut. Ska bli underbart med helg.

Grattis till era extrapengar som ni får från skatten. Alltid lika trevligt att få tillbaka. Undra om jag kan kolla det också ? Har ni fått hem med posten ? 

Vad skönt att det gick det bra hos Bm Lepa. Snart ska du se att bebis fixerar sig. Det måste ju varit det jag känt häromdagen så.... 
    Och vad skönt att slippa laga middag, både du och Tess.
    Vi ska käka räkor så det blir inget lagande hemma hos oss heller.

Hoppas det går bra på f.gruppen Tess och att du får lämna ett kissprov. 

Grinar också för minsta lilla Lepa, hormonerna är galna. Efteråt så skrattar jag åt mig själv för att jag sitter och grinar åt tex. "Nanny"

Ha nu en härlig helg, ska ju bli riktigt fint väder så passa på att njut !!!
    Imorgon åker grillen fram hemma hos oss. 

Kramis  

*** med bebis i magen, v 34***
  • Mandelnougat

Hej tjejer!
    SÅ har dagen nu avlöpt igen och vi är snart en helg närmare BF.
    Idag hann jag med att vara ute i solen och klämma en Magnum Double och bara njuta av att röra på mig. Märks att KOtten gillar det oxå för oftast så bli h*n så lugn och lägger sig så fint tillrätta när jag promenerar. Idag har varit en sådan dag när jag tror h*n varit på väg ut genom naveln eller att magen helt enkelt ska spricka. Men efter att ha gått en stund så lade sig den lilla människan tillrätta så jag kunde andas och gå igen!

Här vet jag inte riktigt vad som händer mer än Så ska det låta och förmodligen Hjälp. Annars vette katten vad man ska hitta på. Godis och kanske Tacos..? Eller jag vet inte. Är galet sugen på kall sallad med fullkornspasta och avocado och grejer. Men vi är ju två som ska vilja äta det.

• Tess82

Nu har jag varit på f-grupp. Var lite mer avslappnat denna gång eftersom vi kände igen varandra och alla var lite mer pratglada. Pratade förlossning idag och lite andning sen avslutade vi med att titta på en film om det nyfödda barnet, kan ju säga att det var nära till tårarna när man såg de små sötnosarna på filmen. Nästa gång ska vi prata smärtlindring och sen avsluta med att se en förlossningsfilm men då går jag hem innan filmen, tänker inte titta på den.

Urinprovet såg bra ut och allting känns mycket bättre nu. Har haft några sd men det brukar jag ju ha så det är inget konstigt.

Onsdag nästa vecka ska vi på besök på förlossningen med f-gruppen.

Nu ska jag slappa en stund innan vi ska åka och äta.

Trevlig helg tjejer!!

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Godmorgon bönor med magar!

Så har ännu en helg kommit och gått och tiden har runnit iväg så pass att uträkningen står på v36. (35+1)
    Helgen har avlöpt i lugn och ro sambon har byggt en "skötbricka" att ha på tvättmaskinen som nu väntar på att målas av mig. Själv har jag inte fått gjort så mycket men det innebär att jag även har fått sova ut under nätterna.
    Igår var vi och kollade in vad vi ska ha för teve till sovrummet(den gamla börjar väl brinna rätt vad det är) så förhoppningsvis så kommer den hem på fredag.

Vad har hänt hos er andra under helgen?

Idag ska jag till sjukgymnasten och få andra omgången akupunktur, får se om jag svarar bättre på den nu. Någon av er andra som testat TENS? Funderar på att ev fråga om man får låna hem en inför förlossningen..

• Emmajohanna

Guten morgen ! .-p

Helgen har ju varit underbar !!! Vilket fantastiskt väder och håller ni inte med om att bebis känns SÅ mycket närmare nu när det är vårigt ute ?
    Vi grillade i lördags och det var smarrigt värre. Smakade sommar.

Vad gött att du fått sova i helgen Mandel. Och grattis till v 36.*avis* Alltså bara 2-3 veckor kvar för dig nu då.

Nope, har inte testat TENS. Tess har pratat om det men vet ej om hon börjar använda den.

*** med bebis i magen, v 35***
  • Mandelnougat

Ja det har verkligen varit ett riktigt härligt vårväder här med! Jag har förhandlat fram en grillpremiär nästa helg om det är fint väder
    Det är sant som du säger att man tänker att strax är det dags för bebisen att komma just när det är sånt här vackert väder. Jag är sååå sugen att ta ut vagnen och testköra den runt kvarteret, men med tanke på vilka rykten som kan startas av ett sånt infall så hoppar jag över det!

Ja det är väl från v 37+0 som man börjar vänta, så då har jag 2 veckor kvar nu Ååh vad jag längtar!
    Men du är ju inte så långt efter EJ! Kläm bara inte ut din före mig!

• Emmajohanna

40 dagar kvar idag, +/-.
    Både jag och M tror att bebis kommer tidigare, vet inte varför eg. Bara en känsla. Men så tänker nog alla. Så inte ska man gå och hoppas kanske ?

Nä, du får nog hålla dig till att testköra vagnen inomhus Mandel. Men oj så kul det hade varit. Fast då kanske dom kommer och tar fast dig med dom "vita rockarna"

Jo, mina fingrar... Det var den där "tunneln" sa BM. Blir det värre så får jag skenor. Men än så länge är det helt lugnt. Skum känsla bara.

BB-visning på onsdag ! Ska bli spralligt.

• Emmajohanna

Vad ska du ha för färg på skötbrickan då ?
    Och när ska ni packa BB-väskan ???

• Tess82

Hej! Här har helgen också varit bra. Har haft lite molvärk i magen bara och ont neråt ljumsken och blygdbenet, kan det vara bebeis som sjuknkit ner lite kanske? Ska till bm idag kl 10.30 så jag får väl förhoppningsvis svar där.

Min sambo har börjat vakna lite nu också, han har satt ut bilen på annons och lagt till ev. byte kombi eller nåt sånt. Han fick i alla fall ett förslag igår, en som ville byta mot en audi avant och det kan jag absolut tänka mig. Hoppas att bytet blir av nu bara.

Har en Tens mot min foglossning men det är inte riktigt samma variant som de använder på förlossningen. Min får man själv ställa in styrka och prova sig fram när det känns bra. De dom använder på förlossningen är bara att trycka på en knapp. Hinner ju liksom inte börja ratta på några knappar när det kommer en värk. Det tar bort smärtan i alla fall så jag funderar också på att prova det på förlossningen.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3