• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Godmorgon vänner med magar!
    Har varit vaken sedan kl 6 igen. Helt sjukt att jag inte kan sova längre än så, men jag antar att det kan ha att göra med att man sover så mycket att när kisseriet kallar så är man inte nog trött för att sova vidare. Idag är jag iaf piggare än igår och inser att det är skitsamma om jag inte sover ut på morgonen. Jag har ju hela dagen på mig.

Har varit in och kollat deklarationen och för en gångs skull ska jag få tillbaka några hundringar! *Prisa Gud här kommer skatteåterbäringen!* Det är mao bra med ränteavdrag

Annars händer inte mycket idag. Vi ska (förhoppningsvis) köpa ny teve till sovrummet och sedan ska jag bara njuta av att det är helg

Nu säger jag som Irma och Uno: Godmorgon!

• Tess82

Godmorgon!

Här är en som låg vaken mellan 4 och 5 imorse men sen somnade jag om och sov till 8. Sambon är ledig idag så jag har lovat att hjälpa honom lite i garaget, han håller på förfullt för att få ihop raggarbilen nu så den är klar när bebis tittar ut.

Härligt med skatteåterbäring, ska gå in och kolla min också, brukar få tillbaka ibland och betala ibland men jag hoppas på att få tillbaka lite i år.

Hade massa sammandragningar igår och lite imorse, nu har jag som svag mensverk. Borde jag oroa mig eller är det bara att ta det lugnt idag som gäller? Träffar ju bm i eftermiddag på föräldragruppen så jag kan ju fråga henne om det inte släpper.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Tess. Jag brukar oxå kunna ha sammandragningar och sedan får jag ont som mensvärk och det är något jag lärt mig att tyda som att kroppen vill vila. Jag får ofta så när jag är trött eller när jag anstränger mig fysiskt. Igår fick jag tex lägga mig på sängen trots att jag inte kände mig trött för att magvärken inte släppte. Testa bada badkar skulle jag säga och försök att vila.
    Hör vad BM säger i em så skyndar du dig in hit sedan och skvallrar vad hon svarade!

Jag har fått restskatt 2 år i rad nu så nu kändes det så skönt att få tillbaka lite. Sist hade jag en rest på över 3000:- ..inte roligt..

• Tess82

Jaaaa! jag får också tillbaka ca 2000 kr. Nu blev jag glad .

Jo jag ska ta det lugnt idag, höll igång hela dagen igår så det kanske blev lite för mycket. Ska bara gå ut och kolla vad sambon skulle ha hjälp med, hissa domkraften bara tror jag så det är inget direkt ansträngande.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Vad härligt! 2000:- är ju rätt mycket pengar när man går hemma med fp så jag ska anmäla konto så jag får mina hundringar innan midsommar.

Ja ta det lugnt innan du ska till BM.
    Själv ska jag lägga mig i ett avslappnande bad och bara njuta av att ha en ansiktsmask på min torra hy och sedan ska här göras ett försök till att raka benen med lite tur så slipper man att raka dom fler gånger innan förlossningen.
    Man vill ju ändå känna sig lite fräsch när man ska spruta ut diverse kroppsvätskor framför en massa människor.

• Tess82

Haha ja raka benen är inte så lätt längre. Som tur är så växer håret på mina ben väldigt lite nu när jag är gravid så det behövs inte göras så ofta.

Ska också vara snabb att lämna in så jag får pengarna innan midsommar. Hoppas att sambon har lika stor tur men han brukar få betala så det är väl att hoppas på för mycket. Vi fick i "läxa" att läsa om förlossningen till föräldragruppen så jag ska nog lägga mig på soffan och göra det om en stund. Lagom ansträngande idag känns det som.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Nä, det är samma här! Har bara rakat dom en gång tills nu! Det växer ju i snigelfart (EN fördel med att vara gravid! )
    Men jag tänkte om jag gör det nu så kanske jag slipper göra det senare.

Sambon skulle få tillbaka en bit över 2000:- så det är skönt att få en extra slant.
    Fick ni läxa på f-utb? Vad seriöst! Vi fick aldrig sånt utan det var mer "kom som du är och armera dig med frågor" vilket var bra på ett sätt men jag hade nog önskat att det var lite mer struktur.
    Lägg dig du och plugga så ska jag hoppa i badet och angripa de små fjun som vågat sig upp över hårsäcksgränsen!

Hörs sedan! Kram!

• Tess82

Ringde till min bm för säkerhetsskull men hon trodde som jag att det blev lite för mycket igår så jag skulle ta det lugnt idag. Hon tyckte även att jag skulle ta med ett urinprov i eftermiddag bara för att kolla att magvärken inte beror på uvi.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Hallo girls!

Tillbaka från BM besöket o en sväng på stan. Alla värden var bra och bebisen var på väg att fixera sig, huvudet var lite ruckbart.

Köpte lite nya blommor till köket, en ny klänning till mig från Indiska. Gud vilka fina kläder dom har fått in där nu...O så var jag så snäll o köpte en tröja till min sambo.

Ikväll blir det middag hos svärföräldrarna o Let´s Dance.

Vad händer hos er?

• Tess82

Lepa: Alltid lika trevligt med positiva resultat hos bm. Min har aldrig känt hur bebisen ligger men ska dit på måndag så hon kanske gör det då, annars så ska jag fråga.

Ikväll blir det kinarestaurang. Antar att sambon ska vara kvar och dricka öl sen men jag kanske åker hem mellan och hämtar dem senare igen. Har inte sovit så bra inatt och är allmänt trött och slut just nu så en kväll på krogen känns inte så lockande.

Var är Emmajohanna idag då? Hon brukar ju vara inne varenda dag i veckorna. Hallå, var är du???

Nu har jag läst om förlossning i böckerna vi fått från bm så nu är jag förberedd inför träffen kl 15.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3