• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

EJ: Jag ska också på förlossningen/BB och kika på onsdag.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Ha! Jag har också fått för mig att jag okmmer hålla mig någorlunda till datumet. Igår träffade jag en kompis mamma (som har 7 egna förlossningar bakom sig samt har jobbat lite på BB/förlossning) och hon sa att hon trodde jag kommer att få tidigare. Och det känns lite så men är det inte det alla hoppas på?
    Hur funkar händerna på nätterna EJ?

Den ska vara vit och BB-väskan har jag inte kommit långt med. Inser att det börjar bli dags att packa den men det går trögt! Jag som så stort skulle packa den i v32 och nu är jag i v36!
    Vet inte riktigt vad jag ska packa ner.

• Tess82

Funderar också på BB-väskan ibland men samtidigt så känns det så avlägset på nåt vis. Men kanske lika bra att börja packa snart, pratade med min syster igår och hon fick ju sin första 5 veckor för tidigt. I slutet av april får gärna min lilla titta ut så några veckor till kan den ju stanna i magen.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Morrn Tess.
    Vad roligt om ni får fixat det med bilen. Så ni får en bra "barnbil"
    Skoj med BM-besök idag ! Kanske har bebis fixerat sig ?

Jag trodde också att jag skulle ha packat bb-väskan by now. Men icke.
    Vet inte heller riktigt vad som ska i... Lite kläder antar jag.
    Ska ta tag i det efter mitt Ullareds-besök tänkte jag.

Fingrarna sover, precis som jag på natten. Så det är mest på dagen när jag jobbar etc som jag märker av att det är lite jobbigt.
     Hon sa att jag kunde hålla på med en såndär boll. Men jag rör ju på fingrarna hela tiden för att "få igång" dom... Men det går inget vidare.

*** med bebis i magen, v 35***
  • Tess82

Nu är det dags att göra sig klar och åka till bm. Återkommer med rapport när jag kommit hem igen.

Trevlig förmiddag!

Bf 10e Maj
  • Lepa

Hej tjejer! Jäkla skit var vaken vid 7 tiden och försökte komma in på FL sida men det gick inte så jag fick göra annat :(

Vi grillade oxå i lördags, gud vad gott det var och igår gjorde jag mega sats med våfflor och så satt vi ute o åt! Det var så skönt...

Både jag och sambon tror oxå att bebben kommer komma tidigare. Kanske i slutet av april...hehhe, kan man inte styra det själv lite!? Näää, bara den kommer ut så e det ok för mig ;)

BB-väskan har jag börjat tänka på lite e ju i v.35 om 2 dgr så det kanske e dags?

• Emmajohanna

Ja, Fl var segt imorse... Man blir irriterad för mindre.

Ja visst var det smarrigt med grill Lepa ! Och vi åt ju också våfflor igår kom jag på nu när du säger det. Inte dumt alls. Jag och bebis like våfflor.

Undra varför vi alla tror att bebisarna kommer tidigare ? Önsketänkade såklart.

Usch vad jobb jag har idag. Och det lär vara så fram tills påsk iaf.
    Så är jag inte här inne så tänk på stackars mig som måste jobba...

• Lepa

Emma, ja jag tror det e önsketänkande att vi vill att bebisen ska titta ut lite innan!

Massa styrke kramar till dig emma, e impad att du har ork att jobba!!!

• Emmajohanna

Asså, i v 38 är väl precis lagom att bebis kommer.
    Vi får kanske börja satsa pengar på vem som kommer föda först ?!

Tack Lepa. Nu jobbar jag bara nästa vecka också, sen är det 50 % som gäller. Ska bli underbart...

Dags för lunch. hej hopp

• Tess82

Nu är jag tillbaka igen, allting såg bra ut.

Blodtryck 120/80
    Blodsocker 6,4
    Hb 116
    Hjärtljud ca 156 (bebben var ganska vild just då)

Frågade om hon kunde känns hur bebisen låg och hon trodde att den låg med huvet neråt men den har inte sjunkit ner än så än kan det snurras hur som helst i magen. Trycket jag känner mot blygdbenet är antagligen foglossning, man har ju en fog där också så nu ska den börja göra ont också, tyckte att det räckte med fogarna bak i ryggen.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3