• Roisin Dubh

Bromölla del III

Eftersom miamartini flyr landet för att gotta sig i sol så startar jag uppföljaren på vår tråd. Glad
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14389392.html

Här ska babblas och fikas utav bara h*****e! Räcka ut tungan

Alla i Bromölla med omnejd är naturligtvis välkomna in!

• Svar på tråden Bromölla del III
  • miamartini

Kan hända vi blir lite sena för casper brukar oftast sova därvid... o ibland vaknar han inte förrän närmare 14.30 än 14..... Bara så ni inte undrar vart vi tagit vägen....

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Spindelskratt

Då ses vi imorgon

Har precis sänkt sängen till botten. Loke ställde sig nämligen upp 

• Jessica23

Tjohej! Jag ska jobba fredag och söndag natten. Mera pengar i sommar :)
    Jag är ju me och fikar imorogn ändå såklart!
    Tänkte gå på saker och ting markanden på lördag morgon innan jag beger mig hem. Hoppas man hittar många fynd då när jag är där så tidigt :)

• Spindelskratt

Pussel: Jepp, snabba framsteg här nu Han har precis somnat duktiga killen, inga protester alls idag. Åt sin flaska, vände sig åt sidan o Zzzzz... *S*

Hoppas han sover sina 12 tim eller iaf 11 tim nu så vi får tbx dygnet igen.
    Och jag hoppas det inte spöregnar imorgon då är det inget kul att gå iväg o fika

Jessica: Jag vet ju om vargtimmen men inte att den bara inträder på vintern borde det inte vara tvärtom på sommaren då det är ljust ute... Lustig kille du har

• Jessica23

JO en riktig liten buse som ligger i mammas säng o sover nu! Somar i sin egen säng men kommer sen ledsen och vill sova i mamma säng som han säger!
    Pierre får bära tillbaka honom sen.

Nu ska jag kolla på Ghostwhisper och sen sova skönt, imorgon natt väntar ytterligare timmar med ungarnas album!

• Spindelskratt

Pussel: Nix, de har inte kommit hoppas de kommer snart

Jessica: Sikket toppen jobb du har då, säg till om de behöver mer folk Jag måste ju börja söka jobb igen men det är visst svårt att hitta...

Nu duschen o sedan sängen...

Ses imorgon

• Leonmamman

Miamartini: Detta är ett gammalt husmorsrecept från min kära farmor så du får väl improvisera lite!

Saftig rabarberkaka!

1 hg smör el margarin
    3 dl socker
    1 ägg
    1 ½ dl gräddmjölk
    3 dl vetemjöl
    1 tsk bakpulver
    3-4 späda rabarberstjälkar

Rör smör och socker poröst. Tillsätt ägget tillsammans med gräddmjölken och sedan mjölet blandat med bakpulvret. Häll smeten i en smord & bröad form. Skär oskalad, späd rabarber i ca 2 cm långa bitar och stick ner dem lite här & var i smeten. Grädda kakan i 175 grader ca 50 min. God med vaniljsås till!

• Leonmamman

Vi kommer med i morgon på fika! Kanske lite sent eftersom Leon sover ungefär till 14. Men vi kommer. Ses i morgon!

Svar på tråden Bromölla del III