• Roisin Dubh

Bromölla del III

Eftersom miamartini flyr landet för att gotta sig i sol så startar jag uppföljaren på vår tråd. Glad
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14389392.html

Här ska babblas och fikas utav bara h*****e! Räcka ut tungan

Alla i Bromölla med omnejd är naturligtvis välkomna in!

• Svar på tråden Bromölla del III
  • Jessica23

Dylan somnar aldrig i sin säng :( Han ska bara sova hos oss har han bestämmt och jag klarar inte av hans strul så jag låter honom somna hos mig eller i soffan sen kan man bära in honom.
    Igår somande han i sin puff vid 22 sen la jag honom i sin säng och i den sov han till 6.45! Duktig kille som sov hela natten men nog blir man orolig när han brukar komma in på natten och inte gör det.

Jackie somande vid 21 igår o kom ner tultandes vid halv 9 och nu ska vi snart på fotbollen på strandängen. Pierre ska på fackmöte så jag och Dylan får väll gå med Lady i skogen en stund tills Jackies fotboll är slut!

• miamartini

vi e fast bestämda att Casper iaf ska somna i sin säng.... innan va de bara o lägga ner honom o säga godnatt sen satt han o lekte lite innan han la sig till rätta....men nu... ja vi börjar som vanligt med kvällsrutinerna kvart över 7... borsta tänderna, byta blöja o ge nattmediciner (han har fått mediciner för att förebygga kruppanfall)... sen får han sitta hos oss o varva ner ett par minuter för att sedan läggas i sin säng.... sen får vi springa fram o tillbaka o lägga ner honom i sängen ibland så länge som till 22 innan han ger upp o somnar....

Jag hade inte sagt något om han bara hade gått upp ur sängen för att leka lite på sitt rum o sen lagt sig igen...men han kommer ju ut till oss hela tiden... o ger vi oss så e de ju kört nästa gång.... men skam den som ger sig... förr eller senare så lär han väl sig att när vi sagt godnatt så e de dags att sova....

Nu ska vi göra oss i ordning för att köra in till Lions i sölvesborg o se om de finns nåt kul på loppisen idag.... behöver köksstolar för de e påväg att rasa....

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Pusselbiten86

När öppnar lions loppiset i sölvesborg då?

Vi ska till akuten me Noah.. Han hostar massor o r helt rosslig så läkaren ville kolla upp han ...

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Pillis1975

Charro: Antar att det är Inger du har. Hon har hela tiden sagt till oss att det är inget att oroa sig för att Albin skenar iväg på längden och inte håller jämna steg med vikten. Skumt att hon tycker att det är konstigt att er son inte växer som han ska.

• Jessica23

Phillis: Charro har min mans fd sambo som bvc sköterska. Hon är en häxa som älskar att påtala fel hela tiden!

• Spindelskratt

Pussel: Usch, stackars Noah, hoppas det inte är något allt för allvarligt. Har ingen aning om Lions...

Pillis: Nix, är inte Inger hon jag har börjar på "J" o hon har från börjat varit missnöjd med Lokes vikt. Varje gång vi varit där har hon klagat på vikten samt t.o.m sagt högt inför hela föräldrargruppen att han är sen i sin utveckling. Så vi har varit på extra läkarbesök bara för det, där gossen visade sig vara fullt normal. Har även sagt ett o annat till "J" om hennes sätt att vara mot oss. Men hon tycks inte fatta... *suckar*

Funderade på att byta men det känns ändå inte lönt. Inte så många gånger man går e.g.

Men en sak fattar jag inte. Vi har fått 10 mån kontrolls datum i juli o då är det läkarbesök o vacc. Varför kan då inte den läkaren titta på Lokes öga som hon påstår skelar, istället ska vi då få en remiss till ögonläkaren i stan. Känns så onödigt liksom. För han skelar inte!

Suck, suck...

Mia: Det är bra att ni inte ger er Du har väl sett Nanny prog. bara att leda tillbaka till sängen om det så är tusen gånger. Till sist trillar poletten ner o då fattar han att det faktiskt är tråkigt att vara uppe på natten

Nu städning o sedan trädgård...Hoppas man kan grilla ikväll, tycker det ser ut som om det blåser upp mer o mer...

• miamartini

Pussel      Lions har öppet lördagar 10-13

Charro    vi håller iaf på de på kvällarna... på morrnarna när han kommer orkar man inte gå upp o va "nannyriktig" utan då plockar jag upp honom i sänger o försöker på bästa möjliga sätt få honom o sova hos oss....

Imorse så fick jag honom o sova en liten stund i vår säng.... men de slutade med att han nästan puttade ner Micke på golvet haha.... Micke va aptrött i morse....han va uppe o jagade inkräktare inatt..... Tydligen så va de nån som tog sig in i vår lägenhet inatt... dock bara i hallen men ändå.... Micke e inte hundra på om han låste eller denna hade någon typ av huvudnyckel för han hade tydligen massa nyklar... så micke jagade ut honom.... Jag hade inte en aning om de för jag sov som en gris o har inte hört ett ljud  haha
    Fick veta de imorse när jag kom upp o såg att golvmopppen hängde på dörrhandtaget o då berättade han att han hängt de där för att han skulle kunna höra om någon kom  hahahaha

Mamma till världens underbaraste lillkille
  • Pusselbiten86

De var ingen fara med noah som tur var.. ska ge han brickanyl bara o hoppas de blir bättre under natten...

Grillade grillspett idag.. MUMS

Och nu ligger våran vagn ute till försäljning med... våran tvillingvagn.. Men vi ska köpa en annan sen lixom

Blir de fika i veckan?

• Jessica23

Emma var du i Ullared igår?

Skulle me vilja ditt men då får man ju spara lite pengar innan :)

• Pusselbiten86
    Jessica

Japp de var ja Hittade 4 tröjor till mig.. ett par short o ett par pirat byxor så

O massa till noah men sen blev de massor med annat smått o gott me
Svar på tråden Bromölla del III