• Jag o mina killar

White Trash

Nu ser man ju White Trash överallt på detta härliga forum
    Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL

Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
    Vad står begreppet för i dina ögon?

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden White Trash
  • Muppet

Nja, det var ju inte riktigt så jag menade. Jag ber om ursäkt att jag var för hetsk. Men jag kan bli så ibland. I just detta fallet gillar jag inte att man ser ner på andra människor utan vetskap om dem.
    Hoppas du godtar min ursäkt! Ej min mening att ta i för mycket!

• helenagbg

Inga problem.
    Då var det glömt.

Tror vi dödade tråden nu

• BrideOf Rocky

Kopierar från en annan tråd.

det finns ju olika sorters WT. Dom som växer upp i invandrartäta områden och bara umgås med invandrare och bryter och har barn som är mulatter.
    DET är ju jävligt WT.

Sen finns det ju dom som bor på landet och har skinnväst och fula taueringar och jagar på hösten och äter kött och potatis och lyssnar på Bruce Springsteen.
    Dom är också jävligt WT.

(Och så sånna som mig som är en blandning av ovanstående typ)

Vi som verkligen ÄR WT måste ju ta tillbaka ordet.
    Som Blatte, det tog ju invandrarna tillbaka.

Upp till kamp för WT!
    Jag är sjukt stolt över mitt liv som WT!

• Ciccin3
    BrideOf Rocky skrev 2007-02-22 10:25:19 följande:
    Kopierar från en annan tråd.det finns ju olika sorters WT. Dom som växer upp i invandrartäta områden och bara umgås med invandrare och bryter och har barn som är mulatter.DET är ju jävligt WT.Sen finns det ju dom som bor på landet och har skinnväst och fula taueringar och jagar på hösten och äter kött och potatis och lyssnar på Bruce Springsteen.Dom är också jävligt WT.(Och så sånna som mig som är en blandning av ovanstående typ)Vi som verkligen ÄR WT måste ju ta tillbaka ordet.Som Blatte, det tog ju invandrarna tillbaka.Upp till kamp för WT!Jag är sjukt stolt över mitt liv som WT!
    Jag som spelar i motståndarlaget och är duktigt hatat för att jag diskuterar fenomenet här, måste nog göra dig besviken.

Du och din familj är inte wt.
    Lit de parade
  • Santos v2

WT Kvinna =

Bor i samma förort som hon är född i, gärna inom gå-avstånd från sina föräldrar.

Kallar centrum för "stan". Ska vi dra upp till stan och shoppa (H&M, Lindex och JC)

Dunjacka (gärna färgad lila, rosa och blank)Adidas mjukisar, tighta men med lite häng så man ser troskanten.

Går med barnvagn och röker, dom kommer oftast i gäng där alla ser likadana ut.

Köper sina skor på Stadium, Ica Maxi eller Coop Forum.

Fikar på McDonalds i timmar så barnen får leka av sig i bollhavet, anser sig ungefär äga borden runt lekparken på Mc D.

Typiska kläder: Fila, Buffalo eller Adidas (svarta med vit logo) skor. Fake LV väska, eller sån mini ryggsäck. Blandar super uppsminkad med mjukiskläder.

WT-Killar:

Köper sina jeans på Coop Forum eller Ica Maxi. Nån storlek förstora men har inget häng utan drar åt jeansen med ett brunt slitet läderskärp.

Skorna är nästan alltid svarta Adidas med vit logo, gärna knutna väldigt tight.

Kör volvo 740 men snackar alltid på fyllan om att han ska köpa en FET BMW, snacket har gått i 4-5 år.

Läser lokaltidningen under middagen och klagar på alla svartskallar som håller på som svin i kommunen, ungarna lär sig detta och blir WT-barn.

Det enda inredningsprylar han lägger pengar på är en 52" plasma TV till stora rummet. Sedan bär han in den gamla 32" bildrörs tvn i sovrummet, och den lilla sovrums TVn i barnens rum.

• Indianica

Låginkommsttagare, lågutbildad, ofast kvinna, ensamstående med 1-4 barn, bor i förort med många invandrare i hyresrätt, sjukskriven/förtidspensionär runt 30, röker, äter "dålig" och dyr mat som hamburgare och pizza fast hon e.g inte har råd, mycket smink/billigt smink, jätteblonderad/risigt hår. "Dåligt" uppförande, skriker åt barnen ofta t ex. Tittar på dokusåpor, läser skvaller. Går på krogen när hon är barnledig. Åker kommunalt för hon har inte råd med bil och har hon bil är det en skrotbil. Träffar hon en man är det en kvinnomisshandlare och/eller missbrukare också ensamstående som sabbar hennes ekonomi totalt genom att köpa halva bohaget på avbetalning och via dyra SMS lån

• Indianica

Glömde några saker:

En WT stavar alltid som en kratta. Är han/hon stockholmare t ex skriver de : e de så lixom typ. Ja hajjar inte. Osv.

De lyssnar på Radio Rix och tror att Aftonbladet är en tillfölitlig källa. Handlar sin mat på Willys och möbler mm på Rusta eller dylika butiker.

• lluvia

Muppet

"fenomenet" existerar ju... Jaha, men VEM bestämmer det då?"

Skojar du med mig? Förnekar du att vårt samhälle är ett klassamhälle?

• Ciccin3
    Indianica skrev 2007-02-22 11:23:33 följande:
    Glömde några saker: En WT stavar alltid som en kratta. Är han/hon stockholmare t ex skriver de : e de så lixom typ. Ja hajjar inte. Osv.De lyssnar på Radio Rix och tror att Aftonbladet är en tillfölitlig källa. Handlar sin mat på Willys och möbler mm på Rusta eller dylika butiker.

Bokhyllan, tv-bänken och cd-stället kommer alltid från Jysk. I form av ett stort åbäke där allt sitter ihop och tar upp en hel vägg. Glasdörrar med frostat glas, bokhyllan/tv-bänken/cd-stället är av björfanér, fast dom ville ha den i ek.

Högst upp på denna möbel står tio tomma Absolut Vodka på rad, som en del av inredningen.
    Bakom vodkaflaskorna står två vinflaskor i regnbågens alla färger.

Tomma.

Lit de parade
  • Muppet

hmmm. om man inte vill vara en white trash så får man inte handla på willys??? OOpps! Jag tror jag måste "byta upp" mig och börja handla på nk då istället.

Svar på tråden White Trash