• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vallmar

Godmorgon tjejer!
    Här har det snackats frukt ser jag, hehe. Jag har inte alls samma fruktsug som jag hade i början, apelsiner o clementiner har nu ersatts av äpplen o päron. Skumt.
    Bör man inte ha gått upp cirka hälften av det man ska gå upp hela graviditen nu?
    Jag har gått upp 8 kg... Det betyder att jag kommer sluta på 16 kg. Förvånad

Nehe nu ska man ta sig iväg till jobbet, suck...
     Ha en bra dag!

• humlan1973

Godmorgon!

JAg och lyssnade pa hjartljuden igar, det var sa mysigt, 132. Men safort den horde att vi var dar och pillade gick det upp till 145. Allt sag jatte bra ut forutom mitt jarn, det var nere pa 104, jag tyckte att jag har kannt mig lite trott men att det skulle vara sa lagt todde jag inte.

Ar det nagon som har hort om "dubblin metoden"? Det skulle visst vara en metod for att forlossningen ska ga fortare.. jag tror jag maste lasa lite om det.

Vallmar: Om man har gatt upp halften nu dlir det bara 16 for mig med . det later ju super... men innabar det att man manste sluta med godis nu da...

• Vallmar

Hehe humlan1973 du ska nog hålla dej ifrån godis i det stora hela. Jag tycker 16 kg känns mkt. Då hamnar jag uppåt 80 kg. Jag är 1.54 kanske jag ska tillägga.

• humlan1973

Tur att du sa att du ar 1.54, jag vagde strax over 80 innan jag blev gravid , jag maste tilllagga att det var 10 kg plus sedan forra gaviditeten, da gick jag upp 25kg , jag skulle vara super nojd med 16 kg. . Men nar bebben har kommit blir det andra bullar och inte sadana med kanel och socker .

• solstraalen

Gå upp hälften nu? Man brukar väl lägga på sig mer i slutet eftersom bebisen typ ska 5-dubbla sin vikt nu

Jag är iofs extrem men alla mina 3 graviditeter har jag gått upp ca 10kg de första 20 veckorna och sen de resterande 18-20 veckorna ytterliggare 25-31kg ( utöver de första 10 ).

Men alla är ju olika, som tur är.  Alla går inte upp lika mycket som mig och det är jag glad för, för inte är de kul å få kämpa bort alla dom sen inte, blir tredje gången nu för mig som jag måste banta sjuttielva kilo, de e såååååå drygt.
    Men förhoppningsvis går de lättare den här gången eftersom jag kommer ha 2 små barn som upptar all min tid

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • solstraalen

Jag har oxå kilon kvar sen förra graviditeten och lite sen den första.

Om vi säger att jag går upp 40kg denna graviditeten ( gick upp 41med anton å 35 med saga ), då måste jag få bort 50kg för å kunna ha 42 i byxor, 60kg för å komma ner till vikten jag hade innan mitt första barn. ( 70kg vägde ja till mina 173cm som 17åring ).
    På den tiden kunde jag ha 38 i byxor, de va en fröjd

Men jag SKA fixa det. Har jag bantat bort 35kg på 7-8 månader så kan jag väl fixa 50-60kg på ett år iaf. hoppas jag iaf

Jag ska bli fiiiiiiiiiiiiiiiin igen sen!

• solstraalen

Hur ont kan man få i ryggen egentligen?
    Sista veckan/veckorna ( tiden går ju så fort ) så blir jag mer och mer trött/slut/får ont i svanken.
    Igår var jag hemma hela dagen ( visst bar på 10kg tunga Saga en del, men ej mer än vanligt ), sen då sambon kom hem på kvällen så kilade jag iväg till affärn. Att gå dit, handla lite där och gå hem tar ca 50min beroende på kön på affärn osv.

När jag kom hem var jag så sjukt slut i svanken så jag orkade inte stå upp knappt.

Gick och la mig iaf och då kände jag hur ruskigt ont jag verkligen hade, de smärtade i hela svanken + vid en speciell kota i ryggraden. Ja det var så pass att jag knappt kunde röra mig i sängen.

Lite skrämd faktist, är ju bara i v 24, hur ska det funka 16 veckor till??? Det blir ju bara värre och värre.

Skulle vilja ha en smäll i magen så ryggraden rätar ut sig och sen sätta fast ett järnrör eller så vid ryggraden så den inte kan svanka mer. Detta börjar bli olidligt jobbigt.

• LindaoJohan
    tbmh; håller med dig om att det är kul att läsa igenom alla inlägg!! detta är super!

solstraalen;
    kan känna igen mig i din beskrivning om smärtan i ryggen, det är skitjobbigt. JAg brukar lägga en varm vetekudde vid svanken när det är som värst.

Ang vikt; jag har gått upp hela 2 kilo, väger alltså nu så mycket som 52! Fundersam grejen är den att jag känner mig rätt så "fettig". som om massor av fett sitter löst... svårt att förklara... Hade iförsig en dunderförkylning i två veckor då jag inte åt så bra, kan ju vara en förklaring till min OTROLIGA viktuppgång! Men nu när man är frisk känns det som om man går upp mest hela tiden.

Ang frukt;
    i början va jag besatt av apelsiner och gröna äpplen! Nu är det inte alls lika mycket längre. äter kanske en frukt om dagen... måste börja äta mer!
  • little baby

Godmorgon tjejer!

Igår var vi på UL + 3D i Linköping hos Dr Selbing (så proffisonell människa)
    Det var helt underbart att se den lilla i magen lite envis o blyg men efter lite flörtande och buffande på magen så vände den sig tillslut mot kameran för lite fotografi Skrattande

Allt såg bra ut och vi tog reda på kön som vår lilla tjej vägde 496 g och var ca 24 cm lång Kyss

Helt undebart jag är såå lycklig och tacksam att allt såg bra ut och att hon verkade hel o frisk!

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3