• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen
    mjauen skrev 2007-03-05 18:45:00 följande:
    Har så ont i magen! Det började redan 9-tiden i morse och har hållit i sig o blivit lite värre ända sen d. Det typ krampar o värker, främst på vänstra sidan av magen. Var till läkaren efter jobbet o slapp in efter 1 1/2 h! Fick ligga o vänta på en brits i korridoren. Mysigt! :(Läkaren sa i alla fall att det inte va nåt farligt utan antagligen "växtvärk" i livmodern. Tycker ändå att det känns obehagligt. Kan ju knappt gå, så ont gör det!Är sjukskriven imorgon så jag får vila. Kommer chefen säkert att gilla, var ju hemma 3 dar förra veckan pga influensa, men vad kan man...
    Uschdå, hoppas de släpper snart.

Jag får till och från VÄLDIGT VÄLDIGT ont i livmodern på sidorna liksom ( Inte rakt fram ) då jag går och bm säger att de nog för att livmodern växer så mycket. Vissa dagar kan ja inte gå 10min utan att de börjar göra väldigt ont. De har ja inte upplevt med något av de andra barnen i magen.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • rullgardinsflikkan

Ni som ska ha andra barnet har ni fått nån info om sån där "föräldragrupp" som man va på med första grav??
    Jag har inte fått nån info alls om det ska andra föderskor inte få gå ??

• rullgardinsflikkan
    Åsa82 skrev 2007-03-05 17:36:56 följande:
    förresten är det fler som ännu inte gått upp nästan något sen ni skrev in i er? jag står fortfarande på  +1kg i uppgång ~♥ღ♥~Thea 060202~♥ღ♥~ grodan 070703~♥ღ♥~
    Jag har också bara gått upp ett kilo...på inskrivningen frågade hon om jag hade haft ätstörningar nån gång förut?? (Jag har aldrig haft nån ätstörning och låg på 67 kg till mina 173) Jag måste sagt nåt som gjorde henne orolig haha....
    Så nu när jag "bara" hade gått upp ett kilo så påpekade hon det lite oroligt...
  • Åsa82

rullgardinsflickan: japp vi skall gå föräldragrupp även denna gången, men då är det medfolk som väntar sin andra bebis, så man kan prata lite om vad som kommer hända när ett syskon kommer till familjen. Men vet inet om alla får det men vi får det här  i allafall.

• mrsbygg
    rullgardinsflikkan skrev 2007-03-05 19:20:26 följande:
    Ni som ska ha andra barnet har ni fått nån info om sån där "föräldragrupp" som man va på med första grav??Jag har inte fått nån info alls om det ska andra föderskor inte få gå ??
    tror inte vi me fler barn får gå..det är juh mer info om hur allt går till och vad som händer osv..
    tycker ja är tråkigt kul å få träffa anda gravida juh!!

hur mycket frukt får man egentligen äta?? jag klämme ri mig ca 3 äpplen å 3 bananer minst per dag! fått en himmla nille på frukt..knaprar i mig ett äpple just nu..
  • rullgardinsflikkan
    Åsa82 skrev 2007-03-05 19:28:46 följande:
    rullgardinsflickan: japp vi skall gå föräldragrupp även denna gången, men då är det medfolk som väntar sin andra bebis, så man kan prata lite om vad som kommer hända när ett syskon kommer till familjen. Men vet inet om alla får det men vi får det här  i allafall.
    Jag får kolla det där dom borde ju kunna slänga ihop en sån grupp tycker man ju...och detv ar ju faktiskt fyra år sen jag födde barn det kan ju ha kommit en massa nytt sen dess...
  • Vickyb
    LindaoJohan skrev 2007-03-05 13:17:13 följande:
    tack för alla svar och stöttningar här på tråden! Har nu pratat med min läkare. Hon är jättegullig och trevlig. Hon kan sjukskriva mig på 100%, men hon sa att det inte är säkert att försäkringskassan "godkänner" sjukskrivningen... så då får jag inte ut pengar... Men om jag har så ont att jag inte kan jobba, dessutom inte känner mig välkommen, vad gör man då? Någon som varit med om detta? Min läkare (AT-läkare) skulle prata med sina kolleger om tips å råd sedan återkomma till mig... www.lindisen.bloggagratis.se
    va skönt med en läkare som bryr sig om än. Har inte varit med om nått liknande så jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Men jag hoppas det löser sig till det bästa.
    Halvblod skrev 2007-03-05 17:35:11 följande:
    Hjälp...jag börjar bli hårig!!!!  Börjar få hår runt naveln...som en man ungefär (kanske inte riktigt lika mycket...ÄN!!!). Jag har aldrig varit hårig tidigare så vad betyder nu detta då? Något speciellt kön eller kanske att mitt barn blir aphårigt...eller något annat??? Någon som vet??Hälsningar från en hårig
    Jag har fått massa hår på magen.. Ljusta tack och lov! Vet inte vad det sägs för skrock om att man får mycket hår.
    Misan71 skrev 2007-03-05 16:46:08 följande:
    Jessa6: Grattis på födelsedagen!Lindaojohan: Jag har ett jättegott recept på tacopaj, om du vill ha.Ni är många som pratar om foglossning och andra krämpor. Jag har börjat få ont i ländryggen och ut mot höfterna (typ bäckenet), och har jag suttit still en stund är jag jättestel o det tar en stund att komma igång igen. Frågade min BM om det kunde vara foglossning, men hon trodde mer på att ligamenten drar o växer. Jag har dock förmånen att ha en bästis som är BM, och hon sa att man inte kan säga att det INTE är foglossning.Undrar om det har känts/känns ungefär likadant för nån av er, och vad eran BM isåfall sagt?
    Igår hade jag så ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Det värkte i ryggslutet, stråla ända ner i högra ben kändes som jag hade kramp.  Det var riktigt obehagligt och jobbigt att somna med det igår. Imorse fick jag det igen, och sen gick det över.
    Åsa82 skrev 2007-03-05 17:36:56 följande:
    förresten är det fler som ännu inte gått upp nästan något sen ni skrev in i er? jag står fortfarande på  +1kg i uppgång ~♥ღ♥~Thea 060202~♥ღ♥~ grodan 070703~♥ღ♥~
    Jag har gått upp 4 KILO om inte mer.. Känns som jag går upp ½ - 1 kilo  veckan. *suck* Måste börja med promenader och sätta igång med vattengympan nu för att slippa lasta sig med vikten efter graviditeten.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    rullgardinsflikkan skrev 2007-03-05 19:20:26 följande:
    Ni som ska ha andra barnet har ni fått nån info om sån där "föräldragrupp" som man va på med första grav??Jag har inte fått nån info alls om det ska andra föderskor inte få gå ??
    Jag tog upp den frågan med BM sist jag var där och hon berätta att dom först och främst riktar sig till förstföderskor. Jag som hade sätt fram emot att träffa nya mammor
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3