• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg

Ingen mer me frukt sugen? funderar på att ta en banan nu! sugen hela tiden, hehe..

• Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-05 19:31:10 följande:
    Ni som ska ha andra barnet har ni fått nån info om sån där "föräldragrupp" som man va på med första grav??Jag har inte fått nån info alls om det ska andra föderskor inte få gå ?? tror inte vi me fler barn får gå..det är juh mer info om hur allt går till och vad som händer osv..tycker ja är tråkigt kul å få träffa anda gravida juh!!hur mycket frukt får man egentligen äta?? jag klämme ri mig ca 3 äpplen å 3 bananer minst per dag! fått en himmla nille på frukt..knaprar i mig ett äpple just nu..
    Ja man kan nog äta hur mycket frukt som hellst. Men utav äpplen blir man hård i magen, iaf småbarnen. Så om du redan är hård i magen så skall man kanske vara försiktig med äpplena.

Här är det godis och chips.. ostbågar är en favorit..
    Skall nog ta och köpa hem massa frukt.

Någon som vet hur det är med vindruvor? Har för mig att man hellst inte skulle äta det när man var gravid?! Men det kan ha varit nått jag bara har fått för mig.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-05 19:54:45 följande:
    Ingen mer me frukt sugen? funderar på att ta en banan nu! sugen hela tiden, hehe..
    Hade ett otroligt clementinsug när jag väntade Linnéa. Kunde dra i mig en himla massa klementiner om dagen!
    Skall nog börja köpa hem frukt istället och börja göra fruktsallad..
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • nasse01

Har idag fått vår tid för Aurora samtal.
    Får hoppas att hon kan lösa några knutar för oss. Så att det går bättre denna gången.
    Får vänta en månad tills det blir dags men det känns inte så farligt just nu. Förtränger väl det hela.

• mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-03-05 19:56:41 följande:
    rullgardinsflikkan skrev 2007-03-05 19:20:26 följande: Ni som ska ha andra barnet har ni fått nån info om sån där "föräldragrupp" som man va på med första grav??Jag har inte fått nån info alls om det ska andra föderskor inte få gå ?? tror inte vi me fler barn får gå..det är juh mer info om hur allt går till och vad som händer osv..tycker ja är tråkigt kul å få träffa anda gravida juh!!hur mycket frukt får man egentligen äta?? jag klämme ri mig ca 3 äpplen å 3 bananer minst per dag! fått en himmla nille på frukt..knaprar i mig ett äpple just nu.. Ja man kan nog äta hur mycket frukt som hellst. Men utav äpplen blir man hård i magen, iaf småbarnen. Så om du redan är hård i magen så skall man kanske vara försiktig med äpplena. Här är det godis och chips.. ostbågar är en favorit.. Skall nog ta och köpa hem massa frukt.Någon som vet hur det är med vindruvor? Har för mig att man hellst inte skulle äta det när man var gravid?! Men det kan ha varit nått jag bara har fått för mig. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    hård är ja inte! går på toa och gör nr2 minst två gånger om dagen nu mera! helt sjukt hehe..

nehe ska ta mig en banan å kolla på outsiders!!
  • Mommmy  Dearest

Wow här har vi tydligen fruktsugna tjejer :D

Själv får jag extrema begär efter sura frukter :D eller inlagda frukter som absolut är tabu. Speciellt Fruit cocktails är SÅÅÅÅÅÅ GOTT!

Sen så vet jag inte hur mycket jag har gått upp, jag tror att jag har gått upp 3 kilo, det var i alla fall det vi mätte upp sist och idag är jag i 22:a veckan :D 21+2 Bebisen sparkar för fullt och klasskamraterna låter inte min mage vara ifred.
    De ska alltid pilla och känna och hålla. BLir en aning frustrerad men det är väl det osm händer när man är gravid i slutet av gymnasietiden :D

Ha det gott mammor!

• Vos

mammab:
    Var på näringslära kurs nyligen och då fick jag reda på att man ska äta minst ett halvt kilo frukt och grönt om dagen. Om det fanns en övre gräns så sa hon inte det iaf

Mumsa på bara

Ang att gå upp i vikt så liger jag nog på 6-7 kilo nu!!!
    Hua......
    Hur ska detta sluta?

• mrsbygg
    Vos skrev 2007-03-05 22:22:16 följande:
    mammab:Var på näringslära kurs nyligen och då fick jag reda på att man ska äta minst ett halvt kilo frukt och grönt om dagen. Om det fanns en övre gräns så sa hon inte det iafMumsa på baraAng att gå upp i vikt så liger jag nog på 6-7 kilo nu!!!Hua......Hur ska detta sluta?
    jäklar! då ligger ja i lä..eller vet inte..3 äpplen å 3 bananer idag sammanlagt hehe..
    måste köpa frukt imorrn!...och mjölk..skulel knna leva på äpplen å mjölk denna graviditeten...
  • Prinsessan Zelda

tror inte vindruvor är nån fara så länge man inte har graviddiabetes. det är väldigt mycket fruktsocker i dem. Jag kan äta ett paket vindruvor åt gången

Och cocktailtomater, mums!!!

paprika och granny smith äpplen är också favoriter. surt och friskt ska det vara. har en påse ostbågar ståendes men jag är inte sugen alls. Fast det är väl bra.

Kan tillägga att jag imorgon gått 20 fulla veckor och har inte gått upp nånting.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • mrsbygg

fan måste hitta en våg, sugen å se va ja gått upp..med saga hade juag typ gått upp 15-20 kg vid den här tiden..men så mycket ja då inte gått upp nu!!

kanske 10 sammanlagt om ja har otur..men känns mer som 5 sammanlagt!
    Går in i v.22 imorrn! fast tiden går fortfarande sakta...suck...

nej nu ska ja krypa ner i sängen å sova! tänka försöka fixa i sagas rum imorrn! evighets projekt men men måste bli gjort nångång

Natt natt tjejjer!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3