• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Jessa6

Nu ska jag snart på after work trots att jag inte jobbat idag , sambon är fortfarande sjuk och det är så tråkigt att sitta själv här hema, ger mig ut och umgås istället! ha en trevlig kväll tjejer!

• Vallmar

Här kommer mitt dagens gnäll:

Idag fick jag höra av min storasyster att jag är totalt värdelös och att jag jobbar så sakta att jag borde gå ner på halvtid.( vi har eget företag)

Jag stod där gråtandes o sa förlåt för att det kanske inte har gått tillräckligt fort för mej. Hon fortsatte o sa att hon hade stressat o inte ens fikat som jag gjort och hon avskyr o jobba med mig...Gråter

• annki72

Vallmar: men fy vilken elak syster du har
    Vet hon inte att du är gravid???

Ni kanske inte skulle ha ett företag ihop????

• Mommmy  Dearest

Vallmar: glöm sådant, systrar kan aldrig komma överrens, jag vet att jag och mina två småsystrar inte orkar med varandra varje dag :P

Här kommer dagens sug, VILL HA en massa frukter!!!! Vill speciellt ha fruit cocktail och skitmånga bananer :D söta frukter mmhmmmm...

Har varit på extra ultraljud idag :D Fick med oss en dvd på lillen, ska försöka dra ut ett par bilder från dvdn :D Lillen var så underbart fin och ville inte visa sig själv. Jag tror starkt nu att det är en pojke, tror att jag såg en liten grej där nere...

:D

• Vallmar

Jo tack min syrra är så jämt... Vet att man inte alltid kan komma överens men hon får mig att må så dåligt att jag funderar på att söka nytt jobb..
    Hon har alltid gillat våran andra syrra bättre o behandlat mej som skit och nu när man är gravid så inser man hur elak hon är.
    Annars brukar jag vara lite starkare o stå upp mot henne...

Tack för att ni lyssnar tjejer!!

• Mommmy  Dearest

Då är det nästan bättre att du söker nytt jobb :(
    Jag är faktiskt också lite rädd över att jag må favorisera ett av mina småsyskon, det är hemskt. Vill inte göra det men jag kan inte kontrollera att min syster inte alls lyssnar på någon.

Hon är 12 och har börjat umgås med lite fel folk. Redan vid den åldern liksom! Som storasyster försöker man ju gärna se till att ingenting händer ens lillasyster men faen vad hon inte vill lyssna och ska alltid snacka emot.

Om hon bara får dig att må sämre är det självklart bäst att ta avstånd från det, speciellt nu när du väntar ett litet underbarn :D

• Trollie

Mjukis:
    Jag måste oxå få komentera ditt inlägg om änglamammor, varför skulle ni inte vara välkommna överallt? Det var det dummaste jag hört! Och alla här på tråden verkar ju helt eniga ! Kramar

Vallmar:
    Släkten är värst! Lite svårt att slå dövörat till oxå när hormonerna svallar. Har hon inga barn själv?

Jag har ju känt Plupp i flera veckor, men dom sista dagarna har det varit helt lugnt i magen så jag ringde min BM idag och fick komma upp till henne för att kolla så att allt var ok och det var det , hjärtat pickade på i 145 sen en kvart efter att vi kommit hem så började h*n buffa ganska rejält där inne så nu har min sambo känt Plupps rörelser för första gången ! Nu ska jag snart förbereda för kvällen, vi får kompisar hit och ska äta lite gott och dricka vin (alkoholfritt för mej inte lika gott men, men) Ha en bra kväll tjejer!

• mrsbygg

har precis handlat!! fick me mig semlor å vanilj munkar hem hehe..

sen blir det chips å dipp ikväll..

nu håller ja på lagar mat, blir hamburgare och pommes sååå gott me egena hamburgare..
    massa lök å tomat å ost mmmm...hehe

• Mommmy  Dearest

mammab: Jag har märkt att du lagar hela tiden ;) Någon gillar det verkar det som :) Familjens lilla egna kock eller? Önskar att jag hade orken att gå och handla och sen laga allt :P

• Tania

Jag har också märkt att MammaB är trådens retsticka som frestar med en massa goda rätter hela tiden!

berättar in i minsta detalj om all god mat hon minsann ska äta.

Vi borde nog storma lägenheten runt middagsdags och kräva en smakbit

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3