• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Mommmy  Dearest

Jag är definitivt på den!

Har precis skickat iväg mannen till att köpa en massa frukter till mig :) mhmm!

• Vallmar

Neh hon har ju inga barn själv och tror att det är där problemet ligger lite. Hon är 33 år och har ingen man eller inga barn... Jag som är 25 har sambo, hus o bebbe är på väg så jag tror hon är väldigt avundsjuk...

• mrsbygg
    teenpregnancy skrev 2007-03-09 17:47:53 följande:
    mammab: Jag har märkt att du lagar hela tiden ;) Någon gillar det verkar det som :) Familjens lilla egna kock eller? Önskar att jag hade orken att gå och handla och sen laga allt :P
    hehe jag älskar å laga mat, hittar på nya recept jämt å ständigt!
    funderade på att läsa en kock utbildning men nää inte lika skoj...
    tbmh skrev 2007-03-09 18:01:41 följande:
    Jag har också märkt att MammaB är trådens retsticka som frestar med en massa goda rätter hela tiden!berättar in i minsta detalj om all god mat hon minsann ska äta. Vi borde nog storma lägenheten runt middagsdags och kräva en smakbit
    haha, ja du bor juh iaf i v-ås..får la leta upp mig så får ja laga nått gott nån dag!
  • mrsbygg

nehe, nu är man spy färdig, helt proppmätt!!

ska sitta här å jäsa lite så d får plats semla å munk sen

• Vickyb

Ser att det inte bara 'r jag som har återkommit till det här förbaskade söt och matbegäret! Har kommit i en period där jag kan äta farligt mycket utan att känna mig det minsta mätt.. Godis, kakor och bullar tänker jag på ständigt.. Så fort jag börjar bli hungrig så vill jag bara ha ha ha!! Kommer sluta med att jag kommer smällrund till förlossningen om det skall fortsätta såhär.

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-03-09 19:43:10 följande:
    Ser att det inte bara 'r jag som har återkommit till det här förbaskade söt och matbegäret! Har kommit i en period där jag kan äta farligt mycket utan att känna mig det minsta mätt.. Godis, kakor och bullar tänker jag på ständigt.. Så fort jag börjar bli hungrig så vill jag bara ha ha ha!! Kommer sluta med att jag kommer smällrund till förlossningen om det skall fortsätta såhär. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    haha samma här....
    nu är ja lika hungrig som innan ja åt mat! ska smälla i mig en vanilj munk nu tror jag
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-03-09 19:45:22 följande:
    Ser att det inte bara 'r jag som har återkommit till det här förbaskade söt och matbegäret! Har kommit i en period där jag kan äta farligt mycket utan att känna mig det minsta mätt.. Godis, kakor och bullar tänker jag på ständigt.. Så fort jag börjar bli hungrig så vill jag bara ha ha ha!! Kommer sluta med att jag kommer smällrund till förlossningen om det skall fortsätta såhär. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღhaha samma här....nu är ja lika hungrig som innan ja åt mat! ska smälla i mig en vanilj munk nu tror jag
    Mm det lät gott!
    Får faktiskt gå och ta lite frukt eftersom jag har varit så duktig och köpt hem en himla massa olika frukter. Får gnaga på det ikväll och unna mig nått alldeles extra imorgon!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-03-09 19:47:01 följande:
    Vickyb skrev 2007-03-09 19:43:10 följande: Ser att det inte bara 'r jag som har återkommit till det här förbaskade söt och matbegäret! Har kommit i en period där jag kan äta farligt mycket utan att känna mig det minsta mätt.. Godis, kakor och bullar tänker jag på ständigt.. Så fort jag börjar bli hungrig så vill jag bara ha ha ha!! Kommer sluta med att jag kommer smällrund till förlossningen om det skall fortsätta såhär. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღhaha samma här....nu är ja lika hungrig som innan ja åt mat! ska smälla i mig en vanilj munk nu tror jag Mm det lät gott! Får faktiskt gå och ta lite frukt eftersom jag har varit så duktig och köpt hem en himla massa olika frukter. Får gnaga på det ikväll och unna mig nått alldeles extra imorgon! ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    jo har mina älskade äpplen hemma oxå!
  • Tania

Skrev just ett långt inlägg men så blev det nåt knas med Firefox... suck...

Jag fattar mig kort då.
    Idag var jag in på Barnens Hus och tittade på ett babyskydd de hade erbjudande på. Ett Akta Gracoskydd i färgen Maria Red (mörkgrå/röd) autobaby II dvs förra årets modell av babyskydd. Årets heter ju Logico S och kostar runt 1700:- i butik.
    Det skyddet de hade erbjudande på kostade 1489:- ord.pris men är nedsatt till 989:-!!!!
    Det är till och med inkl bas så man slipper trasslet med bältet.
    Nu kom min älskling hem med min kebabtallrik... jippie!!
  • Vallmar

Mammab: Varför inte kockutbildning då? De låter som du skulle bli en utmärkt kock;)

Jag har klämt i mig pasta med pesto och mozzarella, 1 wienerbröd o en glassbåt nu:)
    Spyfärdig, yes u name it.

Tbmh: Det är bara o slå till!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3