• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Prinsessan Zelda
    zandrisen skrev 2007-03-12 16:12:04 följande:
    Tbmh, *kramar om* förstår om du är ledsen och orolig! Hoppas ni kan få någon form av anhörigstöd, man kan få det när det handlar om nära anhöriga och svåra sjukdomar. HEJ ALLA ANDRA!Har varit lite osynlig härinne, och det beror på att jag varit inlagd på sjukhuset i 12 dagar. Man misstänker i dagsläget ett lågt sittande diskbråck, som i sin tur lett till snedbelastning av vänster höft, som sedan resulterat i en inflammerad höftled. Sitter nu i rullstol, och kommer att vara tvungen att genomgå en hel del sjukgymnastik. Är lättad över att inte behöva vara inlagd längre, men det är jobbigt att ställa om sig till en ganska stilla tillvaro med sjukskrivning och hela kitet... Är t ex superfrustrerande att inte bara kunna plocka upp dammsugarenoch suga upp det som behövs, nu får jag vackert sitta där jag sitter, och vänta tills maken tar sig för det.Hoppas det är bra med alla, ska nu ta mig för och läsa igenom det jag missat under min exil...
    usch vad jobbigt. det är inget som påverkar barnet hoppas jag.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • solstraalen
    zandrisen skrev 2007-03-12 16:12:04 följande:
    Tbmh, *kramar om* förstår om du är ledsen och orolig! Hoppas ni kan få någon form av anhörigstöd, man kan få det när det handlar om nära anhöriga och svåra sjukdomar. HEJ ALLA ANDRA!Har varit lite osynlig härinne, och det beror på att jag varit inlagd på sjukhuset i 12 dagar. Man misstänker i dagsläget ett lågt sittande diskbråck, som i sin tur lett till snedbelastning av vänster höft, som sedan resulterat i en inflammerad höftled. Sitter nu i rullstol, och kommer att vara tvungen att genomgå en hel del sjukgymnastik. Är lättad över att inte behöva vara inlagd längre, men det är jobbigt att ställa om sig till en ganska stilla tillvaro med sjukskrivning och hela kitet... Är t ex superfrustrerande att inte bara kunna plocka upp dammsugarenoch suga upp det som behövs, nu får jag vackert sitta där jag sitter, och vänta tills maken tar sig för det.Hoppas det är bra med alla, ska nu ta mig för och läsa igenom det jag missat under min exil...
    Men oj!.  Hur upptäckte du att något var fel från början??
    Vet du hur länge du kommer sitta i rullstol?
    Hur mår du nu?

Många frågor   Hoppas du iaf mår hyffsat.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • zandrisen

Lilleman mår toppen inne i magen! Har precis uppdaterat min blogg, så ni kan läsa där precis hur allting varit. Vet inte hur länge det blir med rullstol, kanske hela graviditeten... Hoppas naturligtvis att det blir bättre så snart som möjligt, men just nu serdet ut som att det kan ta tid...

• Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-03-12 15:11:53 följande:
    Hej svejs ville bara säga att här är jag ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
    Åh va roligt att ha dig tillbaks.. Välkommen välkommen!!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    teenpregnancy skrev 2007-03-12 15:30:05 följande:
    Välkommen tillbaka Beckah82 Har precis varit tillbaka från att ha varit ute i den varma solen Helt underbart att det inte är blött och slaskigt ute. Helt underbart att man kan vakna med solen som skiner in mellan persinnerna En fråga till er omföderskor, hur många plagg av en storlek behöver man till lillen? Min mamma är bortrest och har ingen lust att fråga min pappa hur många plagg de hade till mina syskon.Jag menar, bebisar har ju en tendens till att bli lite lortiga och spy över allt och alla, hur många plagg från vardera bebis storlekar behöver man egentligen? Det är väl inte så nödvändigt att ha typ 20 plagg från en storlek? Hur hade ni det med era andra barn?
    Jag hade några plagg i storlek 50 och sen hade jag ganska mycket från storlek 56 och det hade hon ett tag. Men jag kan rekomenderar mycket bodysar.. eller iaf ett par styckna. Jag tycker inte jag hann med att använda allt som jag egentligen ville. Under sommaren kommer jag nog inte att använda speciellt mycket pyamasar eftersom det kommer att vara rätt varmt.. så satsa på ett par heldresser och bodysar. Och sen märker du hur mycket du behöver att ha. Det är svårt att avgöra nu tycker jag då man inte vet om man får ett spybarn eller ett icke spybarn. Det blir ju oftast inte så himla smutsigt i början och man kanske har tur att om man kan använda det 1-2 dagar iaf eller längre om man vill de.
  • Vickyb
    tbmh skrev 2007-03-12 15:59:45 följande:
    Hej tjejer.Idag är en mörk dag fastän solen skiner för fullt utomhus.I morse ringde min mammas läkare till pappa och berättade att de hittat en (visserligen godartad) tumör i hjärnan på henne.Hon har gått in i väggen för ett par år sen men fortfarande har hon jätteproblem med minnet och stressar upp sig för minsta lilla så läkaren ville kolla upp så att det inte var nåt mer än stress som orsakade allt. Hon fick göra en kontraströntgen och nu har de hittat en fläck i hjärnsäcken på henne.Läkaren ska skicka en remiss till neurologen så ska de gå vidare med undersökningar för att kolla om de ska göra något.Jag är själv innen i en hemsk svacka och grinar för minsta lilla och så kommer nåt sånt här. Pappa gick strax innan lunch idag och jag gick strax efter. Ringde till dagis och sa att jag hämtar Melle tidigare. När jag kom dit såg de så frågande ut så självklart fick jag lov att berätta att jag fått ett tråkigt besked... men inte ens det klarade jag av utan att tårarna trängde fram.Messade min man som satt på jobbet så han blev också jätteledsen och är på väg hem han med.Jag kanske överreagerar men det är ju för tusan en TUMÖR I HJÄRNAN!!!!!Vill inte gråta framför Melle men det är lite svårt när det kommer mer hela tiden.
    *Kramar om*
  • SannaKaarina

Jessa. funderat på att försöka överklaga den där boten? dom är inte omöjliga bara man pratar med dom. menar det är trots allt eran egen parkering bostadsbolaget som gjort fel och inte ni

• Vos

tbmh: stackars dig, vet att det är skitjobbig.
    Min syster har bröstcancer och går just nu igenom cellgifterna. Jag gråter mycket men vi (jag och syrran) pratar väldigt mycket om det. Hon säger att det är viktigt för henne att få prata på hennes villkor förstås.
    (((kramar)))

teenpregnancy: Min Victor var ett "spybarn", fick byta bodies upp till fem gånger om dagen
    Men jag hade inte köpt så mycket innan så jag fick bunkra upp garderoben. Tänker inte köpa så mycket innan denna gången heller utan köper efter hand.

• little baby

Tbmh: Skickar en varm kram till dig.

Zandrisen: Ush vad jobbigt, låter inge vidare, hoppas du mår bättre snart *kram*

Här är det rätt så bra, har ganska ont i ryggen mitt stödbälte har inte kommit än så man kämpar på på jobbet Generad sen börjar influensan smyga sig på sakta....Fundersam

Men en rolig sak är att jag kände  att min lilla tjej hade hicka idag så hela magen studsade lilla gumman var för törstig Skrattande

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • Mjukis82
    Beckah: Välkommen tillbaka!

tbmh: En stor kram till dig!

zandrisen: Usch vilken pärs! *kramar*
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3