• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • humlan1973

Jag trodde du var avstangd till augusti!

• Beckah82
    humlan1973 skrev 2007-03-12 15:16:17 följande:
    Jag trodde du var avstangd till augusti!
    Jag var det

Nu ska jag åka hem till syrran...trist det första när man blir insläppt efter 3 veckor att inte kunna kika runt lite...

Vi hörs!
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Mommmy  Dearest

Välkommen tillbaka Beckah82

Har precis varit tillbaka från att ha varit ute i den varma solen Helt underbart att det inte är blött och slaskigt ute. Helt underbart att man kan vakna med solen som skiner in mellan persinnerna

En fråga till er omföderskor, hur många plagg av en storlek behöver man till lillen? Min mamma är bortrest och har ingen lust att fråga min pappa hur många plagg de hade till mina syskon.
    Jag menar, bebisar har ju en tendens till att bli lite lortiga och spy över allt och alla, hur många plagg från vardera bebis storlekar behöver man egentligen? Det är väl inte så nödvändigt att ha typ 20 plagg från en storlek? Hur hade ni det med era andra barn?

• solstraalen
    teenpregnancy skrev 2007-03-12 15:30:05 följande:
    Välkommen tillbaka Beckah82 Har precis varit tillbaka från att ha varit ute i den varma solen Helt underbart att det inte är blött och slaskigt ute. Helt underbart att man kan vakna med solen som skiner in mellan persinnerna En fråga till er omföderskor, hur många plagg av en storlek behöver man till lillen? Min mamma är bortrest och har ingen lust att fråga min pappa hur många plagg de hade till mina syskon.Jag menar, bebisar har ju en tendens till att bli lite lortiga och spy över allt och alla, hur många plagg från vardera bebis storlekar behöver man egentligen? Det är väl inte så nödvändigt att ha typ 20 plagg från en storlek? Hur hade ni det med era andra barn?
    JAg har inte haft kräkbarn så jag kan inte uttala mig
    Men vi hade över 20 bodys i strl 56 ( fick en hel drös då dottern föddes ), så vi fick byta kläder vid varje blöjbyte bara för å hinna ha allt

Första gången Saga kräktes riktigt var nu då hon var 14mån å magsjuk

Sen har jag bara fått barn på vinterhalvåret, men ja kommer nog satsa på 3-4 kortärmade bodys i strl 56, någon enstaka i strl 50 bara. Man brukar ju få en hel del när dom föds
    Långärmade bodys har vi redan sen Saga.  ( neutrala ). Sen blir de kanske 3 tunna byxor eller så oxå.

Tror inte man ska köpa så mycket just för att man inte vet vad man får och för att man inte vet om man får kräkbarn eller inte.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • Jessa6

Välkommen tillbaka Beckah82!

Blir så sur, vi har köpt ny bil och vårt parkeringtillstånd ska gå över till den nya bilen, ringde för en vecka sen och det har fortfarande inte kommit, blir ganska mycket att betala i parkeringsvgift om man bor centralt. Ringer dit idag och de säger - ja det finns här, är bara att komma och hämta...
    JA MEN KAN DE SÄGA DET DÅ!! Bara för det fick vi böter på 200:- i dag för att vi glömt lägga i....

• Mommmy  Dearest

hmmm...

Det låter ju relativt okej, då är det väl bara att vänta tills lillen ploppat ut Min mamma är nämligen en sådan person som väntar med att köpa ALLT tills efter bebisen har kommit, kläder, barnvagn osv.
    Om vår lilla snutt tar efter mig och min man lär den inte hålla sig ren länge

• Tania

Hej tjejer.

Idag är en mörk dag fastän solen skiner för fullt utomhus.
    I morse ringde min mammas läkare till pappa och berättade att de hittat en (visserligen godartad) tumör i hjärnan på henne.
    Hon har gått in i väggen för ett par år sen men fortfarande har hon jätteproblem med minnet och stressar upp sig för minsta lilla så läkaren ville kolla upp så att det inte var nåt mer än stress som orsakade allt. Hon fick göra en kontraströntgen och nu har de hittat en fläck i hjärnsäcken på henne.

Läkaren ska skicka en remiss till neurologen så ska de gå vidare med undersökningar för att kolla om de ska göra något.

Jag är själv innen i en hemsk svacka och grinar för minsta lilla och så kommer nåt sånt här. Pappa gick strax innan lunch idag och jag gick strax efter. Ringde till dagis och sa att jag hämtar Melle tidigare. När jag kom dit såg de så frågande ut så självklart fick jag lov att berätta att jag fått ett tråkigt besked... men inte ens det klarade jag av utan att tårarna trängde fram.

Messade min man som satt på jobbet så han blev också jätteledsen och är på väg hem han med.

Jag kanske överreagerar men det är ju för tusan en TUMÖR I HJÄRNAN!!!!!

Vill inte gråta framför Melle men det är lite svårt när det kommer mer hela tiden.

• zandrisen
    Tbmh, *kramar om* förstår om du är ledsen och orolig! Hoppas ni kan få någon form av anhörigstöd, man kan få det när det handlar om nära anhöriga och svåra sjukdomar.

HEJ ALLA ANDRA!
    Har varit lite osynlig härinne, och det beror på att jag varit inlagd på sjukhuset i 12 dagar. Man misstänker i dagsläget ett lågt sittande diskbråck, som i sin tur lett till snedbelastning av vänster höft, som sedan resulterat i en inflammerad höftled. Sitter nu i rullstol, och kommer att vara tvungen att genomgå en hel del sjukgymnastik. Är lättad över att inte behöva vara inlagd längre, men det är jobbigt att ställa om sig till en ganska stilla tillvaro med sjukskrivning och hela kitet... Är t ex superfrustrerande att inte bara kunna plocka upp dammsugarenoch suga upp det som behövs, nu får jag vackert sitta där jag sitter, och vänta tills maken tar sig för det.

Hoppas det är bra med alla, ska nu ta mig för och läsa igenom det jag missat under min exil...
  • LindaoJohan

tbmh; *kramar* hoppas allt löser sig snart så du kan andas ut och inte behöva vara orolig...

zandrisen; nä fy va jobbigt! Hoppas du snart känner dig bättre *kramar*

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3