teenpregnancy skrev 2007-03-12 15:30:05 följande:
Välkommen tillbaka Beckah82 Har precis varit tillbaka från att ha varit ute i den varma solen Helt underbart att det inte är blött och slaskigt ute. Helt underbart att man kan vakna med solen som skiner in mellan persinnerna En fråga till er omföderskor, hur många plagg av en storlek behöver man till lillen? Min mamma är bortrest och har ingen lust att fråga min pappa hur många plagg de hade till mina syskon.Jag menar, bebisar har ju en tendens till att bli lite lortiga och spy över allt och alla, hur många plagg från vardera bebis storlekar behöver man egentligen? Det är väl inte så nödvändigt att ha typ 20 plagg från en storlek? Hur hade ni det med era andra barn?
JAg har inte haft kräkbarn så jag kan inte uttala mig
Men vi hade över 20 bodys i strl 56 ( fick en hel drös då dottern föddes ), så vi fick byta kläder vid varje blöjbyte bara för å hinna ha allt
Första gången Saga kräktes riktigt var nu då hon var 14mån å magsjuk
Sen har jag bara fått barn på vinterhalvåret, men ja kommer nog satsa på 3-4 kortärmade bodys i strl 56, någon enstaka i strl 50 bara. Man brukar ju få en hel del när dom föds
Långärmade bodys har vi redan sen Saga. ( neutrala ). Sen blir de kanske 3 tunna byxor eller så oxå.
Tror inte man ska köpa så mycket just för att man inte vet vad man får och för att man inte vet om man får kräkbarn eller inte.