Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

äter inga järntabletter! gjorde jag inte när ja vänta saga heller..

får la se hur det ser ut näste bm besök! men tror nog d ska va lungt..

• mrsbygg

DET ÄR VÅÅÅÅR..så lycklig haha....skönt väder iaf

ska snart till fk, men då blir la dagen förstörd eller nått..hatar dom som jobbar där alltid lika otrevliga..urk..

gick in i v.23 idag! ska ta kort imorrn på magen tror jag..den har inte växt nånting. eller ja, jag tycker inte det iaf. men lika glad är ja för det! gör allt för att inte bli lika stor som när ja vänta saga!

när brukar andra bm besöket vara när man väntar andra barnet? jag har inte hört nå från min bm än...jaja..

nehe göra sig iorning snart då kanske..ingen lust men måste dit!

föresten nån som vet hur det funkar, kan man ta ut fp samtidigt som man har sjukpenning..
    jag hade några dagar kvar sen jag fick saga så funderar på att ta ut dom medans ja väntar på att sjukpenningen ska gå igenom, för har ja fattat det rätt kan det ta ett tag!?

• mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-03-13 13:57:15 följande:
    Mammab : Nej man får itne ta ut F-penning och sjukersättning samtidigt =)min dotters pappa är långtidsjukskriven å får itne ta ut F-penning öht efterosm han får ersättning från F-kassan.Lite krångit då han kommer ju förmodligen va sjukskriven hela sitt liv så då får han ingen nytta av f penningen :S
    okej, men jag kan inte ta ut dom dagar som é kvar fram tills ja får sjukpenning? inte ens säker på att ja går någon ersettning..skulle vara min vanliga tur..
  • mrsbygg
    Theresa1 skrev 2007-03-13 14:32:44 följande:
    hej, är det bara jag som är bottenlös när det gäller att äta? Blir ju fan aldrig mätt!!!Leverpastejsmackor är mitt allt just nu
    ja ka oxå äta hur mycket som helst när jag har matlust!

helt sjukt hur mycket man kan trycka i sig..vart tar det vägen lixom?
    bäbis lär vara fullvuxen redan nu tycker jag hehe..
  • mrsbygg

oj ja kanske skulle ringt bm efter ul?! jag minsn faktiskt inte..

jaja..får ringa imorrn..

nu ska ja fortsätta titta på gilmore girls, och äta upp mat resterna från idag
    ska gå å köpa glass sen när jonas kommer hem från sin träning!

• mrsbygg

förlossning..hua....
    jaghar bara fått för mig att denna kommer bli en mardröm! min gick iof bra me saga, men efteråt var ingen höjdare...fick en lätt bristning precis vid urinröret som inte behövdes sys, men nu när det läkt och blivit ett ärr så är det så obehagligt å kissa..går inte å förklara hemskt är det iaf, sen har jag nästan förlorat all min känsel i själva musen. så sex känns knappt längre. mindre skoj. vill inte förlora all min känsel där. känns ganska meningslöst...
    så nog skulle jag vilja göra kejsarsnitt, men jag vet inte..vill nog föda normalt iaf å ta risken!

behövde inte köpa glass igår! när jonas kom hem från träningen had ehan svngt förbi affärn å köpt med sig ett paket brownies till mig blev så överaskad å glad så ja nästan tjura, haha snacka om å vara gravid
    så ja tröck i mig 8 brownies igår medans vi kika på Heros..kanon serie föresten!

nehe, äte upp min frukost ta det lite lungt sen iväg, ska till min "psykolog", sen iväg till det allt för trevliga FK, urk...sen kika lite på stan om ja orkar.
    måste kolla efter ett par vårskor och jacka till saga!!

så lycklig, det är våååår!!

nu blev det långt SORRY...

• mrsbygg

humm, börjar fundera mer å mer på kejsarsnitt..
    men får se får ta up det med bm sen...FAN skulle ringt bm idag..jaja får ringa imorrn...

nehe nu ska ja iväg till psykologen.

sen till fk, änska mig lycka till me dom tjur kärringarna..*suck*

• mrsbygg

suck..verkar inte få ut nån sjukpenning för jag inte har något sgi...

så ja får gå utan inkomst tills bäbisen ploppar ut å man får fp!

nej nu ska ja fortsätta me maten!!

• mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-03-14 17:32:33 följande:
    suck..verkar inte få ut nån sjukpenning för jag inte har något sgi...så ja får gå utan inkomst tills bäbisen ploppar ut å man får fp!nej nu ska ja fortsätta me maten!! Hur mycket kommer du att få i fp? (om man får fråga) Har suttit i telefonen idag med FK och kollat vad jag kommer att få i fp. Dom kunde inte räkna ut något sådär nu, men det låg iaf på lägastanivå 180 kr om dagen! Och så mycket som jag har slitit och jobbat så har det inte höjts ett gnutta. Jag hade tjänat 72.000 förra året, och hade jag tjänat 12.000 .- mer så skulle jag få 181 kronor. Det är skrämmande!!Har tappat sugen helt och hållet efter detta.. tänker fan inte jobba ihjäl mig om jag ändå inte får högra fp än nu. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    jag får lägsta nivå i fp..
    har inte direkt jobbat så mycket så..

sen får ja inte behålla mitt gammla sgi, för jag har inte anmält mig sjuk å bla bla bla..fatta inte allt. så jag får gå utan pengar.

men men jag är van. drygt bara för vi har så mycket räkningar å skulder framför oss just nu och ja kan inte bidra me ett skit..
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3