Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

jag kommer gå mer sällan för att d är andra barnet..

men ja måste ringa bm å se när ja ska dit..tror ja skulle ringt efter ul men men...
    usch va tråkigt d är me tvättstuga..hatar å tvätta...men d luktar gott iaf hehe

uttråkad är jag iaf..vill hitta på nått men svårt när man är pank..suck...

• mrsbygg

jag har juh ingen inkomst så mig kvittar d när d är löning hehe..alltid pank endå!

längtar tills man får ta ut fp, då får ja lite pengar iaf...

• mrsbygg

jag vill jobba!! men kan inte för min sjukskrivning, och jag får ingen sjukpenning för jag fick inte behålla min sgi...känns rättså meningslöst...

vill bara att d ska bli maj så ja kan böraj ta up fp..men det är låååååååångt kvar...

• mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-03-19 12:02:27 följande:
    Mammab: får man ta ut F penning så mkt tidigare?Jo jag vill jobba jag med men dottern har itne fått ngn dagisplats änn efter vi flyttat..=/ Skittråkigt... Men har du jobbat innan lr får du lägsta F penningen då eller??
    jo man får ta ut 60 dagar innan bf...

har inte jobbat tillräckligt innan så jag får lägsta fp..
    men jag komemr iaf bli rik om man gämnför me nu..
  • mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-03-19 12:07:32 följande:
    Mammab: va får man? det visste jag inte då ska ja också göra det.. hade ingen aning trodde man fick ta ut bara 10 dagar innan BF.. :SAa jag kommer iof också få lästa men det är iaf 4 tusen mer än man har nu
    jopp d får man! så nu vill ja att d blir maj så ja kan börja ta ut hehe..

sen har ja ev 28 dagar kvar me saga som ja ska ta ut nu fram tills maj.
    men då måste saga va hemma från dagis å d känns tungt.
    pallar inte det...

ring din bm så kanske hon kan skicka hem d till dig!
    jag måste ringa min bm å fråga när ja ska dit nästa gång..kanske borde göra det nu!
  • mrsbygg

ingen aning om va ja gått upp får väga min när ja ska till bm..
    jag skulle ringa upp imorrn..så får se när ja får ny tid men d lär vara snart går in i v.24 imorrn..

• mrsbygg

hehe fick tid nu..ska dit den 29..
    får låna deras våg då å se hur mycket ja gåt tupp...bara d är under 10 kg är ja glad =)

• mrsbygg

mjaha...ska prata me csn å se om man slipper betla tebax en massa för jag har juh noll inkomst..

nån som fått göra så? sjuta upp inbetlaning för man ej haft någon ekonomi?

• mrsbygg
    zandrisen skrev 2007-03-19 14:30:21 följande:
    Mammab, det ska gå att få uppskov pga noll inkomst, men då måste man ha intyg på detta. Enklast vore väl om ni hade ekonomiskt bistånd genom socialtjänsten, då hade dom utfärdat ett sånt intyg. Nu vet jag inte riktigt vilken myndighet som kan göra det...? Ring och kolla med CSN vad dom vill ha? Hoppas det löser sig, man kan ju inte gärna betala tillbaka med pengar man inte har...
    okej, jo svårt att betala av nått när man ej har pengar..tänkte bara om man kan skjuta upp det tills jag får fp! men får se va dom säger om dom behagar att ringa upp någongång..
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3