Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

trött ja blir på folk här på fl..
    man frågar en sak sen blir man nerklankad på osv..suck..

• mrsbygg
    zandrisen skrev 2007-03-19 14:53:33 följande:
    mammab, vem har klankat på dig?
    Beckah82 skrev 2007-03-19 14:55:17 följande:
    trött ja blir på folk här på fl..man frågar en sak sen blir man nerklankad på osv..suck.. Vilket är ämnet? Det är väl inte här inne i tråden? ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
    neej ingen här, gud nej..mina flikkor är under bara

handla om ekonomi. ställde en fråga om återkrav av csn..
    då börja nån fråga och tjata om våran övriga ekonomi...
    ja är extra känslig nu men va fan...håll dig till ämnet..bad aldrig om en ekonomi rådgivning bara en fråga om csn..suck...
  • mrsbygg
    Beckah82 skrev 2007-03-19 15:02:34 följande:
    Som vanligt på FL då...ibland blir man riktigt riktigt förvånad över hur folk kan vinkla till saker bara för att få hacka lite grann... ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
    ja jag fattar inte..jag vet hur allt ligger till. behöver ingen som lägger sig å våran privata ekonomi..
  • mrsbygg

hehe skrev som d va å ja tyckte å då sluta hon..så 1-0 till mig

kul när folk tro sig veta mer än någonannan..

nehe brudar, ska försöka göra min anständig å åka hämta dottern på dagis!

• mrsbygg

anemi är blodbrist! och d kan man få av olika orsaker...

sambon lider av b12 brist vilket oxå är blodbrist. han käkar både tabletter och får sprutor mot det.
    som jag får ge, hehe skoj å ge sprutor! läste juh till usk, och medicin var/är favorit ämnet...

• mrsbygg

sambon har bra järnvärde! men lider av extrem b12 brist..

så han får käka folsyra tabletter sen ger ja han sprutor ca 1 gång i veckan. minns inte va den skiten heter..

hans mamma lider oxå av det, och det är ärftligt från mor till son...så även hans lillebror har det, men han äter bara folsyra tabletter...

• mrsbygg
    Medelålders skrev 2007-03-19 18:51:21 följande:
    anemi är blodbrist! och d kan man få av olika orsaker...sambon lider av b12 brist vilket oxå är blodbrist. han käkar både tabletter och får sprutor mot det.som jag får ge, hehe skoj å ge sprutor! läste juh till usk, och medicin var/är favorit ämnet... b12 brist innebär att man har brist på ett vitamin som heter just B12. Men den "vanliga" blodbristen man drabbas av vid graviditet är ju just järnbrist. Det är det de mäter med det vanliga sticket i fingret på MVC. Kvinnor bör ha ett värde på över 120. Mamma till fyra grabbar....& en liten tjej i juli!!!
    jo jag vet vid grav brukar det vara järn som man saknar som leder till anemi..

men sambon har b12 brist som leder till anemi!
  • mrsbygg
    Medelålders skrev 2007-03-19 19:00:07 följande:
    Medelålders skrev 2007-03-19 18:51:21 följande: mrsbygg skrev 2007-03-19 18:42:50 följande: anemi är blodbrist! och d kan man få av olika orsaker...sambon lider av b12 brist vilket oxå är blodbrist. han käkar både tabletter och får sprutor mot det.som jag får ge, hehe skoj å ge sprutor! läste juh till usk, och medicin var/är favorit ämnet... b12 brist innebär att man har brist på ett vitamin som heter just B12. Men den "vanliga" blodbristen man drabbas av vid graviditet är ju just järnbrist. Det är det de mäter med det vanliga sticket i fingret på MVC. Kvinnor bör ha ett värde på över 120. Mamma till fyra grabbar....& en liten tjej i juli!!!jo jag vet vid grav brukar det vara järn som man saknar som leder till anemi..men sambon har b12 brist som leder till anemi! Ja...och anemi är som sagt ett samlingsnamn på blodbrist. Blodbristen i sin tur kan vara många olika  slags "brister" eftersom blodet innehåller många olika ämnen. Den vanligaste bristen vid graviditet är järnbrist. Mamma till fyra grabbar....& en liten tjej i juli!!!
    som jag skrev tidigare högre upp!
  • mrsbygg
    tbmh skrev 2007-03-19 19:11:29 följande:
    För att prata om något helt annat. I förrgår fick vi lamm ute hos mamma och pappa Det blev en flicka och en pojke båda svarta men flickan har lite vita strån i pannan.  Så himla söta.
    åhh va gulligt me lamm!
  • mrsbygg
    copernicus skrev 2007-03-19 19:34:51 följande:
    wow vilken diskussion det blev här då!båda mina killar sover på soffan så jag passar på att sitta här en stund!Bakade choklad/marshmallowmuffins idag och sitter nu och snaskar mmm å de är fortfarande lite varma...
    ohh muffins va gott!!

eller extrakladdig kladdkaka me massor av vispad grädde!!
    själv ska ja mumsa på mina fruktnappar jag vart sugen på så länge...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3