• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • zandrisen

Vallmar, tack, det var en skön vinkling på det hela...

• nasse01

Beckaha
    Det är Niferex som jag fått!
    Får försöka byta till något snällare för magen.
    Känns inte alls bra att käka dem.
    Får se om erco-fer finns eller liknade att köpa, för så här kan man ju inte ha det 3-4 månader till.

• SannaKaarina

Jag fick också Niferex . men jag gick ner 5 kg på 4 dagar ... huvva vad sjuk jag blev . nu tvingar min mor mig att äta broccoli och messmör blodpudding och leverpastej i mängder men allt är bättre än NIferex .. huvva

• Pusselbiten86

Jag sa till min BM att ja tar INTE nefirexen

Så jag äter Ercofer

Perfekta

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • camilla9

jag försöker att inte äta järntabletter, så det blir mycket broccoli och jordgubbar här
    så vi får se hur järnvärdena ser ut nästa gång jag ska till BM.

• mrsbygg

äter inga järntabletter! gjorde jag inte när ja vänta saga heller..

får la se hur det ser ut näste bm besök! men tror nog d ska va lungt..

• Mjukis82

Verkar som att många har dåliga erfarenheter av niferex... Jag åt några sånna när jag väntade Isabelle (glömde ta dom) Men märkte inte några större bekymmer... Nu var jag hos BM idag och det är dags att börja knapra järn igen, och hon rekommenderade niferex även denna gång... Har kvar sen sist, så jag får väl testa.

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • jennsans

vallmar: svårt att snacka med dem när man inte hann ut innan de åkte. *suck* och sambon har inte kunnat snacka ikväll heller då de inte varit hemma. hemma är de nu men försent att börja snacka sådant vid 22 tycker jag.. får bli morgondagens bekymmer. så trist bara.

• FruRundberg

Åh.. äntligen klar med förbaskade skruvandet på skötbordet jag köpte idag.. det blev en DIKTAD skötbord.. och lite påslakan en kudde, täcke till spjälsäng. Fast säng har jag inte än.. men min mamma å mormor har lovat att köpa en till mig så det slipper jag tänka på iaf.

Nu har jag sååå ont i mina händer.. å sammandragningar pga allt anstängande hukande å skit.. *suck* ringde R (bebins pappa) å klagade lite.. jag kan ta det imon sa han.. men nää.. jag ville bli klar idag.. så jag får väl skylla mig själv.

Ser att ni pratar om järntabletter.. min BM föreslog oxå niferex men själv äter jag Duroferon.
    Tycker de e bra.

Hehe.. välkommen tillbaka Beckah..

Tbmh: *stooor kraaam!!*

Zandrisen: Usch va jobbigt! Hoppas det blir bättre med ryggen! Bra iaf att du får vara hemma å slippa sjukan. Det kanske får mannen till att städa mer än  vanligt! hehe kram på dig!!

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • jennsans

ang järn tabletter så slipper jag äta dem än..*hoppas jag* tog blodprov på mig själv i fredags och då låg blodvärdet på 128.. helt ok tycker jag.. tur att man kan kika upp en del saker själv =)
    kram på er

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3