• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Mommmy  Dearest

Själv så har jag slarvat med mina järntabletter Inte bra alls... Käkar ErcoFer 60 mg Fungerar perfekt förutom att jag är så dålig på att ta dem

Det är många som har köpt DIKTAD skötbord, tänkte också göra det med tanke på att spjälsängen är en DIKTAD. Undrar bara, hur nödvändigt är det egentligen med ett riktigt skötbord? Jag menar, räcker inte det med en byrålåda i bra höjd? För i min familj hade vi aldrig några skötbord och det gick bra.

Antar att det är en mindre ansträngning att ha ett skötbord,eller?
    Ganska förvirrad Fundersam

• Pusselbiten86

Jag äter järntabletterna för mitt blodvärde är nere på 105....

Kroppen tar knappt upp de

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Mommmy  Dearest
    Åhhh!!!!! Nu blir jag bra jävla sur!

Vi har precis köpt vår bli två dagar sen och nån jävel ska försöka sno den ifrån oss!!!!!! ARGH!!!!!!!!! VI köpte nyligen en jättefin ford mondeo för ett rimligt och förståeligt pris till vår nya familj!

OCH NYLIGEN SKA NÅN IDIOT DÄR UTE FÖRSÖKA ATT BRYTA SIG IN OCH TA DEN!!!!
    åhåhåhåååå, träffar dem på mig kommer dem inte ur mina grepp levande!

GALEN GRAVID KÄRRING PÅ INGÅNG!

• Hallonfot

Välkommen tillbaka Beckah!

Apropå järntabletter så äter jag, precis som JoNaLi, Duroferon. Är det samma som Niferex? Jag har i alla fall inga problem med dem så länge jag tar dem i samband med en måltid.

Camilla9: Är jordgubbarna goda nu eller äter du frysta?

Stor kram till Tbmh och Zandrisen som har det jobbigt nu. *KRAM*

Teenpregnancy: Vad hemskt med bilinbrott redan. Hi hi, jag kan riktigt se hur du jagar de "stackars" tjuvarna med magen i vädret och mord i blicken.

• solstraalen

Duroferon åt jag lite med Saga och gör inte om. Jag blir såååå sjukt hård i magen av dom.

Nu äter jag något allt-i-ett från hälsokost. Nått för gravida.
    Får se om de räcker, ska till bm den 20e. 

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • humlan1973

Zandrizen: Ah, va jobbigt, men bra att du kan ta dig ut bland folk igen!

tbml: *kramar om*

nasse01: Jag ater Niferex, mitt jarn var nere pa 104 sa de hjalpte pa nagra dagar, man behover inte ta hela utan bara halva. Gele hylsan som de kommer i behover man ite ata. Jag oppnar nu och tar 1/2 omdagen inga problem alls,

solstraalen: Vi pratade ju om Phil & Ted igar, de har kommit med en ny! Jag ska ha den , man kan falla det bakre satet med!
    Ska skicka efter fran England det sages var 2000 kr billigare. Kolla in den! (Jag maste forstass provkora den forst och fa den demonstrerad men sedan...)

www.pramworld.co.uk/index.html&pageDesc=The_Phil_and_Teds_Sport_Buggy_is_the_next_step_up_from_the_E3_Amongst_the_new_features_is_an_adjusta&action=detail&maincatID=0&catID=&prodID=3044&br

• LindaoJohan

godmorgon på er! ang järntabletter så tar jag niferex, mitt värde va nere på 101... Min mage har knasat lite men tror kroppen börjar vänja sig vid dem nu. Känner mig dock fortfarande snurrig. Öser i mig kiwi som någon här i tråden tipsade mig om. Försöker äta mer frukt oxå... Men anstränger jag mig för mycket blir jag snurrig på en gång.

Vilken underbar dag hörrni! Vaknade en halvtimme innan klockan ringde å var hur pigg som helst. Solen skiner och allt känns bara superbra idag. Ska till sjukgymnasten idag å få tensplattor igen, skönt, för då slipper jag ha ont i ryggen i typ två dagar!! ha en bra dag !!

• solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-03-13 07:18:21 följande:
    Zandrizen: Ah, va jobbigt, men bra att du kan ta dig ut bland folk igen! tbml: *kramar om* nasse01: Jag ater Niferex, mitt jarn var nere pa 104 sa de hjalpte pa nagra dagar, man behover inte ta hela utan bara halva. Gele hylsan som de kommer i behover man ite ata. Jag oppnar nu och tar 1/2 omdagen inga problem alls, solstraalen: Vi pratade ju om Phil & Ted igar, de har kommit med en ny! Jag ska ha den , man kan falla det bakre satet med!Ska skicka efter fran England det sages var 2000 kr billigare. Kolla in den! (Jag maste forstass provkora den forst och fa den demonstrerad men sedan...)www.pramworld.co.uk/index.html
    Men oj så bra att dom gjort om den!!
    Fortfarande nackdelen som vi ej gillar, att ha bebisen frammåt så tidigt
    Men nu är vagnen KLART MYCKET bättre om de går å fälla den bakre sitsen

Vi har ju dock redan köpt syskonvagn, så vi får nöja oss med den
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • Hallonfot

Visst är det underbart väder. Synd att man måste sitta inne och jobba. Men idag ska jag INTE jobba över. För att vara säker på detta har jag lovat hämta på dagis så då måste jag sluta i tid. Sen ska vi hem till kompisar och leka och efter det ska vi mammor till en italiensk restaurang och äta buffé. Välbehövlig vardagslyx!

• LindaoJohan

Hallonfot; å va mysigt med lite lyx sådär i vardagen! ja jag jobbar ju på förskola så vi blir ute hela förmiddagen!!! härligt. nä nu måste jag åka!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3