Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

BF Juli-07 Nr3

Min mamma är helt säker på att jag kommer att föda den 11/7 (bf 10/7)...det är nämligen hennes födelsedag.

Jag plussade på sambons brors födelsedag, enligt SM ska jag ha på min systers födelsedag (2juli), var på inskrivning på min pappas födelsedag, är enligt UL beräknad till dagen innan mammas födelsedag och mamma gick en dag över tiden när hon väntade mig...så nu är hon heeeelt säker på att det blir den 11/7

• Halvblod
     Ang amningsbh: så ska denna provas ut 1vecka innan förlossning och då ska man kunna få ner en hand i kupan utan att lirka och trycka.

Ang namn: Vi har 2pojknamn klara (har varit klara i flera år)...men vi är mer och mer säkra på vilket det kommer att bli.
    Flicknamn har vi oxå 2st men dessa känns inte lika klockrena....så vi kommer garanterat att få en flicka *suck*

Ang vagn: Vi har bestämt vagn för länge sedan och det är ett bra tag sedan vi köpte liggdelen (tradera)...men igår var vi ute på babyland och testade den i bilen och då blev det lite problem...men efter att ha plockat av även sitt/liggdelen så gick den in. Tur för vi vill verkligen behålla vår älskade bil

Ang foglossning: Här går det upp och ner...ena dagen känner jag knappt något alls och nästa dag kan jag knappt ta mig upp ur sängen. Men det är bara att bita ihop...inte direkt så att jag inte är van vid smärta i ryggen...nu kan jag tyvärr inte ta mina annars underbara tabletter.
  • Halvblod

Måste skriva av mig...

Denna veckan har varit en av dom jobbigaste i mitt liv...
    Jag har haft det sjukt stressigt på jobb och i måndags höll jag på att bryta ihop totalt och kände mig helt värdelös. På kvällen och natten fick jag kraftiga sammandragningar (har inte kännt en enda tidigare) varav en del gjorde ont...fick oxå som knivhugg i magen. Detta hände upp till 5-6gånger/timme.
    På tisdag förmiddag stack jag till jobb och bröt då ihop totalt...men jag bet som vanligt ihop och åkte iväg och gjorde mitt jobb (3-4dagar i månaden kör jag leveranser och sitter i bilen ensam hela dagen!). Det gick okej och sammandragningarna minskade i antal.
    Onsdag var det dax att jobba igen (12timmar) men då följde min mamma med mig. Torsdagen var jag ensam igen och var ute och körde i 15timmar.
    I går, fredag, var jag tillbaka på kontoret och jobbade mina timmar precis som vanligt.

Men nu har jag lovat mig själv att ALDRIG någonsin mer utsätta mig själv och mitt barn för detta. Jag är fan helt sjuk i huvudet som jobbade denna veckan med sånna magsmärtor...ensam i en bil dessutom,
    Skäms som fan nu och känner mig som världens sämsta förälder och börjar fundera på om jag verkligen borde bli mamma...
    Allt för mitt helvetesjobb!

Sorry för detta lååååånga och super deppiga mail denna lördag...men jag var bara tvungen att skriva av mig...det är slut med att hålla inne känslor nu!
    Magen mår dock bra idag och jag kommer att ta det lugnt hela helgen.

• Halvblod

God Morgon tjejer!

Idag ska jag vara lite mer possitiv
    Solen skiner och jag ska snart ta en lång strandpromenad med Zlatan (vovvisen) hade jag tänkt. Men först lite FL tillsammans med Magnus Uggla-samlingen på maxvolym...hehehe.

Mina sammandragningar är nu nere på ett par under dagen och dom gör inte alls ont så jag har nog lyckats vila mig i form igen...hehehe.
    Men jag har lovat mig själv att nu måste jag verkligen ta det lugnt och börja tänka som en mamma och inte som en duktig anställd.

Nu vill jag att det ska bli sommar så att jag kan sitta i kolonin och grilla god mat och klappa min mage/bebis... ...det känns så nära men ändå så långt borta.

• Halvblod
    LindaoJohan skrev 2007-03-04 09:50:36 följande:
    Hallonfot; ja man får ta det lite lugnt då, har tagit för vana att ta en apelsin när det är som värst å det hjälper för en liten stund iallafall www.lindisen.bloggagratis.se
    Kiwi är den frukt du får i dig mest järn av kan jag tipsa om 
  • Halvblod
    LindaoJohan skrev 2007-03-04 10:03:02 följande:
    Halvblod; äe det så?! superbra ju, har ett par kiwi hemma, å så slipper man ju skala oxå! *rusar iväg å tar en kiwi* www.lindisen.bloggagratis.se
    Japp, det finns andra frukter som har mer järn, men kiwi är den frukt som ser till att kroppen tar åt sig mest järn.

Sen ska man tydligen inte dricka te/kaffe innan eller i samband med måltid för då tar inte kroppen åt sig lika mycket järn...vet inte hur stor skillnad det gör dock.
  • Halvblod

mammab: oj, du litar verkligen på din svärmor...det skulle jag ALDRIG göra. Hehehe...är jag fjantig nu eller är det du som har väldigt stort förtroende för din svärmors smak!?

• Halvblod
    Tindrasson skrev 2007-03-04 16:13:51 följande:
    Eftersom jag är lite fattig just nu. Ska jag sy om vanliga påslakan och lakan till bebislakan till spjälsängarna. Fast något "äkta" bebislakan blir det nog lite senare. Det är så mycket som behövs ändå. Plus att allt är ggr 2. v.23 m tvillingar

Varför inte anordna en babyshower innan bebisarna kommer...då kan du "önska dig" lite sånna småsaker.
    Jag ska ha det iaf men det är framför allt för att jag älskar tillställningar och tycker det är kul att hitta på olika anledningar att träffas under annorlunda former

Kommer att bjuda alla tjejkompisarna och mamma + svärmor...sen kommer "namncermonin" att bli släkten och bara de absolut närmsta vännerna.

• Halvblod
    tbmh skrev 2007-03-04 19:44:12 följande:
    Vallmar: jag tror också att fd rökare blir mer anti än ickerökare MEN jag tror man tar till sig den inställninger för att INTE blir frestad att börja igen.

Jag är rökare (ser mig än så länge inte som icke rökare) som slutade när jag blev gravid...men jag njuter av att gå förbi folk som röker vilket jag inte gjorde när jag själv rökte. Det är lite pinsamt men jag ser faktiskt fram emot att få ta första ciggen igen...men jag vill inte vara en rökare, speciellt en rökande mamma.

Hoppas verkligen detta ändras med tiden och att det beror på att jag inte slutade för att jag ville utan för att jag var tvungen...

• Halvblod

Hehehe...lite jobbigt att så många har sina ultaljudsbilder som presentationsbild...jag blandar ihop alla helt
    Tycker vi borde ha en regel om att man inte får byta bild from nu...jag blir helt förvirrad. Räcka ut tungan

Idag har jag lånat hem ett foglossningsbälte som jag ska testa...hoppas hoppas att det hjälper mig...tycker dock att det trycker på blåsan vilket är jobbigt eftersom jag har svårt att hålla mig som det är redan nu Fundersam

Nu ska jag lägga mig och läsa "ett barn blir till" som jag köpte på rea idag...!
    Natti natti tjejer!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3