Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

BF Juli-07 Nr3

Vickyb skrev 2007-03-05 09:30:27 följande:
    Morrn Morrn!Ser att det pratas rökning. Har själv varit rökare, men inte direkt någon storrökare. Min mamma dog av KOL , lugncancer som orsakas av dessa förbannade cancerpinnarna. Jag fimpade på juldagen, men rökte knappt något efter att jag fick reda på att jag var gravid. Men Juldagen var absolut sista!Efter denna gravidityeten skall jag inte börja igen som jag gjorde efter Linnéa. Jag vill ha fimpat för gott, och om det är någon mer som känner som jag kanske vi kan stötta varandra efter, likaså med vikten Kanske skall starta en tråd efter sommaren, för det är ganska lätt att halka dit igen. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Jag är på direkt!
    Min farmor har oxå kol och jag vet hur sjukt idiotiskt det är att röka. Jag hade inga problem att sluta när jag blev gravid, rökte 1om dagen första veckan sen var jag 100%fri...men problemet är att jag längtar efter att få ta första ciggen fastän jag inte är alls röksugen nu. Du får gärna hjälpa mig så mycket du bara kan för jag vill inte börja igen...så kan jag bidra med vikten för där vet jag att jag är mycket starkare än med rökningen
  • Halvblod

Hjälp...jag börjar bli hårig!!!! Förvånad 
    Börjar få hår runt naveln...som en man ungefär (kanske inte riktigt lika mycket...ÄN!!!). Jag har aldrig varit hårig tidigare så vad betyder nu detta då? Något speciellt kön eller kanske att mitt barn blir aphårigt...eller något annat??? Någon som vet??

Hälsningar från en hårig

• Halvblod
    Vickyb skrev 2007-03-05 19:49:24 följande:
     Halvblod skrev 2007-03-05 17:35:11 följande: Hjälp...jag börjar bli hårig!!!!  Börjar få hår runt naveln...som en man ungefär (kanske inte riktigt lika mycket...ÄN!!!). Jag har aldrig varit hårig tidigare så vad betyder nu detta då? Något speciellt kön eller kanske att mitt barn blir aphårigt...eller något annat??? Någon som vet??Hälsningar från en hårig

Jag har fått massa hår på magen.. Ljusta tack och lov! Vet inte vad det sägs för skrock om att man får mycket hår.
    Mmmm...om mina bara hade varit ljusa *suck* Det får bli rakhyveln idag...
  • Halvblod
    Jessa6 skrev 2007-03-05 17:45:25 följande:
    Tack för alla gratulationer!! Nu är man hemma efter en go frukost hos tvillingsyrran, en middag på stan med bästa kompisarna och ska ut och äta med familjen ikväll! Har varit en kanondag, min sambo väckte mig med serpentiner och "skönsång", i köket hade han ställt champagne (pommac)i ishink med is och blommor och massa paket, ballonger och mer serpentiner. Har fått hur mycket som helt, både paket och pengar, man måste ju vara snäll eller poppis *haha* Kom ut i trappan, då hade kompisarna varit där och smyckat hela trappan med foton, ballonger och serpentiner!!Fick bland annat en jättefin Police-klocka av min sambo och ska få välja en ny cykel av mina föräldrar. (de tycker att en bra och säker cykel är på tiden nu istället för min mountainbike som allt som oftast går sönder) Japp man fyller bara 30 en gång!Bebben har gratat mig genom att göra sig känd hela dagen och även dansat lite för mig, på blåsan...Nu blev det långt, ha en trevlig kväll allihopa!!Kram Jessa
    Låter som att du fick en underbar födelsedag
  • Halvblod

God morgon tjejer!

Idag är jag riktigt stolt över mig själv...jag har nämligen stannat hemma från jobb!!! Glad
    Har haft ont i magen i natt igen och denna gången har jag inte stressat alls (hade ont och kraftiga sammandragningar förra veckan pga stress, vilket jag ignorerade och jobbade vidare mina 15timmars pass sittandes i en bil) så i morse ringde jag till jobb och sa att idag måste jag lyssna på kroppen och stanna hemma...och skulle det inte släppa så måste jag åka upp på en undersökning.

När sambon dessutom vaknade och sa att han hade sovit jättedåligt hela natten och oroat sig för mig och bebisen (han har legat och kännt på min puls så att jag lever!!!) så kände jag att det måste vara ett tecken på att han har kännt av min smärta inatt.

Så nu ligger jag hemma i sängen och tänkte försöka att hålla mig här hela dagen.

Hoppas att alla andra mår bra idag!

Kram Lotta

• Halvblod

Skönt att flickorna börjar komma starkt i Juli-tråden...då kanske det finns en pojke kvar till mig i af...hehehe

3D hade varit sååååå häftigt att göra...

• Halvblod
    Jessa6 skrev 2007-03-06 09:46:36 följande:
    Tillbaka, har gått upp 4,5 kg, men vet inte riktigt om det stämmer efter 2 dagars konstant ätande av tårta och godheter...

enligt min våg har jag gått upp snart 10kg...men jag är tveksam till om det verkligen kan stämma Generad. Jag kan ha alla min gamla kläder förutom över magen...och magen kan ju knappast väga sååååå mycket.
    Ska till BM om 2veckor så då måste jag be henne att väga mig.

• Halvblod
    Mjukis: Såg att du hade varit på vattengympa...är det uppe på Filborna eller?
    Har funderat på att testa men jag är klor-allergiker och får inte ta mina tabletter nu...men uppe på filborna har jag hört att dom kör med annan typ av rening.
  • Halvblod
    solstraalen skrev 2007-03-06 15:51:45 följande:
    Misan71 skrev 2007-03-06 15:45:51 följande: Jag har gått upp nästan 11 kg!! Inget kul alls... man undrar ju vart det ska sluta?! LindaoJohan: Visst ska du få tacopaj-receptet! Har det inte här och nu, men vill du att jag skriver det i din inbox senare? Åh vad "skönt" å höra att vi e två stycken som gått upp mycket. Vill ju inte va ensam Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    Vi är tre tyvärr...
  • Halvblod
    solstraalen skrev 2007-03-06 15:59:19 följande:
    Ska vi bilda klubb vi som ökar så mycket i vikt? Har ni barn sen innan? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    nope, inga barn och normalt bmi innan grav.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3