Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

BF Juli-07 Nr3

Hallonfot skrev 2007-03-25 08:39:41 följande:
    Halvblod: Jag hade ingen foglossning förra gången men hade en lätt förlossning. Hade första värken kl 07.00, kom till förlossningen kl 14.00 och hon är född 15.41. Underbart även om det självklart gjorde ont men jag sprack bara lite grann så ingen fara. Hann heller inte med annan bedövning än lustgas så jag mådde toppen efteråt också. Hoppas faktiskt inte att det ska gå "lättare" (läs: snabbare) den här gången.
    Det där tyckte jag lät bra...den kör jag på!!!
  • Halvblod

Solstraalen: Ajdå, det låter ju inte så roligt. Har haft mycket problem med magen för några år sedan och det är verkligen inte roligt att inte kunna lite på den när man lämnar hemmet, lider med dig!!. Hoppas att det bara är en tillfällig reaktion på att du har slutat med järntabletterna!

• Halvblod

Nej, nu blir det storstädning här hemma...solen skiner och man vill bara ha det rent och snyggt
    Ikväll kommer mamma och pappa och hjälper till att mäta balkongen så att vi kan sätta upp nät så att katterna och hunden kan springa ut och in (minde hår i lägenheten då,,,hehehe)
    Sen ska jag nog äntligen gå in och beställa min vagn från tyskland, för nu vill ja ha hem den och köra runt med min låtsasbebis här i lägenheten

Tittar in under dagen!
    Ha en bra dag tjejer!...och ni som jobbar få ta det lite lugnt!

• Halvblod
    Giafia skrev 2007-03-25 14:50:51 följande:
    Någon här som har en stark kännsla av när bebisen skall komma?Är beräknad till 7/7, men sa redan när jag fick reda på grav. att det blir ett midsommarbarn och det tror jag fortfarandeSka till bm på onsdag. Skall bli spännande att se vad jag har för sf mått. Har ju legat över alla kurvor tidigare...
    Jag sa oxå ett midsommarbarn i början då jag enligt SM är beräknad till 2Juli (enligt UL 10juli...vilket betyder att jag plussade nästan innan jag blev befruktad så det tror jag inte riktigt på )
    Jag har ingen direkt känsla när...bara att jag kommer att få tidigare, någon gång unden juni förmodligen. Mamma är dock helt säker på att det blir 11juli.
  • Halvblod

Mäklaren ringde idag så på torsdag ska vi titta på "vårt" radhus....hihihihi....läääääängtar och håller tummarna för att vi gillar det, för att det inte går upp i pris, och för att vi får det så klart Skrattande...Det börjar ju bli dax för grillsäsong och då känner jag precis som vanligt att jag inte är någon stadsmänniska hur mycket jag än vill.

• Halvblod
    Tindrasson skrev 2007-03-27 13:30:45 följande:
    Ni som gör om hemma. Tänk bara på att målarfärgen kan påverka fostret. Det finns inga garantier även om den är vattenbaserad. V.26 med tvillingtjejer
    Jag har läst att det inte påverkar alls, att det är en överdriven myt...hmmm...blir så förvirrad över vad man egentligen ska lita på!
  • Halvblod

Åhhhhh...jag orkar inte jobba mer!!!!! Vill absolut inte gå tidigare än planerat men va fan...kan det inte bara bli juni?????????

• Halvblod
    Baby 2007 skrev 2007-03-27 21:51:03 följande:
    Bilden ligger under "starka bilder"
    Fin mage
  • Halvblod

Hihihi...jag råkade visst känna en person som jobbar på Akta Graco så nu har jag fixat mitt babyskydd för halva priset, tackar tackar Skrattande

• Halvblod
    Vallmar skrev 2007-03-27 22:01:02 följande:
    . Min pappa har diabetes men jag har inte fått göra glukosbelastning. Konstigt.
    Ja faktiskt lite konstigt hur mycket det kan skillja. Här i Helsingborg blir alla kallade runt v28 för att göra sockerbelastning plus att man får göra i v12 om det finns risk för ärftlig diabetes,min pappa har så jag fick göra redan då...och om 2veckor väntar ett nytt!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3