teenpregnancy skrev 2007-03-21 09:05:04 följande:. Ohhh! Låter ju jätte intressant När ska ni ha er Babyshower då?
Jag är själv född kristen och samma gäller sambon men det knepiga med min familj är att dem är så jävla strikta. Pappa kommer från en Sjundedags adventistsamfund i Filippinerna och mamma är helgenom katolik i Filippinerna (båda föräldrar är födda och uppvuxna där, de tar religionen på lite större allvar)Hur som helst när jag föddes blev jag klämd emellan så att säga. Mammas släkt var emot pappar och tvärtom. Det var inte heller bättre av att det var så stor rivalitet mellan de två olika byarna också. Lite som Romeo och Julia stuk där. Hur som helst så spenderade jag mer tid med pappas sida av släkten och "döpte" mig därav till Seventh-day adventist.Marcus däremot tycker att hela grejen är skitsnack och bryr sig inte så mycket Han är född Katolik. Så vi bestämde oss för att låta det vara och låta bebisen få egna erfarenheter och influenser från olika håll. Alla mina vänner tar för givet att vi ska döpa vårt barn.Ska till läkaren nu angående mitt bröstproblem (såriga oh varande bröstvårtor) hoppas att hon har en lösning ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
Min babyshower kommer att vara den 2juni är det tänkt

...förhoppningsvis tillräkligt varmt för att vara i kolonin och grilla något gott och mysa med vännerna. Det är dagen efter jag går på "mammaledighet" så det är verkligen ett sätt att fira mitt nya mammaliv som väntar inom kort
Oj då, ja så komplicerat är det inte riktigt för vår familj. Min familj är inte troende och sambons föräldrar är inte heller extremt troende. Däremot så tycker jag inte att det är riktigt respektfullt mot hans familj och släkt att välja att döpa vårt barn i kyrkan och därmed "välja" att vårt barn ska vara med i svenska kyrkan.
Vi satsar istället på ett mångkulturellt barn som kommer att få en vacker "namncermoni" med dopklänning och förhoppningsvis underbar arabisk mat och glada, nöjda familjer och vänner närvarande
Många i min släkt har oxå tagit för givet att vårt barn ska döpas eftersom det är naturligt i vår släkt...några har tom blivit lite stötta när jag har påpekat att så kommer det inte att bli. Men det skiter jag fullständigt i för det är faktiskt så att ett dop innebär fortfarande att du döper ditt barn inför gud och denna församling och då väljer du att göra ditt barn kristet och medlem i svenska kyrkan.