Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

BF Juli-07 Nr3

Idag fick min bästa kompis missfall i v11...hon har fått 2missfall tidigare så hon är förmodligen jävligt knäckt nu. Hon skickade bara ett sms och vill inte bli uppringd så det får jag väl acceptera (vet inte om jag skulle orka med en massa negativt bebisprat nu iaf när jag själv är uppe i mitt *ego* *skäms*). Tråkigt bara för vi hade sett fram emot att vara mammalediga tillsammans men nu kommer det förmodligen bara att bli jobbigt för henne att umgås med mig och min bebis...hoppas hon blir gravid snart igen så att hon får känna vad vi gör just nu

• Halvblod
    teenpregnancy skrev 2007-03-20 23:09:01 följande:
    hehe, ja vi funderar på det där med dop.Tycker nästan att jag ska låta det vara, min bebis får välja själv vad för religion den vill ingå i dock ska jag HA EN BABYSHOWER!!!!!Det har jag bestämt mig för sorgliga är att jag är så ung och de flesta av mina vänner inte förstår sig på detta med barn och den starka vilja jag har att vilja ha barn. Inte nog med det, dem har väl inga pengar heller för den delen Men detta med dop får vi tänka över lite till ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    Jag ska oxå ha Babyshower (datum och allt är redan bestämmt...hehehe)...och inget dop då vi tycker att barnet själv får bestämma ev religon i framtiden. Jag är född kristen och sambon är född muslim så det kan bli lite känsligt att "välja bort" ena släkten pga ett dop.
  • Halvblod

Var hos BM igår och mätte mage, lyssnade på hjärtljud och vägde mig. Har "bara" gått upp6.5kg så min våg har tack och lov visat ett par kilo fel...hehehe...trode ju att jag var över 10kg redan.
    Hjärtat låg fortfarande på ca 145, samma som hela tiden och magen växer precis som den ska

Nu ska jag gå ut med hunden innan det blir lite frukost och jobb.

Ha en bra dag tjejer!

• Halvblod
    Calylite skrev 2007-03-21 12:04:35 följande:
    min är med i framvägg men känner sparkarna tydligt ändå *suck*skulle föredragit att inte ha gjort de Här ska de bli dubbeldop. Ingen i familjen är eller har någonsin varit kristen men alla är döpta förde. Det är knappast nått strikt längre att man måste vara i en religion nu för tiden ju. Sen en bra anledning att samla ihop släkten, vi ses inte ens på jul utan endast sånna saker som dop och konfa. JoNaLi.sekan ni inte försöka totalignorera henne när hon gör så?får hon ingen uppmärksamhet så är det ju ignen vitts att vara uppnosig liksom, när hon ser du tappar det så har hon ju på sätt och vis "vunnit" och får eld på mosen..Inga barn själv nej så halshugg mig inte nu för förslag
    Vi är inte troende men eftersom jag är döpt och konfirmerad så är jag ju kristen...är ju med i svenska kyrkan oxå.
    Vi kommer däremot att ha en "namncermoni" av någon slag istället för dop.
  • Halvblod
    L2K skrev 2007-03-21 12:06:57 följande:
     Hoppas länken funkar!!!! Är till Bröllopstorget och frågan om man får gifta sig kyrkligt utan att va med i svenska kyrkan. brollopstorget.se/Forum-1-12/m2181387-1.html 
    Jag har för mig att den ena personen måste vara med i svenska kyrkan men båda behöver inte vara det!
  • Halvblod
    teenpregnancy skrev 2007-03-21 09:05:04 följande:
    . Ohhh! Låter ju jätte intressant När ska ni ha er Babyshower då?

Jag är själv född kristen och samma gäller sambon men det knepiga med min familj är att dem är så jävla strikta. Pappa kommer från en Sjundedags adventistsamfund i Filippinerna och mamma är helgenom katolik i Filippinerna (båda föräldrar är födda och uppvuxna där, de tar religionen på lite större allvar)Hur som helst när jag föddes blev jag klämd emellan så att säga. Mammas släkt var emot pappar och tvärtom. Det var inte heller bättre av att det var så stor rivalitet mellan de två olika byarna också. Lite som Romeo och Julia stuk där. Hur som helst så spenderade jag mer tid med pappas sida av släkten och "döpte" mig därav till Seventh-day adventist.Marcus däremot tycker att hela grejen är skitsnack och bryr sig inte så mycket Han är född Katolik. Så vi bestämde oss för att låta det vara och låta bebisen få egna erfarenheter och influenser från olika håll. Alla mina vänner tar för givet att vi ska döpa vårt barn.Ska till läkaren nu angående mitt bröstproblem (såriga oh varande bröstvårtor) hoppas att hon har en lösning ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    Min babyshower kommer att vara den 2juni är det tänkt ...förhoppningsvis tillräkligt varmt för att vara i kolonin och grilla något gott och mysa med vännerna. Det är dagen efter jag går på "mammaledighet" så det är verkligen ett sätt att fira mitt nya mammaliv som väntar inom kort

Oj då, ja så komplicerat är det inte riktigt för vår familj. Min familj är inte troende och sambons föräldrar är inte heller extremt troende. Däremot så tycker jag inte att det är riktigt respektfullt mot hans familj och släkt att välja att döpa vårt barn i kyrkan och därmed "välja" att vårt barn ska vara med i svenska kyrkan.
    Vi satsar istället på ett mångkulturellt barn som kommer att få en vacker "namncermoni" med dopklänning och förhoppningsvis underbar arabisk mat och glada, nöjda familjer och vänner närvarande

Många i min släkt har oxå tagit för givet att vårt barn ska döpas eftersom det är naturligt i vår släkt...några har tom blivit lite stötta när jag har påpekat att så kommer det inte att bli. Men det skiter jag fullständigt i för det är faktiskt så att ett dop innebär fortfarande att du döper ditt barn inför gud och denna församling och då väljer du att göra ditt barn kristet och medlem i svenska kyrkan.
  • Halvblod
    L2K skrev 2007-03-21 12:44:16 följande:
    Halvblod - Tydligen ska det gå iaf. Vi pratade om det här inne igår kväll och jag frågade på BT. För vår del är det ingen fara, vi är med i kyrkan båda två. Det var teenpregnancy som undrade (om inte minnet sviker mig helt ) Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Okej..jaja, jag är som sagt absolut inte säker men jag tror att det har varit så tidigare iaf. Men utvecklingen går ju framåt hela tiden
  • Halvblod
    L2K skrev 2007-03-21 12:56:15 följande:
    Halvblod - Jo, tydligen var det okej men man får visst betala för kyrka och präst så det blir säkert inte billigt. Verkar lättare att ta det borgerligt då.Ang. dop - vi har planerat för dop sen Sebastian föddes 2002 och på den vägen är det. Vi kommer aldrig till skott av nån anledning. Får väl se till att ta tag i det i höst om nån av ungarna ska kunna ha min gamla dopklänning. Då får det bli trippeldop, eftersom ingen av dom är döpt ännu. Först ska vi bara komma på namn... Hehe Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Ja men det låter ganska logiskt med bröllopet, att man får betala...så är det med begravningar oxå.
  • Halvblod
    Jessa6 skrev 2007-03-21 18:22:52 följande:
    Babyshower? ska ni ha det? vad gör man då?
    Babyshower är så klart en amerikans tradition som allt annat...hehehe...det är ungefär som möhippa för bebisen. Hur/vad man gör på en babyshower är väldigt olika men man samlas (bara tjejer) och äter/dricker gott, pratar, leker lekar (som gissa vilket datum bebis kommer och kön tex)...man brukar pynta med bebissaker och så brukar man få lite presenter. Ja det kan gå till i princip hur som helst. För mig en det en dag att samla alla tjejkompisarna, bebisens blivande mormor/farmor/moster/faster osv för en mysig dag i trädgården.
  • Halvblod
    monnie skrev 2007-03-22 18:13:57 följande:
    ojoj vad länge sen jag hann med att skriva här, vi har varit borta & sen har jag jobbat mycket men nu medan Tilda kikar bollibompa så får jag lite tid! Är det fler än jag som har en hjärtformad livmoder? Tilda vände sig till säte på slutet & det berodde säkert på att jag har hjärtformad livmoder så nu är det bara att vänta att se hur det blir den här gången. Men han ligger alltid & trycker på höger sida som Tilda brukade göra så det är väl mest plats där. Men jag har inte pratat med min BM om det men ska fråga lite mer nästa gång. tbmh- vad bra att personalen ändå erkänner att dom inte vet vad dom ska göra så att det blir bäst för honom & att dom kan bemöta honom!

Vilken form min livmoder har vet jag inte, däremot sa BM när jag var däri tisdags att min livmoder är sned...inget konstigt alls tydligen men man märker det nu när magen börjar bli större och därför har jag naturligt nog mer ont på nea sidan av magen eftersom det drar ganska rejält i ligamenten där.

Hur vet man vilken form man har???

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3