BF Juli-07 Nr3
Yoga är såååå underbart för huvudet och själen framför allt.
Jag kan rekomendera er som ska till Turkiet att ta med papper om er graviditet även om ni inte behöver det enligt resebolaget. (olika vilken vecka som gäller)
En vän till mig höll på att fastna i Turkiet pga detta fastän hon inte var så långt gången...och resebolaget kunde inte göra ett dugg. Dom släppte på henne (och en gravid till) precis innan planet skulle lyfta.
Bara så att ni är på den säkra sidan.
Jag har fått en tid hos BM idag pga mina sammandragningar (min BM var sjuk så det får bli en annan)...men nu funderar jag på om hon verkligen kan göra/se något...kanske borde jag ringa direkt till sjukhuset istället så att man får träffa en läkare. Vad hade ni gjort???
Detta är andra dagen jag är hemma från jobb vilket gör mig rastlös och lite stressad (på min arbetsplats är vi inte hemma utan jobbar alltid!) så jag hoppas på att kunna jobba imorgon igen. Det är ju inte direkt så att man får något gjort här hemma utan jag ligger bara i sängen och smusslar med mig lite kakor in hit ibland...men nu har sambon gömt dom så att jag inte ska äta mer, så det blev precis ett paket cocktailtomater istället.
Sambon min åkte precis iväg för att köra upp...så om 2timmar hoppas jag att han har lappen i handen. Sa till honom att inte komma hem utan körkort idag så det hoppas jag fan att han lyssnade på.
Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......nu har min älskling klarat körkortet!!!! Som han ska får köra mig överallt...nu kommer han säkert tycka att det är jäääääätte roligt att åka till babyland och alla andra barnställen som kräver bilresa
Jag är snart 26år och han är härmed den första av mina pojkvänner någonsin (!!!) som har haft körkort...så jag är ganska trött på att alltid behöva vara den som kör.
En värmande kram till er som haft en dåligt dag! Det blir bättre imorgon
Jag var hos BM idag för att kolla upp mina sammandragningar och smärta jag har haft ett par dagar nu.
Hon tror att det är ligament från blygbenet till magen som spökar plus att jag har en nerv som kommer i klämm när sammandragningarna kommer. Alltså inget farligt men hon sa att det i värsta fall bara är början på en smärtsam period...i bästa fall kommer det att avta.
Hade även en öm punkt på livmodern som kan ha påverkat mig dessa dagar, men det var oxå helt normalt och inget farlig.
Så nu är jag lugnt igen...men lite lite orolig för det där med att detta bara är början.
Fick även lysna på hjärtljudet...låg på snitt 144, precis som dom andra gångerna.