Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

BF Juli-07 Nr3

Calylite skrev 2007-04-08 12:20:00 följande:
    Halvblod menar du att du INTE rånar tanter *ser chockad* men, men, vem gör då det Skämt-å-sido Folk borde ju fatta någon gång att man inte ska dömma hunden efter håret, sen kan man nästan säkert säga att de sitter hemma med en kopp kaffe och säger att de aaaaldrig går efter utsidan utan att de är insidan som räknas *suck*
    Nja, det händer väl...men för det mesta är det inte jag
    Nej så klart är det ingen som dömmer efter utsidan...men när man börjar diskutera lite mer ingående så ställer folk vääääldigt fördomfulla frågor och kan varkligen inte förstå att jag aldrig har testat droger...jag lyssnar ju på reggae och åker på roskildefestivalen.

Fördommarna har ju inte bara med mitt utseende att göra...jag väntar ju dessutom barn med en ARAB...stackars lilla mig.
    Mina ligament har slutat att plåga mig tack och lov...och någon foglossning känner jag inte av. Känner inte mycket alls i ryggen faktiskt vilket är skönr med tanke på att jag i vanliga fall har problem ända från nacken och ner till svanken. Min BM var väldigt orolig när hon fick höra min ryggjournal...men både hon och jag är possitivt chockade över min enkla graviditet än så länge.
    Däremot är jag lite ledsen och deppig idag...känner mig lite ensam då mannen min är på jobb och ska iväg men kompisar ikväll. Ska försöka sova lite till så att jag slipper tänka så mycket.
  • Halvblod
    Mjukis82 skrev 2007-04-08 17:13:20 följande:
    Halvblod: Synd att jag inte visste att du kände dig ensam lite tidigare... hade ju kunnat hänga med mig till Väla annars! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    Skrattande TAck så jättemycket för omtanken! Det värmde
  • Halvblod

God kväll tjejer!

Smiter bara in en snabbis för att beklaga mig lite över en öm visdomstand som håller på att göra mig galen...och inte gör panodil så stor nytta. Blir nog tyvärr tandläkaren och en massa tråkiga pengar som ska betalas *suck*. Är så trött och hängig dessa dagarna så min superenergi verkar vara helt borta tyvärr...hoppas det har med tanden att göra så att jag blir pigg snart igen.
    MIsstänker dessutom att jag börjar få urinvägsinfektion...så det måste jag be min BM kolla på fredag när jag ska dit på sockerbelastning.

Lite roligare saker är vädret...våren är tillbaka
    Har varit och tittat på nytt hus idag som vi kommer att bjuda på...mycket fint och bra för den lilla familjen http://www.hemnet.se/a.asp?id=3559239&q=1&s=4
    Lite längre från stan än vad vi hade tänkt oss från början, men verkligen ett barnvänligt område som ligger nära allt man behöver inkl motorvägen till stan.
    Så på fredag är det dax för ännu en budgivning...men denna gången ska jag fan inte ge mig!

• Halvblod
    zandrisen skrev 2007-04-11 22:34:13 följande:
    Halvblod, nu fick jag länken att funka! Superfint, gulligt hus! Och BILLIGT! Hade det stått här i stan hade man fått betala över millen...
    Ja det hade inte räckt om det hade varit här i stan eller i någon av orderna längst kusten...men just nu får man ofta det läget och flytta till grannkommunen en bit från stan och vattnet. Får bo här några år och spara till jag kan köpa mitt 2-3miljonershus
  • Halvblod

God morgon tjejer!

Ska på sockerbelastning om 45minuter så nu sitter jag här hungrig och törstig *suck*...hoppas provet är bra så slipper man göra detta fler gånger denna graviditet.

Min visdomstand gör bara mer och mer ont och panodil gör verken till eller från, inte för min kropp iaf som är van vid betydligt starkare tabletter.

Idag börjar budgivningen på "vårt" hus men redanigår la vi in ett litet "chock-bud" så jag hoppas många har hoppat av redan så att allt går lite snabbare och blir klart redan idag.

Har inte läst igenom tråden på flera dagar men har sett att det har tillkommit ett par flickor bland alla kommande pojkar i denna tråd  ...kul!

Nej, en kort promenad med hunden nu sen beger jag nog mig...orkar inte sitta här hemma och vara hungrig längre.

• Halvblod
    linper skrev 2007-04-13 14:51:03 följande:
    HejHar också varit hos BM idag och gjort gukosbelastning. Allt var bra och inte alls så hemst att dricka som många säger.Däremot hade jag också lågt järnvärde och ska också tugga tabletter för det. Mitt SF var 27.BeckaH... hur yttrar sig din klåda? Jag har fått klåda i hårbotten och nacken. har inhandlat hårbottengelé idag och hoppas på att det hjälper.
    Var oxå på glukosbelastning idag och jag var inom gränsen men fick en liten varning om att jag borde försöka tänka på vad jag äter när det gäller sötsaker och fet mat för jag låg lite nära den övre gränsen för att vara riskfri. Tror ni att det har med mitt kinderägg beroende att göra...hehehehe
    Efter BM åkte jag iväg för att köpa lite frukost men höll på att svimma i bilen så sambon fick komma och hämta mig...förmodligen var det pga att jag inte ätit eller drukigt sedan i går kväll för jag mådde bra så fort jag hade fått mat i mig.

Vi leder budgivningen på vårt hus men nu är det 3par som vill avvakta till på måndag så nu ska man behöva gå hela helgen och våndas över detta *suck*...men vi har mer att lägga in om någon skulle lägga över.

Hoppas alla mår bra och att solen skiner lika fint på er som på oss i Hbg

Nu ska jag iväg och fika med lite andra sommarmammor här i Helsingborg...helt okända människor för mig så det ska bli spännande.

Ha en underbar fredag tjejer!

Kram LOtta
  • Halvblod
    MissHeaven skrev 2007-04-13 21:01:08 följande:
    Halvblod: Vi håller också på att buda på ett hus och budgivningen ligger nere över helgen... har varit helt nervös inatt och knappt sovit nåt. Så irriterande att behöva vänta med besked till på måndag! Lycka till!
    Jag pendlar mellan att var säker på att vi ska få det och säker på att vi inte ska få det...men där är väl inget vi kan göra åt saken så vi får försöka njuta av värmen och sola våra "små" magar lite i helgen istället
  • Halvblod
    SannaKaarina skrev 2007-04-13 22:01:54 följande:
    jag oroar mig inte alls för förlossning kanske för att jag aldrig varit med om det undvikit alltför många förlossningsberättelser och för att jag inte tänker så långt fram just nu bakar jag för min födelsedag nästa vecka, och sen är dte valborg och sommar så poff så är det dags. är det någon mer som har hund? min vovve har blivit så mattig . vart jag än går ska han följa och bara vara nära? han har alltid varit en mattegir men nu är han extrem får inte ens stänga dörren mellan oss utan att han börjar yla.

Min hund vaktar mig extremt mycket sen jag blev gravid...men så fort sambon ska gå hemifrån får han lite panik precis som att han inte vill vara ensam hemma med mig och ha allt ansvar själv

Det är gulligt men jobbigt då han ska ställa sig i princip på mig och skälla och morra så fort han hör minsta lilla ljud utifrån.

• Halvblod

Känns lite tråkigt att inte ha så mycket tid att följa er här inne längre. Går in då och då och läser så mycket jag hinner.
    Just nu är det mycket jobb för mig och när jag väl är hemma så har jag hur mycket som helst att göra.

Lämnade förra fredagen ett urinprov för att kolla ev urinvägsinfektion...då jag inte hade hört något i tisdags och smärtan hade förvärrats samtidigt som jag hade fått mycket sammandragningar så försökte jag ringa runt och få reda på mitt proresultat. Blev bara runtskickad hela tiden och inget ville/kunde hjälpa mig. På eftermiddagen tog jag sambon och körde ner och satte mig utanför min BM rum (hon vet jag att jag garanterat får hjälp hos)...och mycket riktigt blev hon arg när hon hörde hur jag blivit behandlad under dagen. Ett samtal från hennes sida så hade hon fått reda på att mitt prov var försvunnet så därför fanns inget resultat!!
    Hon ringde direkt till förlossningen och krävde att dom skulle ta emot mig direkt och låta mig träffa en läkare, vilket jag fick göra.
    En ctg-kurva och nytt prov blev det...och medicin för säkerhetens skull eftersom jag hade lite väl mycket sammandragningar....och detta behövde jag vänta en hel dag på att få någon att göra!!!???

Nu ska jag hem till föräldrarna och hjälpa till med tårtorna till mitt kalas idag...tar kalaset hemma hos dom för där är lite större och lite mindre rörigt Skrattande

Hoppas ni får en bra dag tjejer...och jag ska verkligen försöka att hinna läsa lite mer här inne!

• Halvblod
    Vallmar skrev 2007-04-21 09:03:44 följande:
    Fyller du år idag halvblod?Jag lämnade urinprov hos min bm förut och det tog 2 veckor innan jag fick svar och då hade jag uvi. Det är ju helt sjukt länge o gå utan medicin!Nu har jag uvi igen men den här gången tog det bara 5 dar innan jag fick reda på det o skönt är väl det för det gör grymt ont...Igår hände det som inte får hända, min sambo har min systerdotters armbåge ur led!!Åh va den lilla stackaren tjöt. O sambon var helt förtvivlad.Det har hänt en gång förut att hon fått armbågen ur led så det är tydligen lätt hänt att det händer igen. Så det var bara för syrran o åka till doktorn me lillan.Nu tror sambon att han alls inte kommer bli någon bra pappa, stackarn. Det var ju inte hans fel.

Jag fyllde år i torsdags

Ja mitt nya provsvar har ju inte hunnit komma men jag fick medicin iaf för säkerhetens skull...för det är fan inte roligt att gå med...och absolut inte bra heller ju.

Stackars mannen din Förvånad. En kusin till mig var jätteömtålig i sina leder när hon var liten så ingen vågade röra henne för det hade hänt ett par gånger att armarna gick ur led när någon lyfte henne. Vissa är ju känsligare än andra....men jag förstår att han blir rädd och ledsen.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3