Inlägg från: Halvblod |Visa alla inlägg
  • Halvblod

BF Juli-07 Nr3

Idag kom jag ev på en lysande idé (om det funkar att göra så).
    Jag har väldigt dålig lön (12 000) vilket innebär en katastofalt dålig mammapeng. Min sambo har myyyyyycket bättre lön än mig.
    Om han tar all föräldraledighet (utom den som jag måste ta) och tar ut detta 5dagar i veckan och jobbar dom andra 2 så har han mycket mer ut än vad jag har på att ta ut 7dagar. Eller om jag säger så här...även om jag inte kommer att dra in en enda krona så kommer vi att ha bättre ekonomi än om jag tar föräldraledigheten.
    Det är väl inget fel att göra så, så länge jag inte får något bidrag eller är inskriven på arbetsförmedlingen. Om jag vill vara hemmafru utan någon inkomst så är det väl upp till mig??

Är det någon som fattar???? Hehehe...rörigt värre det här med pengar.

• Halvblod
    LindaoJohan skrev 2007-03-08 09:12:14 följande:
    Vi pratade igår om att köpa en tv till sovrummet... sambon tycker aldrig han får se på fotbollen... men igår kollade vi ju lite i pauserna på top model! www.lindisen.bloggagratis.se
    Ja det tycker jag verkligen att ni ska göra isf...jag hade blivit vansinnig på min sambo om jag inte hade fått se på fotbollen mer än några minter under hans reklampaus, speciellt när det är champions leage. En match är inte en match om man bara får se snuttar!
    Men vilket tur att jag och älsklingen är ganska överens om tvn
  • Halvblod
    tbmh skrev 2007-03-09 19:52:39 följande:
    Skrev just ett långt inlägg men så blev det nåt knas med Firefox... suck... Jag fattar mig kort då. Idag var jag in på Barnens Hus och tittade på ett babyskydd de hade erbjudande på. Ett Akta Gracoskydd i färgen Maria Red (mörkgrå/röd) autobaby II dvs förra årets modell av babyskydd. Årets heter ju Logico S och kostar runt 1700:- i butik. Det skyddet de hade erbjudande på kostade 1489:- ord.pris men är nedsatt till 989:-!!!! Det är till och med inkl bas så man slipper trasslet med bältet. Nu kom min älskling hem med min kebabtallrik... jippie!!
    Vi var oxå iväg och tittade på babyskydd både igår och idag...och vi kommer oxå att ha Akta Graco (men årets modell) eftersom det verkar vara den enda som passar i vår bil. Dom hade en chokladbrun som faktiskt var riktigt snygg...så den blir det förmodligen.
  • Halvblod
    tbmh skrev 2007-03-09 21:20:16 följande:
    . Vad kommer du få betala för årets modell?
    På babyproffset kostade den 1695:- tror jag att det var...men jag ska kolla runt om det går att hitta billigare.
  • Halvblod
    tbmh skrev 2007-03-10 16:27:03 följande:
    Förresten var jag ju inne på Barnens Hus igår och tittade på babyskyddet från Akta Graco och idag när vi var inne en timme efter att de öppnat så fanns det bara EN kvar!!! Jag slängde mig på den som en utsvulten hyena så nu står den i bebisens rum fortfarande i lådan och bara väntar.

Vilken färg blev det? (ytlig som man är)

Jag har varit nere på stan och shoppat lite idag...eller en hel del blev det till både sambon, mig själv och bebis.

Till mig själv blev den en klänning från H&M som jag tänkte ha ikväll...och vanlig svart kortarmad tröja samt en vit långarmad...plus några andra tunikor

Till bebis blev det 6st kortärmade sommarbodys, randiga i olika färger och storlekar samt något enfärgat...för dessa betalade jag hela 99:- (för 6st!!!!)

Ikväll ska vi iväg på 2st födelsedagsfester så jag missar schlagern...men ska nog slänga in en röst på The Ark iaf

• Halvblod

solstraalen: Jag blev lite smådeppig när jag insåg att jag förmodligen inte behöver köpa så mycket mer kläder...jag som tycker det är så kul ....så för mig känns dessa 4månader enormt lååååånga. Men istället har jag en massa annats kvar att köpa som säng, skötbord, badbalja, sälgkläder och lite annat sånt (dock inte lika roligt tycker jag).
    Men som du skrev så kanske man ska vara glad att man handlat mycket nu för man kommer kanske inte att orka/kunna om några veckor.

Nu har jag precis kommit in från en långpromenad med vovven. Det var ganska skönt väder men det känns inte som att det kommer att bli blå himmel och 12grader som det var lovat...men men...uppfriskande var det iaf. Det kommer bli en skogsrunda senare idag oxå där han kan springa lös och bli ordentligt rastad (och lite lugnare ikväll).

Sambon är ledig från jobb idag (äntligen en dag tillsammans!!!!) så vi ska städa och fixa här hemma. Förhoppningsvis blir bebisrummet helt utrymt så att vi kan börja fylla det igen...med rätt grejor

• Halvblod
    solstraalen skrev 2007-03-11 08:07:32 följande:
    Hehe,  jag hade nog köpt bebiskläder nu om de hade funnits kortärmade bodys och så. Men de mesta e ju i velour eller e långärmat. Velour är ju inte aktuellt att ha på en sommarbebis Och jag har redan 7 långärmade bodys som är neutrala sen Saga var liten Så går väl vad gäller kläder å bara väntar på att affärerna ska hajja att dom ska börja säga svalare bebiskläder oxå, inte bara svalare kläder till de större barnen Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
    Jag hade turen igåt att hitta lite sommarbodys i en affär som säljer ut...så jag fick 6st för 99:-...så inte ens det saknar jag direkt i mina samling...hehehe.
    Skulle vara något par tunnare byxor samt pjamas som behöv innan samlingen är komplett.
  • Halvblod
    Trollie skrev 2007-03-11 08:11:49 följande:
    God morgon!Fy vad jobbigt med krypningar i benen!Då lät det bättre med hundpromenad, vill så gärna ha hund igen men sambon protesterar och så skyller han på min allergi men vad då jag har haft hund i alla år förrut och överlevt.Idag ska vi åka till Karlstad på Mamma, Pappa, Barn mässanwww.mammapappabarnmassan.se/ hoppas att det finn mycket att titta på .

Mmmm...men tyvärr vet vi inte om vi kan behålla honom när bebisen kommer för han är väääääääldigt överaktiv och dominant.

Vi kastrerade honom för ca2 månader sedan så jag håller tummarna att det hjälper på honom och att han hinner lugna sig på dessa 4månader som är kvar.

Sambon vill inte ha honom alls så han hoppas nog att det blir bortlämning....men han är ju min älskade lilla bebis Gråter

• Halvblod
    LindaoJohan skrev 2007-03-14 18:31:07 följande:
    Ang fp; någon som vet vad jag kommer att kunna få ut? Vikariat från augusti 06 till juni 07. Sjukskriven nu på 50%från den 13 mars tillsvidare än så länge..... Hela 16500 kr i månaden. Har jag 80% av lönen? eller blir det mindre då jag varit sjukskriven? www.lindisen.bloggagratis.se
    Tyvärr har jag förstått det som att det är nya regler som beräknar din mammapeng på dina senaste 12månader...så om du har varit sjuk under denna tid så blir det lägre. Men jag vet inte säkert faktiskt.
  • Halvblod

Jag är inte det minsta rädd för förlossningen...men innan jag blev gravid fick jag nästan andnöd bara jag pratade pratade om att föda barn. Men det kommer kanske under de sista månaderna...hoppas det isf kommer snart så att jag har lite tid på mig att bearbeta och förbereda mig.

Just nu är jag inne i en period där jag får panik av tanken på att jag ska gå gravid i 4månader till...hur ska jag kunna bli större utan att knäckas vid svanken??? Hur ska mina revben och mitt bäcken överleva??? Jag är säker på att dom mätte fel på UL...typ en månad fel MINST! Förstår verkligen inte hur bebis ska få plats i magen.
    Men vissa dagar får jag panik över hur jag ska hinna med att fixa allt som ska fixas innan förlossningen.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3