• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Jen2006

Hallonfot: Ja föräldrapenningen är semestergrundande!!

• Mommmy  Dearest

Här vaknar man av att solen inte skiner igenom fönsterrutorna längre. Nu är det förbannat snöblandat regn. Hemska väder!!!! Så fort man blir glad över denna fina vår så ska det börja sega med den också!

usch, min mage växer inte längre har jag märkt... Min bebis bör ju tjocka sig lite nu jag är ju i 24:e veckan trots allt! uhh...

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Hallonfot

Är den semestergrundande på samma sätt som om man hade jobbat (om man tar ut heltid vilket jag inte kommer göra men ändå...)?

När jag var hemma med dottern var jag "mellan jobb" som det så fint heter. Sen fick jag ett kanonjobb när hon bara var 14 månader men då hade jag ingen semester att ta ut på sommaren. Kändes jobbigt men jag tog föräldraledigt istället. Det är därför jag inte har koll på det här med semester. En positiv överraskning kan man säga.

När ska ni andra gå hem? Jen2006 kommer ju ha en härlig sommar framför sig redan innan bebisen tittar ut. Jag mår så bra så jag vill nog jobba juni ut i alla fall (om jag fortsätter må så här bra). Kanske går ner lite i tid och bara jobbar 3 dagar i veckan i slutet på juni beroende på hur mycket flex och komp jag har då.

• Jen2006

Jippi.... solen har kommit tillbaka efter en natt i regn och storm!!! Ännu är det hopp om våren

• Jen2006

Hallonfot: Det känns faktiskt lite lyxigt att ha en hel månad innan man är hemma ett år Men jag har ju 30 dagar semester att ta ut i år (som brinner inne annars) så någon gång ska man ju hinna med de dagarna...

• solstraalen

Blää idag har jag ont i magen

"jätte"ont, eller iaf rejält ont högst upp på toppen av livmodern. Känns som stark mensvärk ungefär och ömmar som f*n när man trycker på livmodern där.

Lite fundersam, har ju moderkakan högst upp i livmodern, inte borde de väl vara den som spökar?

Har iaf tagit panodil nu och är de kvar imorrn så ringer jag mvc.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
  • Vicke

Jag mår inte brajobbar halvtid nu och det är tungt nog. KOmmer ta ut semester 23/4 framtill hpden 17/5 somjag hopps jag får ingen brukar bli nekad i mitt jobb. Såjag går hemom en dryg månad! Gör så för att slippa vara sjukskriven och förlora pengar!

• Jessa6

Det är väl 180 dagar som är semestergrundande iallafall va?

Idag mår jag lite bättre men ont i böstet när jag hostar och förkyld och svårt för att andas. Ingen feber som tur är...

• Vallmar

Ja jag har iaf haft sovmorgon här, asskönt:)

Här är det inget vårväder, snöat hela morgonen, nu regnar det...blä

Krya på er ni som är sjuka!!

• Hallonfot

Stackars er som inte mår bra. Jag vet hur det känns. Var sjukskriven från vecka 9 med dottern men den här gången mår jag toppen.

Jessa6: Varför bara 180 dagar? Min man är lärare så han kommer nog inte ta ut mer än sina 60 dagar trots att han kommer vara hemma en hel termin med den lill*. Han har dessutom massor av dagar kvar på dottern. Alla sjukpenninggrundande dagar borde väl vara semestergrundande eller?

Vet ni hur de räknar SGI'n? Tar man bara grundlönen och multiplicerar med 12 eller tar man den lön man faktiskt (med övertid och sånt) tjänat och multiplicerar med 12? Jag vet att jag får tillgodoräkna mig mitt fasta jourbidrag men hur är det med resten? Antar att man inte får räkna in det. Man förlorar ju i alla fall inget om man är borta från jobbet (pga sjukdom o dyl). Någon som vet? Tycker det är jättesvårt att hitta informationen på försäkringskassans hemsida och vill inte "skänka" bort några pengar som jag har rätt till. Låter jag snål? Det är inte meningen i så fall men vi kommer ju alla få det lite sämre ställt när vi går hem så då tycker jag vi ska se till att få ut så mycket som möjligt!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3