• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Tania
    nasse: Man får bara äta korttidsverkande tabletter när man är gravid så det är Rennie, novalucol och gaviscon.

Jag käkade Rennie förra grav men gillade dem inte. Nu har jag testat novalucol och de funkar.. och smakar mint.
  • nasse01

tbmh
    Får bli en runda i morgon på lunchen till Apoteket. Rennie har ju aldrig funkat innan på mig. Så får väl testa Novalucol se om det hjälper.

Vi var i skogen idag och grillade korv med ett parkompisar och deras barn. Och nu kände man verkligen att man inte är så smidig längre. Är man i v 21 så är man ju... :)

• Tania
    nasse01 skrev 2007-02-25 20:16:10 följande:
    tbmhFår bli en runda i morgon på lunchen till Apoteket. Rennie har ju aldrig funkat innan på mig. Så får väl testa Novalucol se om det hjälper. Vi var i skogen idag och grillade korv med ett parkompisar och deras barn. Och nu kände man verkligen att man inte är så smidig längre. Är man i v 21 så är man ju... :)
    Åh va mysigt med korvgrillning. Jag vill också ha såna kompisar som gillar skogsutflykter. Jag kommer från en sån familj... men det gör inte min man. Han är ett asfaltsbarn

Jag är också i v21 och känner m ig väldigt smidig i upprätt lägen MEN sittande oeller liggande är jag en knubbsäl. Att sätta sig i bilen är ju ett aerobicpass numer.
  • mrsbygg
    tbmh skrev 2007-02-25 19:46:11 följande:
    Prinsessan Zelda skrev 2007-02-25 19:07:23 följande: tbmh skrev 2007-02-25 17:23:45 följande: Åh, vet ni vad jag/vi har gjort?????Vi åkte iväg till IKEA (min mans förslag) och köpte DIKTAD skötbord De har FAMILY-erbjudande och då kostar de bara 1195:-Vi passade också på att köpa en madrass till spjälsängen.Känns lite konstigt.... Vet inte om vi ska montera ihop den än... vi har diktad skötbord sen tidigare och är väldigt nöjda med den. Ikea har en liten hylla som inte hör till byrån men ser likadan ut som man kan skruva fast på sidan och få lite extra utrymme.bli biten: www.monstersgame.se/ Jag tror också att jag blir nöjd med den. När Melle var liten hade vi en plastbalja hängandes på sidan av skätbordet där vi hade salva osv. Den finns också på IKEA fast jag vet ju inte om de fortfarande säljer den... måste kolla upp. Det funkade alldeles utmärkt tycker jag.Jag vill inte ha den där hyllan man kan sätta över bebisen ifall man skulle råka tappa något.UUUUACH::: jag har fått halsbränna!!!! jag hade det under hela förra grav och hoppades slippa den här gången. Jag har novalucol hemma så jag får proppa i mig såna för att stå ut. URK!!
    har oxå d skötbordet, jätte nöjd!! fast jag ahr hyllan över tycker den är super, staplar upp alla blöjor där sen har ja sagas salvor osv dår uppe oxå!

nu har man fått mat i magen igen! funderar på att gå till macken och köpa nå godis eller nått..lite små sugen sådär...
  • jennsans

UL i morgon *nervös*
    fast eg inte för undersökningen. mest rädd att nåt ska hända på sambons jobb så han ej kommer ifrån. *suck*
    men men det löser sig väl ändå
    ha en bra kväll alla trötter ska lägga sig i sängen nu tror jag =)

• solstraalen

Vi har oxå de där skötbordet med hyllan ovanför, tycker de e kanon! Har precis som mammab
    Eller HADE iofs, har "fällt" upp sköthyllan idag å har numera en sniglar skötbord på toan där nere i stället.
    Den här diktad hade/har vi i Sagas rum på övervåningen för den fick ej plats i något utav badrummen här ( vi har två ).
    Orkar nämligen inte bära upp Saga för trappen varenda blöjbyte så nu ändrade vi de idag

Mitt bäcken är helt "fucked up".

Att tappa något på bebisen, skulle man nu göra det ( jag har aldrig gjort de å jag hade samma skötbord till Anton ) så landar de isf på bebisen ben eller mage bara. Bebis ligger bra skyddad under hyllorna

Jennsans: JAg önskar rapport imorrn efter UL så jag får veta att allt e bra

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Trollie

jennsans:
    vad mysigt med UL! Lycka till!

nasse och tbmh: vi har oxå varit ute och grillat korv, provade och lite vintermete men inte ett napp . Vad det gäller smidigheten så är den noll när man fått på sig alla kläder, jag har en flytoverall jättebra men michelingubben kan slänga sig väggen när jag har den . Synd att vi bor så utspritt annars hade vi fått dra ut dej i skogen tbmh!

• Mamasita

Hej! Jag har precis hittat hit! Kul att läsa allas inlägg - jag är lite ensammen här i stan så det känns som om jag läser kompisars säg..
    Idag kom en tant fram till mig och sa att hon trodde att jag skulle ha en pojke. Nu hör det till saken att jag inte har någon mage nästan alls - hade inte det på nr 1 heller.. Hon sa att hon var häxa och kunde se sånt. Jag har själv känt att det skulle kunna vara det MEN när vi gjorde UL för ett tag sen så sa tanten, iofsig jättesnabbt, att det var en flicka.. Får en att undra om det blev "fel" när vi gjorde UL och att hon inte kunde se eller om min känsla och den okända tanten (häxan) är käpprätt.. Jag blev förvånad på ULet så jag frågade aldrig hur hon kunde se det och vi fick aldrig heller se nåt som kunde peka på vad det kunde vara..
    Funderar på att göra ett privat för att se - min nyfikenhet är väckt så pass mycket - sen skulle det vara kul för storasyster att veta tror jag.. Nåja, nu ska jag surfa vidare!
    Ha en trevlig kväll alla!

• Ankiz

nasse01: Jag levde på novalucol under slutet av förra graviditeten! Försöker undvika dem så länge det går nu, för lite äckelkänslor får jag. Men de smakar inte illa egentligen...

♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3