• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • copernicus

Härlig morgon här med!
    Jag och Cappe är lediga och sambon sover efter sitt nattskift, så nu ska vi gå ner på stan luncha och äta glass.
    Härligt!
    Fick sms från en kompis att hon klockan 9 i morse fick en till dotter, känns som det börjar närma sig nu!
    Ha en bra dag alla!

• tacky

vickyb: tycker inte att det är ett okej straff på dagis. speciellt inte att vara till allmänt beskådande. onödigt mycket skamkänslor i det "straffet". hellre då att skicka iväg dem någonstans där de får vara själva och tänka i två minuter. men i en barnstol mitt på golvet tycker jag man kränker barnets integritet. ta upp det med dagis om du inte tycker det känns bekvämt, det skulle jag göra.

kramar

• mrsbygg

urk...hissen va trasig!! bor på 11 vån..inte skoj så springa i trappor..
    smått ont i ryggen nu..

• zandrisen

Superhärligt väder här med!

Mammab, åh nej, hatar verkligen sånt! 11 trappor, fyyyy, hoppas dom lagar hissen snabbt som attan!

copernicus, maken jobbar också natt nu, han brukar sova i rummet i källaren då så han får vara i fred, jag lyckas alltid skrammla med nåt fast jag smyger så försiktigt...Generad

Trollie, jag vet hur det är, mår också sååå dåligt av att se skiten på fönstrena och dammet som rullar förbi... Nu är jag ju invalid för tillfället, så i fredags förbarmade sig mina föräldrar över mig, de var här i 2 timmar och hjälpte mig att vårstäda, putsa fönstrena mm... Njuter av att det är så rent å fint nu! Superskönt för maken med, som jobbar dubbla skift och får ta största ansvaret över dottern och matinhandling och sånt nu!
    Enda fördelen av att sitta i rullstol som jag märkt av hitills...

solstaalen, tycker ocså du har en söt mage, min är mer spolformad och tjock rent allmänt...

Vickyb, vet inte riktigt vad jag anser om den formen av bestraffning... Men jag håller nog med Tacky lite, att det är bättre om dom får gå undan och skämmas i stället när dom varit busiga. Ta upp det med dagis om det känns olustigt, det är ju du som känner ditt barn bäst och kan säga om den formen av bestraffning passar eller ej.

Sjukgymnastik om en timme... Kan inte säga att jag ser fram emot det, har haft sååå j**la ont efter de senaste gångerna... Vill bli frisk NU!!!!

• LindaoJohan

Giafia; tack! På jobbet tycker dom att jag blivit superstor. va ju ledig en vecka och dom säger att det hänt massor! En flicka på min avdelning (3 1/2 år) blev helt till sig när hon förstod att jag hade en bebis i magen! Hon ska komma på ett namn åt bebisen, en flicka som hon säger! hi hi, dom e så söta!

Kännt av ryggen lite grann idag på jobbet, man spänner sig väl på ett annat sätt mot när man har helt semester... ja ja, solen skiner! ska plantera lite frön!

• Prinsessan Zelda
    Vickyb skrev 2007-03-26 10:02:55 följande:
    Vad tycker ni om att man sätter barnen på en barnstol, mitt på golvet när dom gjort något dumt? Vrider på äggklockan på 2 min så får dom sitta där tills klockan ringer!? på dagis!Hur hade du som förälder till ditt barn ställt dig till detta? ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    det beror på barnet ifråga, om det förstår varför osv. till små barn tycker jag det finns mycket bättre metoder. överhuvudtaget finns det bättre sätt än skamvrå till barn. skamvrån är en sista utväg så att säga, om inget annat hjälper.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Lillemma

Hej alla, jag har inte varit här och skrivit men läst lite då och då. Men nu har jag en liten undran.

Är det några fler som börjar svullna om händerna och förtterna. Jag har gjort det under dagen inte så mycket att det syns markant, men att det känns som stoppade korvar.
    Någon mer?

• Prinsessan Zelda

och som andra har sagt ska inte skamvrån vara mitt i centrum för beskådning av andra. För vissa barn kan det bli en bekräftelse på hur "dumma" och jobbiga de är, om de hamnar där ofta alltså. Men att få gå undan för sig själv om man är hysterisk eller arg och slåss osv är en annan sak.

• Calylite

Ne, inget svullet. Benen har växt men ja tror de har mer med extra lagren att göra
    Men ändå skönt att ta sig fotbad på kvällarna och lite fotmassage av killen efteråt, sååå gos

• Prinsessan Zelda

har inte svullnat nåt än. men mot slutet av förra grav så blev fötterna lite svullna. skönt att det är sommar snart så man kan gå barfota.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3