• FrogLeg

-----> västervikstråden 5 <-----

Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra

• Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----
  • Lia28

Klart rätt låt vann! Det svänger juh...Andreas va också bra. Men va skönt att inte Måns vann..han e så smörig! Synd att Tommy Nilsson inte fick några poäng...så illa var det inte, han sjunger ju så bra.

• ShootingStar

Igår blev det till å åka in akut med Alicia för hon va helt hysterisk å bara skrek ajajajajajaj...
    Lillfisen hade öroninflammation så nu e det till å va hemma å kurera henne. men idag e hon faktiskt jättepigg å febern är borta, så skönt d iaf!
    men att få i henne medicinen är en annan femma.. igår blev det fasthållning å tvång (hemskt men tvunget), å imorse gick det inte alls... nån som har nåt bra tips...
    Sen undrar jag om nån vet hur länge de ska va hemma från dagis vid öroninflammation...??

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • Fialie

ShootingStar: Min pojke hade oxå öroninflammation för ett tag sen (eller örontransaktion som han själv säger! Glad) och han VÄGRADE ta sin medicin han oxå. Jag försökte med allt, tills jag kom på en idé som funkade på honom. Jag blandade till en obo´j med MASSOR av obojpulver i, och hällde i pencillinen där i. Och det funkade!! Han drack som bara den!
    Nu är det ju inte säkert att det funkar på alla barn, men klart värt ett försök!

Och om rätt låt vann i schlagerfestivalen eller inte: Who cares?! Smaken är ju olika, eller hur?Flört

Lucas -02 och Lova-Li -04 o lilla bebis i magen
  • burtok

Halloj.. det var länge sedan jag skrev.. Men med oss är det bara bra och vår känslorna har kommit fram. Jag som är nyinlyttad i stan har ju inte upptäckt alal lekparker än.. Var finns det bra babygungor? Och en om man vill beställa tårta vart ska man beställa den ? Jag vet bara Nilssson inne i stan som konditori men jag vet inte har inte tyckt att deras bröd har varit nåt speciellt.. helt ok men inte det pricken över i precis... Någon som har tips... (att baka själv är inte alternativ eftersom jag inte komemr att ha tid och skall fixa maten istället...)

Nu är det kris bakom mig , bäst jag går... Ha det gott i vår solen...

• Marie med två barn

Är hemma från jobbet idag och imorgon. Ont i halsen, feber och känner mig allmänt jättesjuk. Tror att jag åkt på halsfluss, igen. Tredje sen i december i så fall. Vill inte äta en penicillinkur till eftersom jag inte mår bra av dem. Det är synd om mig tycker jag.

*Carpe Diem*
  • Ankan217

ShootingStar: ang pencilin: Det är bra om hon är hemma under hela pencilinkuren. Kan hon sen vara hemma med någon av er så är min åsikt att det är bäst. Direkt efter en pencilinkur är man extra mottaglig och har dåligt imunförsvar.
    Min son fick pencilin förra året, och blev jättefrisk. Dagen efter pencilinet var slut gick han till dagmamman. Det gick fyra dagar så var han förkyld igen. Då fick jag reda på detta om dåligt imunförsvar.

Ha det bra!

• ShootingStar

Usch å fy för penicillin... Känner mig så hemsk å brutal när jag ska ge henne penicillinet. Så fort hon ser flaskan börjar hon skrika. Sen måste vi va en som håller fast henne, för hon bara slänger sig å sprattlar helvilt, å sen får en hålla fingret i kinden så hon inte kan stänga munnen helt för då bara spottar hon ut det... det känns så brutalt å jag mår verkligen dåligt över att hon säkert tror att jag bara är elak... Om man bara kunde förklara för henne att det är bra för henne. Och detta ska man göra 3 gånger om dan till fredag kväll..
    Vi har verkligen försökt med allt... oboy, göra chokladdeg med kakao (blev tipsad om d på apoteket), å blandat med både det ena å det andra, men inget funkar alls... Hoppas verkligen hon håller sig frisk lääänge efter det här nu för jag vill inte gå igenom det här igen...

Min stackars lillfis...

Ingen som har nåt bra tips om hur man kan få i henne det utan att använda tvång...? Känner mig desperat, vet inte hur jag ska orka 3 dagar till... Hon kommer ju avsky mig efter den här veckan...

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • FrogLeg

ShootingStar

När jag skulle ge Linnéa hostmedecin när hon var dryga året använde jag mig av två skedar en med hostmedecin och en med saft... Jag gav först saft sen hostmedecin och sen saft igen (om hon ville ha) och de funkade, de gick kanoners Testa går ju att göra... De var inget tvång, nuförtiden säger hon när hon ser hostmedecinsflaskan i kylen "Nea ha hostmedecin *host host* lite dålig hostig" haha

Lycka till

• SysterDyster

ShootingStar: Tycker inte alls att du ska ha dåligt samvete för att du måste tvinga i henne medicinen! Funkar inga andra knep...så vad göra!? Har själv varit tvungen många gånger att tvinga i barnen den ÄCKLIGA medicinen...De små stackarna! Hur ska de annars bli friska? I slutänden så e det för deras eget bästa.
    Själv ska jag ringa doktorn om min minsta nu vid 8...hoppas hon inte behöver pencillin!!!!! Hon e nu inne på 5:e dagen med feber *suckar*. Hoppas att du kommer på någe skonsamt sätt för din "lillfis". Dela isåfall med dig!!!

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----