• FrogLeg

-----> västervikstråden 5 <-----

Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra

• Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----
  • ShootingStar

Lena: kul å åka till linköping! Har oxå varit och kollat på bounce när de gjorde gökboet! Otroligt häftig föreställning! Det bara rycker i dansnerven nä'r man går därifrån! Skulle kunna se det om och om igen!

Ja, vädret idag har varit skumt... regn å blåst å så solsken... har varit inne nästan hela dan å borde pluggat, men icke, så nu sitter man här å panikpluggar bara för man skjuter på d hela tiden... å inte ens nu pluggar jag, hamnade ju här på fl istället...

Hörde att det skulle bli storm och riktigt kallt i veckan... Hua... jag som njutit så av "värmen" som varit nu... fram med vinterkläderna igen...

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • ShootingStar

Idag kom bärsjalen som jag beställt!!! Har provat nu med Alicias dockor  och är så nöjd med sjalen! Längtar nu ännu mer till lilla bebis kommer så man får bära omkring på h*n istället... 3 lååånga månader kvar... puh...

Nästa helg ska vi kolla på bilstol också. Tycker det är så svårt. Den vi hade till Alicia vill vi inte ha igen, den kändes inte som nån höjdarstol... Alicia har ju en cosmic nu å den får hon ju ha till hon är 4-5 år eller va d nu blir... Jag har kollat lite på gracos nya stol duologic. är det nån som har en sån??? För den kan de ju ha från nyfödd till ca 4 år, och så är det bas till den, något som vi verkligen vill ha. Det känns så skönt att man slipper byta stol när de är runt ett år som man måste göra med alla andra babyskydd. Det värsta är ju priset, den kostar runt 4000 kronor. men alternativet är ju att köpa ett annat babyskydd för dryga tusenlappen och sen köpta ytterligare ett för 3000 när hon växt ur babyskyddet. Så det känns ju som en bra ffär å köpa en duologic... Men är det nån här som har en sån som vet om de är bra eller inte...

Idag är det riktigt busväder med blåst å ännu mer blåst... fy bubblan...

Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • FrogLeg

ShootingStar

Vi köpte vårat babyskydd för 499 kr... Och de har varit bra, trots att vi köpt de från ellos... www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=165462&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dbilbarnstol%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1
    Hoppas länken funkar.

Nu börjar de iaf bli dax att köpa bilbarnstol till Thea... Men vi vet inte hur vi ska göra. Storasyster börjar redan växa ur sin stol och de finns inga större på marknaden jo en som är 1,5 cm längre i ryggen, vi vill inte vända henne om än Bara problem *suck*

• Majalaja

Hihi, skulle just gå in här och AVRÅDA från babyskyddet från Ellos (som även finns på Cheapy). Det funkar, och det är säkerhetsmässigt lika bra som de andra, men inte mycket mer, tycker jag. Knöligt att justera bältena, för långt bärhandtag mm. Har inte du haft de problemen, Frogleg?

• FrogLeg

Majalaja

jag tycker det är bra... lite knöligt med bältena men jag tycker verkligen att de är värt sina knappa 500 spänn. Lägger hellre pengarna på en P&T

• Majalaja
    Frogleg: just det, jag ber om ursäkt för att jag inte hört av mig angående vagnen...vi har ju varit supersjuka här hela familjen i omgångar de senaste två veckorna. Fortfarande intresserad av att provköra?
  • FrogLeg

majalaja

det är oki. ja vi vill gärna testa den bra att veta vad man köper innan man köper den

• Jullan84

Jag tycker stolen man får låna på BB är bra.
    300kr för 8 månader!
    Varför lägga mer pengar på något som man använder så kort tid?

Usch vilket väder det är ute!
    Vill ju att vårsolen kommer tillbaka!

• Majalaja
    Jullan: vi ville ha en egen stol för att kunna använda den lite längre än 8 månader. Minns att jag tyckte det var bökigt ibland när vi lämnat tillbaka Axels stol, och man inte kunde ta den nya med sig någonstans, om man exempelvis skulle åka tåg, ville spänna fast honom på babysimmet osv. Är de inte så stora, barnen, så kan de ju sitta rätt länge i ett babyskydd och det är bra om vi till exempel åker utomlands något i sommar. Då har man ju stol till honom med sig.
  • Jullan84

Majalaja
    Jo det är sant. Det är smidigt att kunna bära med sej stolen.
    Det kommer jag sakna!
    Vi har köpt en ny bilstol nu... Men inte börjat använda den..
    Ska lämna tillbaka bb stolen i början av april.
    Onödigt att börja slita på den nya innan dess...

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----