-----> västervikstråden 5 <-----
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Jullan
vi hade bb´s hyrbabyskydd till Linnéa och de funkade ju bra och vi var nöjda tills vi skulle lämna tillbaka stolen och tog bort o tvättade klädseln... fy vad sliten den var
ni som hyr ta av klädseln på bb och titta hur stolen ser ut ett t ips bara
Oj va mycket svar om bilstol... Vi har funderat på det där med att hyra på bb, men som nån skrev så kan man ju använda det längre än 8 månader om barnet inte är så stort, å sen gillar jag inte tanken på att så många andra har slitit å slängt med stolen innan och man vet inte riktigt vad den varit med om.. Sen något som vi känner är ett måste är att ha en bas så man bara kan klicka fast det å inte behöva spänna med bältena om och om igen... Sen vill vi dessutom ha en graco så vi kan klicka fast den på vagnen...
Slänger in ett snabbt inlägg bara....bråttom bråttom.
Jag förstår inte hur man kan använda babyskydd LÄNGRE än 8 månader.
Vi kommer byta ut bilskyddet mot en "vanlig" bilstol nu när Max bli 6 månader. Men redan nu tycker jag han sitter illa i babyskyddet.
Vi har köpt ett babyskydd från AKTA garco som har varit bra, men Max är inte en stor bebis, men redan är det trångt faktiskt....
Vi har bytt bilstol....tyckte hon blev så lång i babystolen att fötterna hängde utanför....kändes lite olustigt att ha henne sittandes så ifall man nu skulle krocka hennes fötter gick emot sätet....nu sitter hon i en större o bättre stol och mycket bekvämare
Mina barn skulle aldrig få plats i babyskyddet 8 månader
Thea börjar komma upp till kansten nu... Linnéa var väl 7 månader när vi bytte till bilbarnstol.
För visst får inte huvudet sticka upp över kanten i babyskyddet?!?
FrogLeg
Nää huvudet får inte sticka upp över kanten.
Oscar har låångt kvar. Ändå tycker jag inte han är så liten.
Se så olika det är från barn till barn.
Tror vi ska åka förbi jannebanan så de får montera den nya stolen i morgon..
Blir så sugen varje gång jag ser den.
Läste bruksanvisningen, tyckte det var så himla rörigt. haha
Och dom på bananen vet ju vad de gör så får nog bli så..
Nu är det godnatt.
Jullan: är du säker på att du vet vad dom gör där? Mina erfarenheter är INTE så bra där....
Har frågat dom om grejer förut som dom inte har haft en aaaaaning om vad det är/ hur man gör osv. Så har man varit i linköping och frågat dom så har det varit världens simplaste grej....
cid
Dom sa när vi köpte stolen att det var en som kunde sånt där. En kille, kommer inte ihåg namn..
Humm.. jaja får se hur vi gör..
MEN är jag fortfarande här?! ;-D
Jag med...är också här fast det är sent...fastnade vid Photoshop...sååå kul!
Tycker också att det aldrig är nån som vet nåt när man är på JB, det är alltid nån som vet som inte är där...och den är aldrig där.
Tror inte det gör något om huvudet sticker upp något över kanten, men det får ju inte vara många centimetrar i så fall. Stolen måste ju fortfarande skydda huvudet vid en bakåtsläng vid en kollision.
Och apropå att benen hänger utanför, Lena - det är i sig ingen fara. Det är huvudet som är det viktiga. Snart lär benen hänga utanför även den vanliga stolen ![]()