-----> västervikstråden 5 <-----
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Vi brukar ge saft som hon får svälja med efterår, men Jezzie är ju lite äldre. När hon va mindre blandade vi i saften, men hon kände oftast det så det blev mut metoden... Om hon tog hostmedicinen så fick hon nåt kul, typ klistermärke eller ett kex... till slut vänjer de sig ju o ta medicinen o det går lättare.
Vad många det är som är sjuka! Min stackars Nils är också jättejättesjuk just nu. Han har haft feber i fem dagar så i dag gick jag med honom till doktorn där man konstaterade spräckt trumhinna! Så nu går han på penicillin. Konstigt att de inte upptäckte öroninflammationen när jag var på akuten med honom redan i söndags...men då fick jag å andra sidan salva mot ögoninfektionen som han också har. Och nu ligger han inne i sängen och hostar som en tok så man tror att han ska sluta andas! Han har verkligen fått allt på en gång, jag tycker så himla synd om honom!
Här funkar penicillinet ganska ok att få i honom, dock med tvång här också. Men jag kan säga att det är ingenting jämfört med att smeta ögonsalva i hans ögon när han skriker, kränger och sprattlar. Stackars, stackars små barn som är sjuka!
Vad tyst det blev här?
Har ni alla flyttat ut i det fina vårvädret?
Någon som vill byta helg med mig?
Jag erbjuder en fantastisk helg ensam med en 2½ åring, barnvakt åt två tjejer på 12 och 14 år, minimalt med sömn, en tjock, sprängfärdig mage, ett skittråkigt humör och värk lite här och där,....
Vad har ni att erbjuda?
cid: Du kan få en bebis som du måste tvinga i penicillin till ackompanjemang av bebisens gallskrik och treåringens tjat om att titta på tv och äta glass
Skicka hit tjejerna så får de gräva sönder min baksida, vetjag...jag och Axel har redan börjat men det är mer jord som ska vändas upp och ner. Undrar hur man nånsin ska få nåt grönt att växa där sen? Vet nån om det finns gräsmatta på rulle att köpa nånstans i stan?
Emelle: Hmm...rörigt....men lyxigt!
Inte varje dag man får tvätten gjord samtidigt som barnen blir passade och man själv jobbar! *ler*
...hmmm skulle inte kalla det lyx.
Snarare en nödvändighet för att kunna tjäna ihop till mat och hyra typ....Tvätten ligger här blöt och oupphängd....inte vidare lyxigt. Men visst, för en del kanske.
Emelle: ah, okej, det lätta var gjort och resten lämnades... då kanske det kan få vara...att sätta på tvättmaskinen är ju inte så svårt, men att hänga den...såååå tråkigt..
Dessutom verkar det på något konstigt sätt vara så att oavsett hur mycket man tvättar så är det alltid lika mycket smutstvätt i korgen...
Vilket konstigt väder det har vart ute idag då
Sambon har vart ute nu sen på morgonen för att tvätta av huset, han kunde visst inte hålla sig, ska måla om det när värmen kommer ordentligt är det tänkt. Själv har man suttigt fast vid datan med svenska uppgifter ligger lite efter men börjar komma ifatt nu iaf
När sambon kommer hem igen efter sin lilla tur med crossen i skogen ska vi antagligen rensa ut i lilla sovrummet så att han kan börja slipa och greja där inne, bara ca 3 månader kvar nu sen får vi veta vad vi ska ha för färg där inne
Ha det gott alla och ha en fortsatt trevlig söndag
Hej hej
I helgen har ja varit i Linköping(utan barn) hos min underbara syster. Vi började lördagen med att åka till busfabriken med Syrrans killes brorsbarn....o jisse va kul det var där....sen hade hon ordnat en överraskning åt mig så på eftermiddagen efter god middag fick ja ett kuvert med biljetter till Bounce dansföreställning "Gökboet" på konsert o kongress hallen. Blev sååå glad o det var sååååå bra kan varmt rekomenderas att titta på. jisses vad detta gäng kan dansa.
I dag söndag kom mannen o lilltjejan upp till Linköping för shopping på Ikano huset o på Ikea...
Så nu ska vi ta tag i lilltjejans blivande rum.