• FrogLeg

-----> västervikstråden 5 <-----

Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra

• Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----
  • ShootingStar
    Hua vilket väder... Blåste ju nästan bort när jag lämnade Alicia på dagis förut. Å hela huset har knakat i natt så Alicia har nästan inte sovit nåt alls, med andra ord inte jag heller eftersom sambon jobbat natt. Å i morse när jag gick ut hade grannens stora studsmatta blåst ner på vägen helt trasig. Läskigt när det blåser så mycket. Men konstigt att våra veka plastutemöbler står kvar när vinden blåste iväg med en stor studsmatta. Ja, men man ska väl va glad att våra saker klara sig iaf, värre blir det ju för tjejen i grannhuset när hon ser att hennes studsmatta är helt kaputt!

Äntligen helg nu iaf (nästan)! Men nåt lugn vet jag inte om det blir, fortsätter vädret å va dåligt (verkar ju så...) så blir det till att fortsätta måla i sovrummet så det blir klart nån gång... Sen kan man äntligen börja plocka fram spjälsäng å sånt som ska stå där! *mysigt*

Va ska ni alla andra hitta på för nåt skoj i helgen??
    Mamma till Alicia och Lilla Pyret i magen
  • FrogLeg

Jag vill ha tips om bra förskolor / dagmammor i södra delen av staden. Idag var vi och kollade läget på Bollen, vi ska besöka Fågelbäret nästa vecka sen får vi väl göra ett besök på Snövit.
    Kom igen berätta för mig!

• Emelle

Jag har ju haft abrnen på Snövit. HAr avrit JÄTTEnöjd med småbansavdelningen. När vi sen flyttat över till störrebarn avdelning så har det inte avrit lika super...
    Max kommer antagligen gå på fåglebäret dock, eftersom Eddie kommer gå i skolan där och jag inte orkar ha barnen på TRE ställen

♥Emilia ♥ Eddie ♥ Max♥
  • FrogLeg

Emelle
    Du får berätta lite för mig. Har ju ingen som helst erfarenhet av dagis. Småbarnsavdelning till 3 år eller? Grrrrrrrr måste du ta en köplats på fågelbäret :-P

• Majalaja

Vi är också i valet och kvalet ang dagis nu. Axel går ju på Tallen men nu har vi flyttat så vi tillhör Jurabacken i stället. Det känns ganska självklart att försöka få in Nils där när det blir hans tur. Men hur gör vi med Axel? Flyttar över honom redan nu i höst (då han ändå skulle ha bytt från småbarnsavdelning till syskonavdelning på Tallen) eller låter honom gå kvar ett år så att han inte byter förrän Jurabackens barn ändå flyttar till Kvännarskolan vid fyra...jättesvårt tycker jag. Å ena sidan vill man ju inte låta honom byta mer än nödvändigt och flyttar vi honom blir det ju två byten ganska tätt. Vilket det iofs blir med alternativet att låta honom vara kvar på Tallen också...men där blir nog inte bytet så stor grej för honom eftersom han flyttar över med/till alla sina gamla kompisar från småbarnsavdelningen.

Hur skulle ni ha gjort?

• Emelle
    FrogLeg skrev 2007-04-20 21:01:11 följande:
    EmelleDu får berätta lite för mig. Har ju ingen som helst erfarenhet av dagis. Småbarnsavdelning till 3 år eller? Grrrrrrrr måste du ta en köplats på fågelbäret :-P
    Japp, det måste jag
    Tror du det är svårt att få plats där?? Jag har hört att det är det. När planerar ni att skola in dom på dagis...(antar att ni ska ha plats till bägge)
    Majalaja skrev 2007-04-20 21:02:55 följande:
    Vi är också i valet och kvalet ang dagis nu. Axel går ju på Tallen men nu har vi flyttat så vi tillhör Jurabacken i stället. Det känns ganska självklart att försöka få in Nils där när det blir hans tur. Men hur gör vi med Axel? Flyttar över honom redan nu i höst (då han ändå skulle ha bytt från småbarnsavdelning till syskonavdelning på Tallen) eller låter honom gå kvar ett år så att han inte byter förrän Jurabackens barn ändå flyttar till Kvännarskolan vid fyra...jättesvårt tycker jag. Å ena sidan vill man ju inte låta honom byta mer än nödvändigt och flyttar vi honom blir det ju två byten ganska tätt. Vilket det iofs blir med alternativet att låta honom vara kvar på Tallen också...men där blir nog inte bytet så stor grej för honom eftersom han flyttar över med/till alla sina gamla kompisar från småbarnsavdelningen.Hur skulle ni ha gjort?
    Jag skulle ha flyttat honom när han byter avd. Då är han ganska liten än och inte hunnit bli så "kompisbunden". Och flytten till Kvennaren blir ju naturlig, för då följer han ju med dom barnen som han kommer gå i skola med sen.
    ♥Emilia ♥ Eddie ♥ Max♥
  • Marie med två barn

Min dotter går på Björken. Är rätt nöjd. Nackdelen är att det är så stort.

I norra stan är ju självklart Ängslyckan bäst, för där jobbar jag Flört!

*Carpe Diem*
  • sunzhine

Jag har ingen erfarenhet av södra stan. Men instämmer med Marie att Ängslyckan e klart böst Tyvär verkar vi inte få in lillasyster där men vi får väl hålla tummarna.

Idag har jag varit ute på en lång, skön promenad i vårvädret på vissa ställen var det riktigt skönt. Hann oxå med att ¨å ner på stan o köpa lite sommarkläder till tjejerna, konstigt att man alltid hittar så mycket kläder till barnen hmm...

• Jullan84

sunzhine
    Jag trodde att det vara garanterat att syskonen fick plats på samma dagis?
    Det har jag hört.. men så är det alltså inte?

Idag fyller jag år.
    Har haft lite kalas här i dag..
    Ikväll var vi ute vid gränsö en sväng.
    Var lite kallt när solen gick ner..

Svar på tråden -----> västervikstråden 5 <-----