-----> västervikstråden 5 <-----
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Jag startar en ny tråd så vi kan fortsätta att skriva till varanndra
Jag vill ha tips om bra förskolor / dagmammor i södra delen av staden. Idag var vi och kollade läget på Bollen, vi ska besöka Fågelbäret nästa vecka sen får vi väl göra ett besök på Snövit.
Kom igen berätta för mig!
Jag har ju haft abrnen på Snövit. HAr avrit JÄTTEnöjd med småbansavdelningen. När vi sen flyttat över till störrebarn avdelning så har det inte avrit lika super...
Max kommer antagligen gå på fåglebäret dock, eftersom Eddie kommer gå i skolan där och jag inte orkar ha barnen på TRE ställen ![]()
Emelle
Du får berätta lite för mig. Har ju ingen som helst erfarenhet av dagis. Småbarnsavdelning till 3 år eller? Grrrrrrrr måste du ta en köplats på fågelbäret :-P
Vi är också i valet och kvalet ang dagis nu. Axel går ju på Tallen men nu har vi flyttat så vi tillhör Jurabacken i stället. Det känns ganska självklart att försöka få in Nils där när det blir hans tur. Men hur gör vi med Axel? Flyttar över honom redan nu i höst (då han ändå skulle ha bytt från småbarnsavdelning till syskonavdelning på Tallen) eller låter honom gå kvar ett år så att han inte byter förrän Jurabackens barn ändå flyttar till Kvännarskolan vid fyra...jättesvårt tycker jag. Å ena sidan vill man ju inte låta honom byta mer än nödvändigt och flyttar vi honom blir det ju två byten ganska tätt. Vilket det iofs blir med alternativet att låta honom vara kvar på Tallen också...men där blir nog inte bytet så stor grej för honom eftersom han flyttar över med/till alla sina gamla kompisar från småbarnsavdelningen.
Hur skulle ni ha gjort?
Emelle
Jag mejlade istället
Min dotter går på Björken. Är rätt nöjd. Nackdelen är att det är så stort.
I norra stan är ju självklart Ängslyckan bäst, för där jobbar jag
!
Jag har ingen erfarenhet av södra stan. Men instämmer med Marie att Ängslyckan e klart böst
Tyvär verkar vi inte få in lillasyster där
men vi får väl hålla tummarna.
Idag har jag varit ute på en lång, skön promenad i vårvädret på vissa ställen var det riktigt skönt. Hann oxå med att ¨å ner på stan o köpa lite sommarkläder till tjejerna, konstigt att man alltid hittar så mycket kläder till barnen hmm...
sunzhine
Jag trodde att det vara garanterat att syskonen fick plats på samma dagis?
Det har jag hört.. men så är det alltså inte?
Idag fyller jag år.
Har haft lite kalas här i dag..
Ikväll var vi ute vid gränsö en sväng.
Var lite kallt när solen gick ner..