And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Fortfarande NYFIKEN Uno
Måste säga att bebissuget efter nr 2 blivit starkare här - trots alla sjukdomar och strul.
Jag tror Limpis syftar på att jag blev marknadschef på mitt jobb i förra veckan vilket känns jättekul, framförallt med tanke på att jag ska vara en del mammaledig i höst-vår. Och nej jag tar inte illa upp, det har bara inte blivit av att berätta, det har varit på gång ett tag så när det väl blev klart känns det som att det varit så ett tag och inget nytt typ.
Här var det skönt att få stöd i min syn på uppfostran - så fort vi diskuterar sådana här frågor förstår jag varför vi kommer så bra överens - och ska nu bara få maken att fatta också. Det är väl ett bra tecken å´andra sidan att våra småttingar säger ifrån och inte bara accepterar. Som dagis sa igår "hon kan iallafall säga ja fortfarande för vi frågade om hon heter Majken och då fick vi ett ja" . Håller helt med om att slåss, där brukar jag vända och säga att nej, x gillar kramar och pussar mycket mer.
050930: Är också ett stort fan av Jesper Jul.
Wow Marvelina, vilken lägenhet! Ljust och bra ytor och välplanerat.
Okt - jättekul att det blev fart på er visning.
Drog ett varv igår och klämde på vagnar och insåg att ratta runt en vagn där barnen sitter i bredd inte är att leka med. Vi kommer inte ens in i vår port utan att öppna bägge dörrarna. Så nu får det bli en vånings-vagn, d v s P&T. Räknar med att ha den ett år och som sagt vi ska ju ha kvar BB som liggvagn för längre promenader och när inte M är med utan på dagis.
Uno: Ett stort grattis - vad fantastiskt kul *misstänkte något jobbrelaterat när Limpis viskade*
Grattis Uno kul!
Ja, bebissuget har ju funnits ett tag här, men det vill sig inte för oss. Denna månaden försöker vi hoppas över eftersom bf skulle bli 20/12... Så vi hoppas på en vårbebis 2008!
Å, så länge får jag gosa med våra bästa kompisars lilla kille som kom för två timmar sen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tack!
Nu är jag mest irriterad på rapporten igår om att svenska barn under fem år mår så dåligt. Slutsatsen är baserad på det faktum att svenska föräldrar idag söker mer hjälp än tidigare. Kan det inte vara så att tack vare nannyprogram, Ann Söderlund, Jesper Jul, Malin Alven m fl så är vi mer benägna att be om hjälp? Sen har vi mer kontakt med barn från många andra BVC och är äldre och därmed mer ifrågasättande. Säger BVC en sak idag så tar vi inte det som lag och regler utan vi har pratat med tjugo mammor till som fått tjugo olika svar.
Mest arg blir jag för att journalister bara tar emot och inte ifrågasätter slutsatser som visas från vilken rapport det än månde vara... Skit är det!
Uno: Jag retar mig på den också - men kolla dagens ledare i Expressen där den sågas. Jag lästa rapporten igår och den bygger bara på en massa gamla undersökningar och forskning.
Grattis Uno till jobbet!
Okt - håller tummarna för er och att det ska ta sig snart så det blir en liten vårbebis-08!
Själv mår jag inte toppen, Ella sover jättedåligt på nätterna och envisas med att ligga på mig. Johan duger inte på nätterna och just nu har jag så mycket egna behov att jag inte riktigt orkar ge henne allt. (vilket i sig ger mig dåligt samvete...) Men det betyder att jag är jättetrött och då gör illamåendet sig påminnt igen. Blääää! Jag avstår därför från Calinte imorgon, (om det blev något?), för jag måste bara sova!
Ja, ja dax att jobba igen...
UNO: Grattis! Hoppas du kommer att trivas i nya tjänsten, du var ju påväg därifrån så jag hoppas att ny tjänsten sporrar dig lite. Lycka till!
Grattis grattis Uno! Kul med ny utmaning
Håller med er ovanstående, angående rapporten om att barn under 5 år mår dåligt - vad tar dom det ifrån? Säkert rent statistiskt!!!
Jag ska på teater ikväll med några tjejkompisar, någon som sett "Jösses flickor", den går på stadsteatern? Ska bli skoj men den var 4 h!!!!!!! Jisses!!!
Låter tungt med vaknätter Tempo, särskilt eftersom du är gravid också, hoppas det löser sig på nåt sätt!!!!!