• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • uno

Insåg att tiden rullar på och det var länge sen jag var här. Sitter på jobbet några timmar men lite kul måste man ju ha!

Anna28: Låter jätteläskigt med narkosen. Jag har varit sövd flera gånger både längre och kortare stunder och det brukar släppa helt inom en timme. Du får testa en annan tandläkare nästa gång.

Vi har bytt till vårkläder d v s rutig popjacka med tjock stickad tröja under och brallor med galon över. Majken är ju varm så vi kör utan kalasbrallor under fodrade brallor. Hon brukar se ut som hon rullat i lera när vi hämtar henne och fördelen med galonbrallorna är att vi drar dem utanpå jackan med så vi slipper tvätta den med varje dag. Sen är det mest gummistövlar med raggsockar eftersom hon har utvecklat en enorm förkärlek för vatten.

Håller tummarna för att ni blev nedsprugna på er visning idag Okt! När börjar ni bygga huset?

Barnvagn - det är vad som upptar våra funderingar just nu och vi har till 90% bestämt oss för en P&T. Fast vi behåller BB och gör den till liggvagn igen. Hur gör ni andra med tvåa på g?

050930: Låter varmt & skönt trots basselusker på andra sidan jordklotet. Känns tryggt att ni tar med er det hem sen!

Majken har höjt sin sjukfrånvaro 300% sista veckorna, först kräktes hon en torsdag så vi fick hämta henne och vara hemma även fredagen fast då mådde hon bra hela dagen. Sen blev hon dålig i magen natten till onsdag så J fick vara hemma resten av veckan men hon var bara dålig på onsdagen och har sen mått prima. Så nu har vi en något dagislängtande, överaktiv 80 cm tjej hemma som minst sagt kryper på väggarna.

Limpis: Helt med på Sebastian men Måns får du ha för dig själv Flört men nu är ju tack o lov GA igång igen!!

Vi är hemma nästa helg med ifall någon vill hänga i en park några timmar? Sen blir det sommartid nästa söndag också

• Marvelina
    SkrikandesBlä för visningar! Och dyra lägenheter. Får se om vi någonsin flyttar...

FundersamFick idag lov att köpa ett plaskemanställ från Didriksons då det var det enda som fanns i hyfsad storlek och det regnade när vi gick ut, så jag var säker på att E skulle behöva det redan imorgon. Kommer ut från affären och det är strålande sol... Det var lite dumma storlekar också 80-90-100. Vad har ni för storlek nu? Det fanns bara 90, så vi tog ju det, men det är ju precis lagom nu och lär inte duga i höst. Nog för att man kanske inte är apfattig, så visst kan han få ett nytt i höst, men det känns bara så onödigt. Har ni lite för stora på era? Eller är jag bara snål? Ja ja, få väl sälja det på Tradera sedan då. Vi kutade verkligen runt och letade hela helgen. Ett Babyland, två Coop Forum, ett ICA Maxi och så Barnens Hus där vi till slut fick napp. Är man månne landets sämst organiserade mamma eller..? *suck*

FundersamE har guck i ögonen *blä* någon som vet om det är skillnad på att förkylning sätter sig i ögonen och en regelrätt ögoninflammation och i så fall vad man kan göra åt problemet? Han har ju varit hostig, sedan fått feber som varat i två dygn, börjat snora, fortsatt hosta och nu kom det i ögonen idag. Vad säger ni experter?

Räcka ut tunganNågon som är intesserad av en sväng på Caliente på torsdag (22/3)?
    marvelina - not new and definitely not improved
  • snart tre

Marv: Om ögoninflammationen, som G också haft, så sade vår läkare att det oftast är ett virus som det kan ta 14 dagar för att helt gå över. Men vi fick ändå en ögonsalva på recept som hjälpte väldigt bra - ja, dvs när vi lyckades få in den i G:s ögon (ål, vad är det???). E:s snorande och hostande låter som det G dragit runt med innan han fick ögoninfektionen. Enligt läkaren så sätter sig gärna sånt i ögonen (BLÄ!!!) också. Smittsamt som sjutton till råga på allt.

Galonset: Det G har är från Abeko i stl 80 och det passar fortfarande, men han är ju en spinkig plutt så till hösten lär det knappast räcka. G är 80/86 nu beroende på vilken typ av kläder det är och galonsetet är nog lite större i storleken. Vad har E för stl nu? 86? I så fall tror jag 90 är jättebra - de ska ju få in kläder under dem också.

Jag säljer för övrigt av alla G:s ytterkläder vartefter. Skulle bli knäpp om vi sparade allt sånt och det brukar vara lätt att bli av med.

• Malin med Tim

Vi har en liten kille som får variga ögon vidförkylning, han har det nu. Han har även haft ögoninflammation, men då är ögonen även röda. Det är dom inte nu utan bara lite variga, så det är nog bara förkylningen som sitter i ögonen. Själv har jag ont i kroppen och ont i halsen, får se om det blir jobb i morgon eller inte.

• okt76

Japp, vi blev nersprungna igår ! Var visning i fyra timmar och det hade konstant varit ca 5 par där. 35 intresserade som skrivit upp sig! Så i veckan blir det spännande!

Uno, du har missat något . Blev inte tomten och bygga utan ett 70-tals hus . Ja, det var ju just 70-tal jag aldrig skulle köp !

Vi har också en ler och grushög som ska hämtas på dagis. Gummistövlar och galonisar är helt enkelt toppen då !

• snart tre

Okt: Hurra, vad bra! Håller tummarna. Är det omvisning i kväll?

Hus: Vi skulle absolut inte ha radhus. Inte heller skulle vi flytta till kommunen jag är uppvuxen i. Det var jag väldigt bestämd med när vi började titta på annat boende för ett par år sedan. Sen insåg vi vad vi faktiskt fick och hittade området vi bor i nu med närhet till kommunikationer, havsbad och förskola samt ovärderlig hjälp från mina föräldrar som bor fem minuter bort med bil. Inte det ultimata drömhuset, men nog så gott och inget är som bekant för evigt. Lite måste man ha att se fram emot också

I dag är det "nypremiär" för Gilbert på förskolan. Det är en månad sedan han var där senast - ska bli intressant att se hur han tacklar det och hur länge han får vara frisk.

Ha en bra dag alla

• uno

Caliente 22/3
    Marvelina
    Uno

Vi kan köpa E:s gamla kläder för vi har ett tag kvar till stl 90 passar. Flört Galonen i 74/80 från Pop funkar fortfarande. Hade hoppats på din sakletarförmåga när det gäller vagn Marvelina. Har ni bestämt er för en dubbelvagn och vilken i såfall?

Ögoninflammation, halsfluss och bihåleinflammation drog jag omkring på som liten titt som tätt. Mamma gav alltid mig ögonsalva/droppar när jag sov för att slippa det ålande problemet.

• Tempo

Okt - Åh, vad kul att det var mycket folk igår! Håller tummarna för er ny i veckan.

Här har vi en som har tagit i vad gäller galonisarna. Köpte väl typ stl 104 eller något! Det var för att personalen på dagis sa att det är bättre att de är för stora, Ellas sl 80 var för små med en gång. Den stora storleken har vairt perfekt över overallen. Men jag tror vi kommer kunna ha dem länge!

Uno - barnvagnsfrågan är svår måste jag säga. Vi står i valet och kvalet om vi ska ha en syskonvagn eller ej. Det är så himla svårt att veta hur behovet ser ut i sommar. Ella kommer ju kunna stå på bräda till och från dagis men det funkar ju inte alltid såklart. Hur som helst tänker vi att det kommer bli kort användningstid och kommer nog i så fall satsa på något begagnat från Blocket. Då väntar vi nog nästan till bebisen kommer och ser hur läget är. Svårt är det i alla fall...

Följer ev. med ut på Caliente på torsdag, skulle vara kul!

Usch för ögongegg, hoppas det går över snart!

Svar på tråden And more löööve for all of us