And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Aj Anna, later obehagligt! Har ingen erfarenhet sjalv men tycker du ska ringa igen och fraga om du far komma in och bli kollad. Alltsa, det ar ju sakert ingen fara men det skulle sakert kannas battre?
Vad blev du sovd for forresten? Om det inte ar nagot personligt som du inte vill prata om har forstas.
Anna: Blev du sövd? Oj, vad har du gjort då? Och vad läskigt det låter med drogeffekten. Det låter helt knasigt att du ska må så dåligt efteråt. Det är min spontana reaktion och dessutom verkar inte läkaren ta dig på allvar. Har du någon annan du kan kolla med?
Kan bara relatera till enda gången jag blev sövd (när G föddes) och då vaknade jag två timmar efter operationen och kände mig lite småmör men inte mer än så. Var lite seg dagen efter men det berodde nog mer på att jag sovit så förskräckligt dåligt innan igångsättningen än narkosen. Sen mådde jag bra!
Hoppas det löser sig och kram till dig
050930: Nej, stackars A Hoppas det går över snabbt.
Anna , låter verkligen obehagligt. Ingen aning om det kan finnas kvar i kroppen länge. De gånger jag blivit sövd så har jag varit ok igen efter några timmar, eller åtminstone dagen efter. Hoppas det går över och att anledningen till att du blev sövd också har gått bra.
Kram
050930, nej inte sjuk igen. Hoppas det går över snabbt så ni kan vara på stranden sen!
Men gud Anna! Prata med en annan läkare! Direkt!
Tyckte du lät riktigt skum igår... Men skorna står här och väntar på Alice när du mår bättre
Hej på er!
Anna - det där låter verkligen inte bra! Jag tror inte alls att det är normalt att må sådär efter narkosen, säkert ingen fara kanske men du måste ju få en vettig förklaring. Hoppas du piggnar till snart, vännen.
Jenny - kul att höra ifrån dig, men inte att A är sjuk. Kanske är det AC:n från flygresan som ställt till det? Jag har blvit sjuk mer än en gång pga den... Vet inte om jag har missat, men jag måste bara å höra hur du hade det i Madrid!
Jag har varit jättedålig på att höra av mig, tycker det är fullt upp hela tiden. Men jag saknar er! Vi ska in till stan imorgon, någon som känner för en lekdate i någon park? Perkan - då kanske jag kunde passa på att hämte upp mina kläder. Vi åker nog in på fm någongång så hojta om ni vill träffas!
glömde - grattis gilbert! :-d
Tack, hälsar en glad Gilbert
Tack för all support tjejer
Är fortfarande oförmögen att styra kroppen i rätt riktning. Har aldrig varit såhär slut i hela mitt liv. Till detta har jag sjukt ont i munnen efter rotfyllningen och lagningarna som gjordes. (Väldigt tandvårdsrädd. Det här var det enda alternativet för mig. Men såhär i efterhand vet jag ärligt talat inte...) Har varit sövd tidigare i livet för kortare ingrepp men denna bieffekt har aldrig tillkommit tidigare. Nu var jag å andra sidan sövd i ca 2,5 timmar och det spelar kanske in? Tycker dock att några faktorer är lite märkliga:
1) Narkosläkaren frågade aldrig hur lång jag är och hur mycket jag väger. Spelar inte sådana faktorer in vid en sövning eller ges en "standard-dos" till alla?
2) Efter att läkaren satt in kanylen i handen så sa han att han skulle spruta in en testdos med sömnmedel. Detta skulle få mig att, citat: bli lite trött i huvudet, men inget du kommer somna av". Efter det är det svart, så jag antar att jag slocknade direkt. Normalt?
Narkosläkaren var lite luddig när jag pratade med honom i telefon tidigare. Svävande, tyckte inte jag fick ordentliga svar på om detta kan anses vara normalt eller ej. Hur som helst så är det skitobehagligt och som det är nu så fungerar jag inte alls.
Får hoppas på att nattens sömn råder bot på denna trötthet...
Tack igen!
Anna: Usch, jag tycker det låter supermärkligt! Har tyvärr inget minne (hela upplevelsen av min sövning är smått luddig som du kanske förstår) av om de frågade om längd/vikt men ism med ett katastrofsnitt så tror jag att de gör en uppskattning pga omständigheterna. Annars trodde jag att dosen reglerades i förhållande till de faktorerna? Och det där med testdosen verkar jag milt sagt mysko.
Tycker du ska ta dig in till sjukhuset om du inte känner dig bättre i morgon. Massor av kramar från oss
Anna ring vårdguiden och kolla vad de säger. Verkar ju jättekonstigt att du ska känna något så här långt efter.