And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Halloj! Är också inne och pular runt eftersom nyheterna bröt av den brittiska kriminalserien vi tittar på.
Anna: Men usch, vad har den där käftmänniskan gjort egentligen. Skönt att det verkar gå i rätt riktning i alla fall. Skickar en kram till *KRAM* och hoppas det försvinner snabbare än snabbast
I dag köpte vi en vit växasäng till Gilbert. Ska hämta den i veckan. Blir väldigt spännande att se hur han reagerar på det?
Snart tre: TACK! Vad blev det för säng? Tycker inte vi har hittat någon intressant på marknaden än...
Anna: Nej, vi höll också på att ge upp angående växasäng när vi sprang på en snygg, vit i en second hand affär för barnprylar i Täby. Eller rättare sagt - min kära mamma, som är precis som jag och kan snoka runt överallt för att hitta rätt, hittade den och ringde och tipsade.
Växasäng: Om det inte vore för att vi vill ha en nu skulle jag mer än gärna väntat in sommaren för att försöka hitta en växasäng på auktion eller liknande. Ser ibland superfina växasängar från 50-talet på sådana ställen. Men givetvis ALDRIG när man verkligen behöver dem
Hade gärna tagit en tur över till Danmark också (ja, när vi är i Skåne i sommar alltså) för att sängspana - tycker de gör mycket fina barnmöbler.
Åh vilken tur!
Fortsätter vår jakt efter den "perfekta" växasängen... Tills dess är det spjälsängen som gäller.
Bra tips! Ska till Danmark i vår!
Anna: Hur ska den se ut?
Antingen en vit nyare säng som är väldigt slät och enkel (utan krussiduller), ELLER en riktigt gammal säng i trä från tidigt 1900-tal.
Anna:
Vi har samma smak. Den vi hittade idag är vit, slät och utan krusiduller. Men jag är svag för de gamla 50-talssängarna också
Glöm inte att scanna av Blocket (fast det gör du säkert redan) - där dyker det upp godbitar ibland.
Jo, Blocket får några besök i veckan minst sagt... Men "rätt" säng har inte dykt upp än. Ingen panik förvisso - skulle i dagsläget ändå inte få plats på dessa 30+ kvm.