And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Hej på er! Nu har även jag hittat hit efter att ha varit en dålig besökare på FL de senaste dagarna. Vi har varit i Jönköping i helgen och blivit ompysslade. Måste säga att det är riktigt skönt med avlastningen...
okt - tänkter på er. Hoppas magsjukan blir kortvarig och att visningen går bra. Det gör den säkert, som Anna sa så vänder det ju snabbt!
Nu är våra visningar över SKÖNT nu kan vi kladda och stöka här hemma. 23st skrev upp sig på vårt hus det är många fler än vi räknat med, hoppas att det finns några som är beredda att buda lite
Kram till alla sjuklingar! Å lite tummar till lägenhetsförsäljningen!
Malin: Underbart kul med lyckad visning
Tempo: Härligt att bli ompysslad och bortskämd
Jag är gräsänka (eller golfänka kanske är bättre ) och försöker ratta hemjobb samt Gilbert tills i morgon eftersom han fortfarande har förskoleförbud och mina föräldrar är sjuka. Det går okej - Gilbert är så snäll och turligt nog kan jag jobba hemifrån men tänk på alla ensamstående föräldrar som gör det här jämt
Sänder en beundrande tanke till alla dem. Om vi säger så här - det är ganska stökigt här. Hann kasta in en diskmaskin och en tvättmaskin i morse men nu ser det ut som en tornado svept fram igen. Ja ja, vilka i-landsproblem
Förresten - är det fler här inne med barn som har en favoritsnutte? Gilberts röda hund hänger med fortfarande så det här var riktigt kul att läsa:
http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,1020016,00.html
Snart tre: Tack! Jobbet går bra. Mycket att sätta sig in i och många "stekiga mäklar-termer" att lära sig
Huset renoveras för fullt. Tänk er fyra ytterväggar och ett tak. That's it. Allt inuti är utblåst och golvet är uppbilat 1 meter ned i berget. Så det finns att göra om man säger så... Tills allt är klart huserar vi på 33 kvm. Fungerar skitbra... INTE! Trångt, instängt och rastlösa (jobbiga) barn hör till vardagen. Men "efter regn kommer solsken"
Malin m Tim: Lycka till på visningen!
Åh, Anna det låter som om ni har det jättekul! Är så impad över det stora projekt ni har gett i er in på att helrenovera ett hus. Men jag är helt säker på att det kommer bli fantastiskt när det är klart.
Måste också höra mer om ditt jobb, har nog inte riktigt hängt med i att det var i mäklarbranchen du hamnat... Berätta mer!
S3 - så du kämpar på! Hoppas G piggnar till så han kan gå till förskolan snart. Tufft när man är ensam... Nej, Ella har inte fastnat för det där med snuttefilt eller gosedjur. Vi försöker envist men hon verkar inte fatta tjusningen med det. Men som tur är går det nog ingen nöd på henne!
Anna: Fyra personer på 33 kvm Jösses, tur att det bara är en kort period och att det börjar bli mer gå-ut-vänligt nu
När flyttar ni in i huset?
Tempo: G mår bra efter senaste penicillinkuren, men ska på bvc:s inrådan stanna hemma en vecka efteråt då man är extra känslig efter en kur. Mina föräldrar har haft honom de två senaste veckorna, men nu är de sjuka och äter antibiotika sedan i fredags så jag har G hemma till och med idag. Pratade med förskolan igår och där härjar fortfarande baskeluskerna vilt - det går magsjuka (urk), förylningsinfektioner med feber samt den envisa hostan många drabbats av. Helt otroligt! Kan inte påstå att jag har någon större lust att skicka tillbaka honom dit...
Gosefilt/snutte: Frågan är om det är positivt, annat än för barnet? Vilka scener vi haft när hunden varit på vift någonstans
Men det var en kul artikel att läsa - tänk att det forskas om sådant
Ha en bra dag alla
Malin, vad kul! Håller tummarna för att det går bra.
Ingen har lagt bud på vår lägenhet. Var helt sjukt med 3:or ute i helgen och då är det bara att inse att Sveavägen inte får prio 1. Nu har vi sänkt priset 500 000 och hoppas på att det ska locka hit folk. Förhoppningsvis är det några stycken som faller pladask då !Annars får vi ha is i magen och vänt ain en helg då utbudet inte är så stort.
Hemma själv idag, jobbar och slötittar på TV! Inte så dumt faktiskt. Fast det förståss den här molande magen skulle ju kunna få ge med sig. Fast nu mår jag mycket bättre och det är bara efterdyningarna kvar .
Anna kul att höra om huset och nytt jobb! Lycka till med allt.
S3, nu kommer våren och förhoppningsvis försvinner alla bacillusker med den!
Vi ska åka till Sälen om två veckor. Tur att N inte vet något om det. Hon älskar nämligen vädret nu när hon slipper overall och framförallt kan vara utan vantar. Undra vad hon kommer säga om snö och pulkaåkning igen???
Dags för någon date snart????
*Styrkekramar* till er Anna28 - 4 pers på 33 kvadrat = IMPONERANDE!!!
Kollar bara in lite snabbt, behöver få tips! Vad sätter ni på era barn dagar som dessa?
Måste köpa ny jacka till Tuva!!! Förra vårens pop-skaljacka i vitt var i stl 74 (skrev fel förut att det var 68) är alldeles för kort i ärmarna....
Perkan: Vi har köpt ny skaljacka och fleece från POP till G som han ska få inviga snart. Har även köpt ett billigare set med jacka och överdragsbyxor från H&M som han har med fleecetröja och fleccebyxor under (perfekt när vi är lekparken). Måste köpa ett par extra överdragsbyxor också, men det får vänta lite. Lutar åt ett par från POP.
Hej!
Om det är någon som har tid och ork kan ni kanske vara smakråd åt oss? Gå in i galleriet under "catwalk" och kolla in den blåa kortärmade tröjan. Ser den inte lite väl tjejig ut? Elliots blonda lockar hjälper inte till heller