And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Hej!
Marv - E är ju verkligen en lite sötnos, i alla kläder! Jag gillade den blåa tröjan.
Det där med kläder just nu är ju jättesvårt. Ella har fortfarande overall på dagis, de andra barnen verkar också ha det, men snart blir ju det för varmt.... Vi har kvar höstens fleece och skaljacka från POP, stl 80, och det funkar även i vår. Men vi har inga överdragsbyxor, kanske ska man skaffa det? En annan fråga, idag när Ella har varit ute i princip hela dagen på dagis var hon röd om kinderna av solen. Inte undra på det, solen är ju så stark nu. Har någon av er tänkt på det där med solkräm? Kanske lite fånigt att tänka på det men man vill ju vara försiktig.
Tempo: Jag tänker nog börja smörja in G i ansiktet också. Weleda har bra krämer tycker jag.
Galonkläder: Galonjackan har inte G använt så jättemycket, men de mjuka galonbyxorna var suveräna att ha i höstas när det var mycket vattenpölar. Eftersom det är bra galonkläder (det finns mjuka och hårda varianter) så har inte G haft problem med dem när han gått omkring. Men som sagt - jag tror vi ska köpa POP:s överdragsbyxor också så han kan ha dem även i höst. Tror det blir ett par svarta till den gröna jackan (surt att det inte fanns gröna tycker jag). Annars är vi nog i princip färdigshoppade inom kategorin "ytterkläder" till G. Nu är det utelek som gäller
MM: Kul att du trivs på ditt nya jobb
Marvelina - Tröjan var ju as-skön ju! 70-talig och grym! Jag skulle sätta på Elis den, vilken dag som helst! Var stolt över den på E och strunta i om någon tycker annorlunda. Det finns folk som tycker att man inte ska bo i innerstan med barn heller
Har läst om er alla och håller tummarna för att det ordnar sig med nya IF-jobb, lägenhetssälj och trånga boenden. Det vet jag/ni att det gör..! Själv har jag just kommit hem från SATS för fjärde gången på en vecka. Det har sina uppsidor att ha strul i privatlivet också
KRAM!
Marv: Jag kan inte annat än hålla med Limpis vad gäller den blå tröjan
Tycker den blå tröjan är urcool!
Tips om regnkläder. Jag köpte ett Name it ställ till N förra våren, som är som ett mellanting mellan galon och allväders. Har varit toppen! Byxorna är förstärkta på knä och rumpa. Ska kolla om de har de i år igen och köpa en större storlek. Byxorna är faktiskt fortfarande ok, men jackan börjar bli lite liten.
Limpis kul att se dig här! Impad av träningen. Kan säga att jag numera inte äger något SATS kort...
Malin, hur går det för er???
Ni skulle sett N i söndags när Erika hade varit här med våra medaljongklänningar och vi satte på oss dem. N hon tittade , kände på sin klänning, kände på min. Tog tag i min hand och skulle går till spegeln, snurrade, tittade. Tillbaka för att visa pappa hur fina vi var i likadana klänningar. Ja, hon var minst sagt stolt !
Hej!
Budgivningen gick inget vidare slutade på 2 miljoner. Vi hade velat ha lite mer, eller hade hoppats på det, nu känns det som att vi renoverade vardagsrummet i onödan. Vi går i vart fall plus, men har inga extra pengar till övervåningen i andra huset. Men ser man på det från en annan vinkel så är det faktiskt inte värt mer än 2 miljoner så på så sätt känns det ok. Ett hus på vår gata såldes för någon månad sen för 1.5 och det var nog lite större. Folk hoppade av pga vår branta backe och för att det inte finns bygglov på avloppet. Vilket vi visste skulle vara problem så egentligen är vi glada över att bli av med det! Det var en som budade över 2 miljoner men han verkade så himla strulig och ville ha massor av förbehåll för både det ena och det andra, vi kände att hans bud inte var värt allt han strul.
Malin: Tråkigt, men det låter ändå som om ni tagit rätt beslut - strul är ingen höjdare. När flyttar ni?
Skönt ändå Malin att det är klart nu!
Jackinköp... ja, tråkigt nog ser det ut som om Elliot kan ha sin gamla skal/fleece fortfarande (74) så en ny vårjacka är inte nödvändig. F*n! Dessutom har vi molofleecen och en jeansväst från EXIT så jag får väl sansa mig Trist. Sedan har vi allvädersbyxorna från Nanook. Får komplettera med ett galonställ från Coop eller ICA...
Marv: Du får shoppa loss på härliga sommarkläder till E istället