And more löööve for all of us
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...
Hej!
Härligt med alla resor alla ska på Ha nu en underbar resa perkan o ni med tempo
N.Y e min dröm o få komma till
Tack för inbjudan okt,som jag skrev till er så är vi redan bortbjudna då.
Så söt Majken är..vad stora dom är nu och snart ska hon bli storasyster,hihi!!
050930:Kul att läsa om hur ni har det,underbara bilder på A ..
Hoppas du mår bättre snart Tempo,trist att man ska känna så andra grav kämpa kämpa..snart kommer lillen
Här e allt bra,jobbar o jobbar ,jag älksar mitt nya jobb och det är så kul att få lära sig nya skaer varje dag.Melvin har ännu inte fått komma till barnläkare o kolla ev allergier men det tar vä ltid.Melvin ska vara ledig från dagis 6 veckor i sommar,T ska vara pappaledig,jag har bara tre veckor..Underbart för Melvin å vara ledig tycker jag!
Nu är det fredag,HURRA!!!!
Ha en trevlig helg!
Kilar in och säger hej. Är ledig idag och det naturligtvis superskönt. Och sen helg..mmm.
Uno: Himmel vad gullig Majken är Riktigt boho chic.
Jag och min syster "bodde" förresten också i vår utklädningslåda när vi var små. Gilbert röjer gärna runt i våra garderober men har än så länge inte börjat klä ut sig, så när som på att han älskar att stoppa fötterna i skor och klampa runt. I går stolpade han runt i blöja i mina gamla röda barnträskor från tidigt 70-tal. Hann tyvärr inte föreviga det eftersom han stod på näsan rätt snabbt.
Här är det två saker som gäller (förutom att ständigt försöka rymma) - bada och lyssna på musik. Det går alltid hem.
Tempo: Vad härligt med NY-resan - vill också åka dit Önskar er en underbar tripp och hoppas du mår bra också.
Nej, nu ska jag dricka min latte och surfa runt lite mer. Ha en bra dag och helg alla
Hurra! Nätet tillbaka! Var ju tvungen att fuska bort datorn igår för att det skulle se snyggt ut på bilderna. Är dock inte helt nöjd med fotona faktiskt Ser verkligen inte ut som vår lägenhet heller. REN liksom
Nåväl, den kommer nog ut under dagen. Bära eller brista...
Fick igår veta att jag bär på en jättebebis Vet inte vad det innebär för snitt/inte, men vi får väl se. E var ca 4.2 i 42+3. Denna beräknas till 4.5 på bf! Känns lite mindre lockande med vag. just nu kan jag säga... Men men, det ska visst inte nödvändigtvis påverka förlossningen. Å andra sidan med min tur...
Nu ska det bli fint med lite schlagerhelg
Vilken cool beachbrud Agnes har blivit!
Synd med lgh okt, Martin fortsätter leta så är det ngn som hör så pip hit!
Vi blir också långlediga i sommar, går på semester till midsommar och sen kopplar jag på mammaledigheten 1 augusti och så öppnar Majkens dagis 6 augusti igen. Känns bra att ha några veckor att få igång henne där innan hon upptäcker att det har flyttat in en till hemma hos oss
Någon mer med ett barn som har fått dille på att bädda ner allt? Hon bäddar värre än lillasysters hundar när de är skendräktiga. Varenda gosedjur och docka är invirad i sjalar, handdukar, täcken och vad hon kommer över och så lägger hon dem omsorgsfullt i sin säng, vagnen eller ute i soffan. Lägger hon dem i soffan är hon mkt noga med att de ska ha fjärrkontrollen också.
Sen har vi fått nappdille! Hon får bara ha napp när hon ska sova och det har fungerat jättebra tills för en månad sen då hon började yla e nappen så fort hon blir ledsen ex. Nu har hon börjat med att gömma nappen på morgonen, innan vi tar den, och så rätt var det är kommer hon stolt med napp i munnen och då är det ju omöjligt att ta tillbaka den... Några tips??
Tim har dille på att mata allt han ser Han bjuder elefanterna på haklappen på mat varje måltid, har han en tröja med tryck på får de också smaka, spindlar och smådjur i trädgården matar han och alla böcker får också smaka!
Marvelina: Har du några frågor och funderingar angående stora barn, så fråga mig Oftast är det inte vikten i sig utan omfånget på huvudet och mammans bäcken som spelar roll.
Malin: Var Tim stor alltså?
Uno: Har tyvärr inga napptips - G har alltid varit en nappterrorist och här ylas det efter napp ganska ofta. Fats det brukar funka att avleda och göra något han verkligen gillar (som att bada, sätta på en cd-skiva eller gå ut och gunga). Fast det är ju inga morgontips direkt Hade i Majken en mjukishund - funkar inte den? G är fortfarande kär i sin röda hund och den brukar kunna ersätta nappen.
Marvelina: Hoppas det löser sig för er med snitt/vaginal-grejen. Läkarna borde kunna ge ett råd om hur bebisens vikt påverkar möjligheterna för en vaginal förlossning. Malin fick väl snittas på grund av något liknande? Fast jag minns inte vad Tim vägde. Jag har hört olika från de som burit på större barn - en del har mer eller mindre blivit beordrade snitt medan andra fött vaginalt utan problem. De måste väl göra någon slags helhetsbedömning.
Här är det ledigt i fem veckor med start första veckan i juli. Två veckor av dessa kan Mathias ta ledigt så G och jag kommer att kampera en del ihop. Tur att vi har havsbadet bara några minuter från huset - där kommer vi nog att hänga en del. From 1 okt byter G förskola och inskolningen sköter Mathias, som också ska ta ut föräldardagar med G under hösten/vintern när det är lugnare på hans jobb. Vi planerar också någon form av resa i höst för att kompensera lite för M:s skruttiga sommarsemester. Får se var det blir.
Marvelina: 4960g huvud på 39cm. Enligt snittläkaren hade jag inte kunnat föda honom normalt. Han hans huvud var för stort för mitt bäcken. Han låg ju helt lös i min mage så hans huvud kunde inte tränga ner i mitt bäcken.
Malin: var ditt planerat alltså? (Sorry, minnet är bra men kort...) När bestämdes det att det skulle bli snitt?