• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • Tempo

Hej på er!

Uno - vad skönt att du mår bättre! Det lät inget vidare det där med gallsten... Men hade inte du det förra grav. också? (eller var det någon annan?) Bra i alla fall att de kollar bebben ordentligt, då blir man ju lugn.

Du har tipsat om förlossningstråden tidigare, det var jättebra. Skönt att du fått OK för snitt, jag trodde dock att man fick sitt datum med en gång... Jag har fått en läkartid till spec.mödravården på KS nästa fredag. Skönt att träffa en läkare med en gång så man slipper dra historien flera gånger. Ska precis springa ner till MVC nu, hoppas allt ser bra ut!

• Limpis

Uno - Åh, men vilken upplevelse! Skönt att ni båda mår bra och nu ser du till att ta hand om dig själv! (Hört den förut, alla gravida? )

Har grav bebislängtan, den blir ju inte mildare av att läsa om alla magar här Om T och jag lyckas hitta ett sätt att fortsätta (fast nu är vi jättebra vänner, det är verkligen bara ett litet issue kvar...) så vet man aldrig när det kan bli dags igen Tror att E skulle må toppen av ett syskon, just nu är det mycket diktatorfasoner hemma Han testar verkligen ALLA gränser, men är också mycket medveten om att det är just det han gör.

Funderar på en liten mysig familjeutflykt till något äventyrsbad till långhelgen Sist vi var på Sydpoolen var det enda som funkade, den apvarma bubbelpoolen samt rehabpoolen för de som har olika skador. Där fick vi husera när lille herrn vägrade doppa sin tå i äventyrspoolerna. För kallt. Badkruka som mamma typ.

Halva jobbet är på golftävling, därav lite lugn och ro och tid att hämta andan här vid skrivbordet. Min Melvin - Lite för tight om tid för att komma med inredningsreflektioner dock, men det är jag säker på att du får gott om ändå

VÄRME TACK! Det är ju maj!!

Tänker på er alla och hoppas att ni har det bra!

• okt76

MM, tyvärr så är mina inredningsgener inte se bästa. Håller med att det kanske vore snyggast med mörkbrunt (typ valnöt). Fast med vitt skull det ju bli lite ljusare. Inte lätt helt enkelt.

Själv är vi i stora valet och kvalet om vi ska ha ek eller valnötsgolv i huset. Gillar valnöt, men frågan är om det kommer kännas lika ok om 10 år. Golv är ju inget som man lägger om så ofta. Era åsikter, tack!?

Limpis, kul att höra av dig och att det verkar gå åt rätt håll där hemma.

Jag och N är hemma idag. Jag fick jätteont i halsen igår och N hade helt plötsligt 39 graders feber. Idag är dock febern borta, men det är förmodligen något som kroppen håller på att brottas med. Hon sov i 2 1/2 h nu på dagen så riktigt kry är hon ju inte. Själv låg jag på soffan och tittade på Marie-Antoniette!

Imorgon åker vi till Öland och ska tillbringa helgen i stugan!

Trevlig helg allihop om vi inte hörs mer!

• Marvelina

okt: alltså det härligaste golvet jag sett var ett ekgolv med extra breda tiljor med obehandlad look, fast de var behandlade på något vis, minns inte... Men valnöt är ju snyggt och passar kanske bättre i ert hus. Det där ekgolvet är ju mitt drömgolv, men nu blir det ju furu hos oss. Vet ännu ej vad vi ska göra med det...

Ja, grattis Sonia! Toklängesedan man såg/hörde av Linnet76!

marvelina - not new and definitely not improved
  • snart tre

Marv: Så länge ens bostad inte ser ut som en bastu (läs furutäckt fjällstuga) så tycker jag furugolv är okej. Många gamla lägenheter i stan har ju det. Men om ni vill ändra det så slipa golven och vitmåla dem - det är snyggt! Vi vitmålade golvet i Gilberts rum (utbyggnad så där låg inte samma golv som i resten av huset) och det blev ett helt annat rum. Sen kan man alltid slipa och betsa ett trägolv och på så sätt ändra färgen utan att byta golvet. Ett ekgolv kan t ex bli mörkare. *Okt, det där sista var till dig*

Grattis Sonia! Ja, var är ni någonstans?

Limpis: Skoj att se dig här igen och skönt att det verkar gå i rätt riktning på hemmaplan.

MinMelvin: Ska strax kika på dina bilder

Nu ska jag försöka få i mig lite mat. Har varit uppe sedan 05 i morse och på jobbet sedan kvart i sju, jobbat som en tok, åkt hem och hämtat Gilbert och sedan kört till mannens jobb på golfklubben för att hämta honom eftersom vi efter två veckor med två bilar (hans mamma är i Thailand så hennes cab har stått till vårt förfogande) numera bara har en bil. På slingriga vägar upp till golfklubben fick jag:

- Stanna två gånger eftersom Gilbert kastat sin röda mjukishund och gallskrek - lättare sagt än gjort när första sträckan är motorväg respektive motorled där man inte kan stanna.

- Ligga i tre bilköer

- Väja för en mötande buss på en supersmal väg - jag saktade ner, bussen gjorde inte det

- Väja för en häst
    - Krypköra på slingrig och smal landsväg bakom en STOOOOOOOR timmerbil *suck*

- Och kört landsvägsrally på slingriga vägar, vilket var så kul att jag missade sista avfarten och fick köra ytterligare tre kilometer innan det gick att vända (Precis som landsvägskörningen i bilskolan).

Är fortfarande pigg, märkligt nog Går nog på någon slags överväxel. Måste hålla mig vaken för övrigt - det är ju både Ugly Betty och House i kväll

Ha en bra kväll alla

• Malin med Tim
    MinMelvin skrev 2007-05-14 19:50:11 följande:
    Jag har lagt in två kort i mitt bildgalleri nu på vardagsrum.Tack snälla om någon orkar ta sig tid o ge mig tips!
    Om du vill ta upp det vita på väggar och, lampor och krukor så skulle ett vitt bord bli snyggt, lite vita kuddar i olika strukturer skulle bli pricken över i:et i sofforna. Vill du ha lite mer tyngd  i rummet så passar ju ett brun/svart bord in också. Båda borden skulle passa bra på en mörk mysig ryamatta eller liknande. KRAM
  • MinMelvin

Fick denna av en kollega idag på mailen,tyckte den var så söt

EN helt vanlig mamma satt o fyllde i ett kvällstidningstest där bland annat frågan:
    "anser du att du är normalviktig?" dök upp.

Hon läste frågan högt för sig själv och den nioårige sonen lyssnade och funderade.Sen sa han:
    "-Nä mamma,du är inte normalviktig.Du är ju jätteviktig!"

Tänk vad det ytliga är ovikigt för våra underbara barn..Skönt med tanke på de krav och ideal som hägrar omkring oss...

Tack för de som orkat ge mig tips..gulligt av er..

Ha en underbar helg!!
    Kram

• Tempo

Hej på er! Ville passa på att önska er en trevligt långhelg, nu drar vi till flygplatsen! Så förhoppningsvis är vi på Amerikansk mark om några timmar. Ska bli så kul! Ha det toppen så hörs vi nästa vecka! kram

Svar på tråden And more löööve for all of us