• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • okt76

Tack för tipsen! Ska kolla runt lite.

Uno, kram ! Låter inte kul alls. Skönt att lillknodden mår bra!

• uno

Lika fort som det kommer lika fort går det över så just nu mår jag prima! Magen växer så det knakar och det känns "trångt" i hela magen, inte mycket utrymme för mina lungor så det börjar väl bli kärvt om plats för gallan också.

• MinMelvin

Hej!!
    Skönt att du mår bättre Uno,man blir ju orolig för dig o bebisen när man läser vad du skriver...

Har ni inredningsduktiga lust att hjälpa mig ..igen Ni e så himla duktiga alla på inredning o jag har panik här hemma

Vårt vardagsrum..vi har sålt alla våra ekmöbler från Mio och nu sitter vi med två mellangrå gigantiska soffor och en stor mörklila fåtölj med fotpall.Väggarna är vita förutom en vägg som är mörklila med silvermedaljonger.Nu undrar jag vad vi ska ha för typ av möbler till sofforna och fåtäölen s allt passar.Vi får inte plats med matbord och vi vill inte ha så mkt möbler..ganska luftigt.Vi ska köpa en stor platttv o sätta på väggen,men vi behöver en skänk och ett soffbord iallafall.Den stora frågan är ..ska vi ha vitt..el brunsvart trä?? jag känner mest för brunsvart till det lia o gråa men vilket skulle passa bäst o har ni förslag på vilket soffbord o skänk i såfall?? jaja,jag har ingen aning...hoppas ni har tid o hjälpa mig för en kort stund!!
    KRAM

• Malin med Tim
    MinMelvin skrev 2007-05-14 17:44:30 följande:
    Hej!!Skönt att du mår bättre Uno,man blir ju orolig för dig o bebisen när man läser vad du skriver...Har ni inredningsduktiga lust att hjälpa mig ..igen Ni e så himla duktiga alla på inredning o jag har panik här hemmaVårt vardagsrum..vi har sålt alla våra ekmöbler från Mio och nu sitter vi med två mellangrå gigantiska soffor och en stor mörklila fåtölj med fotpall.Väggarna är vita förutom en vägg som är mörklila med silvermedaljonger.Nu undrar jag vad vi ska ha för typ av möbler till sofforna och fåtäölen s allt passar.Vi får inte plats med matbord och vi vill inte ha så mkt möbler..ganska luftigt.Vi ska köpa en stor platttv o sätta på väggen,men vi behöver en skänk och ett soffbord iallafall.Den stora frågan är ..ska vi ha vitt..el brunsvart trä?? jag känner mest för brunsvart till det lia o gråa men vilket skulle passa bäst o har ni förslag på vilket soffbord o skänk i såfall?? jaja,jag har ingen aning...hoppas ni har tid o hjälpa mig för en kort stund!!KRAM
    Kan du inte ta ett foto? Lite lättare att få helheten då, KRAM
  • MinMelvin

Jag har lagt in två kort i mitt bildgalleri nu på vardagsrum.Tack snälla om någon orkar ta sig tid o ge mig tips!

• uno

www.familjeliv.se/Forum-2-254/m18044631.html Lägger in en tråd till dig Marvelina, här pratas det förlossningar på ett mycket trevligt sätt med konkreta råd och tips. Ingen dömmer ut varför man väljer vad utan du får tips på vad du kan göra för att underlätta situationen oavsett vad ni väljer. Bortsett från vår tråd Flört så verkar det vara den trevligaste tråden på hela FL. Har för mig jag tipsat dig och Tempo om den förut?

Vi fick brev hem idag att vårt snitt är godkänt, utan samtal och allt Glad så det känns jätteskönt! Det blir 7-10 dagar innan och datum kommer 30 dagar innan snitt!

MinMelvin: Överlåter råden vad gäller inredning åt Malin & co, har väldigt lite att tillföra där. Tipsar bara om att Alcro har en hemsida www.alcro.se där du kan testa färger på olika väggar för att se hur det blir. Det hade varit bra med en sådan möbelsida också!

Anna28: Här finns en ledig lgh om ni vill låna i helgen och komma bort från släkten? Vi åker på torsdag morgon kl 9 och är åter söndag kväll. Säg bara till så fixar vi nyckel.

• uno

Min lillasyster ska få hem sin tredje hund i dagarna och har nu dammat av hundböckerna vad gäller hur man bäst fixar hemkomsten till stora vovvarna osv.

Varför finns inte motsvarande vad gäller syskon??? Hundböcker är så mycket mer konkreta och ger massor handfasta tips tillskillnad mot enkelspåriga, ensidiga och flummiga barnböcker!

Svar på tråden And more löööve for all of us