• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • uno
    Tempo: Sist så fick vi tid direkt på KS e samtalet, om du kan så ta med mannen dit för det är ett ganska "tufft" samtal och det var skönt att vara två.
  • Marvelina

Grattis Majken!

Usch vilken helg! Har knappt varit utanför dörren. Bara städa städa städa... Imorgon är det dags *knaprar på naglarna* Hade inte tänkt mig att vara så stressad inför visningen. Och inte kan man bara sätta sig och dricka bubbel och hoppas på det bästa...

marvelina - not new and definitely not improved
  • okt76

Marv, håller tummarna för att det var massa folk där igår!

Vi har haft en toppenhelg på Öland. Sol, grilla, vin, leka, 90-årskalas, träffa kompisar, spela golf, sova. Det var en sammanfattning av helgen . Hoppas ni allihop haft en mysig helg!

• 050930

Men halla?! Har varit borta fran datorn en vecka (bara liiite abstinens ) och tankte att ni sakert hade hunnit skriva massor men det var bara en sida ju! Skarpning! Ok, Tempo far dispens for att hon ar bortrest, och Marvelina for att du stadat som en tok infor visningen (hoppas det gick bra!) men ni andra kunde sakert ha spenderat lite mindre tid med respektive familjer under helgen, och mer framfor skarmen...

Har inga inredningstips att komma med tyvarr, men jag haller med S3 om att vitmalade golv ar jattefina. Later som en jobbig bilresa forresten S3! Basta sattet att halla Agnes lugn i bilen har varit att spela hennes favorit CD non-stop, vilket resulterat i att vi kan alla latar utan och innan nu och fortsatter sjunga dem hela dagarna. Men det loser ju inte problemen med andra farliga trafikanter/hastar precis

Har 2 och en halv vecka kvar har nere nu, kanns bade lite sorgligt och ganska skont. Langtar hem till lagenheten och ser fram emot att borja jobba i augusti, men samtidigt vet vi att det kommer droja lite mer an ett ar innan vi kommer tillbaka. Och ju aldre Agnes blir desto trakigare kanns det att vi bor sa langt ifran hennes farforaldrar, och morforaldrar med for den delen.

Ok, innan jag slutar, grattis i efterskott lilla Majken och lilla Sonia pa era namnsdagar!

• MinMelvin

Hej!!
    Grattis i efterskott Majken på din namndag!

Kul att ni kommer hem snart Jenny,tänk vad tiden gått fort!Kul att börja jobba i Aug-var ett tag sedan

Hoppas Tempo har det underbarrt i N.Y..lite avis e jag kan jag säga...

Håller tummarna marv att visningen gick bra,jättefina bilder på hemnet

Vi har haft en underbar helg,grillning med vänner och kompisar till Melvin o Taxinge slott utflykt,jättemys.....
    Ang lgh så bor vi just nui o har alla möbler i vardagsrummet,för dom renoverar båda sovrummen.Men det e det värt då det blir fint sen o så himla roligt att få inreda melvins rum

Vardagsrummet e planerat o klart Mörkbrunt nytt tyg till sofforna,mörkbrun stor matta och allt annat vitt o en ny platttv på väggen.så det blir nog bra när det väl blir färdigt...

Ha en bra fortsatt mån...
    kram

Välkomna hem perkan,o välkommen tillbaka till verkligheten

• 050930

Jo MM, det borjar bli dags for mig att jobba nu... Eller ja, det var nog dags for lange sedan eftersom jag har tyckt att det var ganska trakigt att vara hemma sa lange. Men nu blev det som det blev, och kanner jag mig sjalv ratt sa kommer jag se tillbaka pa foraldraledigheten nagon gang i september/oktober och tanka "gud vad bra jag hade det!".

Verkar iaf som om jag kommer ha franska nu i host och det ser jag fram emot. Maste bara lasa pa lite, var 4 ar sedan jag undervisade i det. Est-ce que...quoi?

Sen ar jag lite sur att jag nyligen missade en clinic pa skolan med Nina Persson fran the Cardigans - hon ar sa cool!

• Limpis

Instämmer i 050930´s kommentar om för lite inlägg och försöker bättra på volymerna

JA, Nina är verkligen... cool... tuff... skön... ehh, vad finns det för "coola" uttryck nuförtiden? Gillar även The Sounds-Maja även om hon har blivit lite väl edgy...

MM - Lät som en grym helg och snnygg inredning! Här kliar det också i flytta/göra om/förändra/planera resa-fingararna... Gärna allt på samma gång!

Okt76 - Öland lät ju inte heller fel! Härligt!

Är gräsänka en vecka, T åkte till Angola i jobb idag. BÅDE hämta och lämna varje dag kan bli stressigt. Korta jobbdagar liksom! Men å andra sidan så är det ju lätt fixat när det bara är en vecka. Tänk alla ensamstående som har det som vardag.

Lördag 2 juni kl 13-15 har vi kalas för E. Välkomna alla som vill. (Alltså inte alla på hela internet, utan stammisarna i tråden ) Ute på någon av innergårdarna om det är fint väder, inne om det är fult.

När planerar ni nästa mamma-utan-barn-träff då? I juni kanske? Vore skoj att ses, om någon vill och har tid.

• Perkan

Gallsten  (hoppas du mår bättre Uno!!!) , försäljning av lägenhet (hoppas det gått bra Marv!), NY-resa (hade ni det bra Tempo???), Ölandsresa, inredningstips, namnsdagar, födelsedagskalas, gräsänke-vecka med mycket mycker mera! Sorry om jag missade nåt Är sjukt trött nu men om jag ska hinna skriva nåt så får det göras nu

Tillbaka efter en grymt skön vecka på Korsika!!! Kan varmt rekommendera resmålet. Klimatet var perfekt när man har småbarn, ca 20-25 grader. En jätte fin ö som var väldigt grön, många åker dit för att vandra etc. Sedan var det väldigt rent och fräscht överallt vilket inte är helt vanligt utomlands.

Vi bodde bra, åt/drack mycket och gott (sablars vilka goda crëpes fransmännen gör ) , solade & badade i lagom dos, var på utflykter, spelade en massa tennis och jag & min kompis var iväg och tog en hästridningstur uppe i bergen en dag vilket var jätte häftigt! (Vi åkte med en annan familj och deras 6-månaders). Vilket i sig var livsfarligt...... gosh vad bebissugen jag blev!!! Så summan av kardemumman = TOPPEN!!!!!!!

Var man sugen på att jobba idag? Inte så värst..... men men...... det är inte långt kvar till semestern för min del som tur är..... Föresten vad ska alla göra i sommar på semestern???

Vågar inte boka upp mig/oss på några träffar eller så tyvärr nu, är sjukt mycket med planeringen de sista veckorna men kanske hänger med på något spontant om det passar!

Vad kul att ni kommer hem snart från Australien J.!!!

Måste bara berätta hur Tuva fick mig att verkligen bli sådär jätte berörd och helt tårögd härom dagen. (Era barn kanske redan sagt nåt sånt till er men inte Tuva. ) Iaf nu när vi var bortresta så sa jag som jag brukar säga "Go natt, mamma älskar dig" och då fick jag som svar för FÖRSTA GÅNGEN - "Älska dig mamma"..... guud mina ögon tårfylldes på noll komma nix, och jag kände mig alldeles varm i hjärtat och verkligen super stolt och lycklig....... det är vid sådana tillfällen som man får lite bekräftelse från dom små - åh vad underbart det är!!!

Inatt fick en utav mina bästa killkompisar en dotter som var hela 56 cm lång (!!!) och vägde ca 4500 g, så snart får man "lukta" på bebis igen......

Nog blajjat från mig......... Nu ska här sovas!!!!!!!

• Malin med Tim

Perkan: Å vad mysigt att höra något sådant! Tim har inte kommit så långt i talet, han bygger inga meningar, någon gång har han kanske sagt mamma smaka eller liknande, men det hör inte till vardagsspråket.

Svar på tråden And more löööve for all of us