• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • snart tre

050930: Aaahhh...mammabyxtricket minns jag minsann

Låter som ni har det härligt där nere - du får locka R med att vädret är fantastiskt här nu. Klarblå himmel, sol och varmt. Och jag är hemskt gärna på en träff i helgen - är ju övergiven på lördagar eftersom M jobbar då - åker hemskt gärna in till stan och någon mysig par (Humlegården kanske???) för picknick.

• snart tre
    Perkan skrev 2007-06-04 10:11:27 följande:
    Grattis okt76!!! Lät som en superwienervals S3 och att kliva runt lite är ju inte heller fel Uno? Ett utav paren kom inte andra dagen.... så det behöver ju inte bara vara positivt och en kul (!!!) grej att gå på danskurs.....
    Ja, förutom att det inte var en wienervals då Stuffa på
  • uno

Vi är nog också hemma och tar gärna en picnic och det verkar som att även SMHI håller med om att det blir fint väder. Kanske Hagaparken är ett alternativ?

• Limpis

JIHOOOOOOOOOOOOOOOO Gud vad kul, Okt!! Har tänkt på er!! Kram! Och kul med nytt hus oxå förstås

Är hemma med Elis som har skyhög feber och bara ligger och kvider. Lite orolig för att det ska ha något med fästingen han fick förra veckan att göra

Marvelina - Flytt och bebis inom samma vecka! Ja, varför ligga på latsidan?

Jag/vi vill också ha en 2008-bebis _(Vi måste ju dock ha lite is i magen på g av allt som hänt detta år!) Men jag är inte så sugen på att vara mammaledig... Får se hur det matchar.

Perkan - Berätta mer om hippan och det stundande bröllopet (om du vill förstås...). Och grattis i efterskott!!

050930 - Så skoj att ni kommer hem snart! Om vi inte åker till S-svall på fredag ses vi gärna! Nu när livet börjar återgå till det normala så är det så himla tydligt hur mkt jag och E saknar er alla!

• Tempo

Perkan - vad roligt med möhippa och wienervals! Vet hur det var när det begav sig, det är bara att njuta av allt nu.

Utöver okts stora nyhet så har vi en ganska stor nyhet och det är att vi ska lämna Stockholm.... Det är med väldigt blandande känslor jag meddelar detta. Vi har sedan ett tag pratat om att flytta tillbaka till Jönköping och nu har Johan blivit erbjuden ett jobb. Det har inte varit ett lätt beslut med tanke på den lilla detaljen att vi ska ha barn om två månader, men trots det har vi bestämt oss för att tacka ja. Han börjar i mitten av sep. och vi flyttar i samband med det. Har ännu inte löst boendefrågan så vi får göra som ni, Anna, hysa in oss hos föräldrarna en kort tid. Inte optimalt på något sätt men förhoppningsvis dyker det upp ett hus snart. Jag har mest ångest för Ella, hon stortrivs ju på sitt dagis och i Jönköping får man bara ha stora barnet 20 tim/v, 9-13 när man är föräldraledig. Hur ska det gå!?!? Lipade nästan i telefonen när jag fick beskedet. Sedan är det ju alla ni... Även om vi kommer upp och hälsar på kommer man ju inte träffa alla igen. Ella och jag har ju fått så härliga vänner i alla er. (nu börjar jag böla) Men trots alla dessa negativa saker tror och hoppas vi att livet blir lite lättare med mer avlastning och närmre till allt. Vi har nog konstaterat att ska vi bo i Stockholm ska vi bo i stan och ska vi bo i hus ska vi bo i villa. (så är det för oss alltså, såklart inte för alla) Om det blir helt fel får vi ju flytta tillbaka igen! Jag har ju kvar mitt jobb och Johan försöker få tjänstledig, allt för att trygga upp runt omkring.

Oj, detta blev långt och egoistiskt. Ni kommer i vilket fall som helst inte bli av med mig i tråden bara för att jag flyttar! Kram

• Marvelina

Nej Tempo, usch vad tråkigt för oss! Men vad kul för er med något nytt och spännande! Mer liv för pengarna får man ju också, och det kan behövas i småbarnstider! Hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa! Annars får ni som sagt GÄRNA komma tillbaka!

kram!!!!

marvelina - not new and definitely not improved
  • snart tre

Tempo: Oh, vilka spännande nyheter. Skoj  för er men tråkigt  för oss. Men jag är inte så förvånad får jag väl ändå säga. Ni har ju pratat om att ev. flytta ner igen och dessutom verkar ni inte trivas där ni bor nu så jag förstår verkligen om ni vill ta chansen till lite mer livskvalitet. Och jag tror inte du behöver ora dig för att flytta Ella - de är ruskigt anpassningsbara de små liven. Vi susar i alla fall ner till Skåne titt som tätt och svänger gärna förbi er då om ni vill? 

Limpis: Stackars Elis Och hua för fästingar - det är verkligen vidriga små smittspridare. Ni kanske ska kolla honom för säkerhets skull. Det skulle tydligen vara den värsta fästingsommaren på länge.

• Limpis

Tempo - Oh no Eller: JA för er skull, vet ju att ni längtat "hem" en hel del - och visst gläds vi med er! Men det är ju lite dubbelt. Som du så klokt skriver så är det ju ändå inget som är oåterkalleligt, man måste ju faktiskt våga testa nya saker här i livet (säger hon som varit på samma jobb i sex år ) och funkar det inte så provar man något nytt eller gammalt! När barnen börjar skolan är det ju liiiite svårare, men fram till dess är det ju bara att testa på!

God natt!

• Limpis

Uno - Såg din fråga om fotbollen. Jag och Thomas tar ju med E på de flesta saker hit och dit, med inställningen att det mesta ordnar sig till det bästa. Men Råsunda på onsdag skulle jag personligen kanske undvika med barn... Nu antar jag att ni inte ska sitta i värsta klack-gropen, men ändå. Det är ju nationaldag, många, många som snackar fest och fylla och fotbollen dessa dagar är ju helt vansinnig (hej, jag heter Greta och är 98 år... ) Nej, men var försiktiga om ni går dit. En av mina kollegår höll på att åka på en fet smäll på derbyt sist, och han är världens mest timida människa.

Menar inte att ge ett svar du inte ville ha, men menar bara att... ja, du fattar!

Svar på tråden And more löööve for all of us