• snart tre

And more löööve for all of us

Ny tråd igen för oss njutningsglada tisdagsföräldrar som hängt ihop länge. Nu ser vi fram emot våren och sommaren...

• Svar på tråden And more löööve for all of us
  • Marvelina

Jag är tillfälligt kär i våra restaurangägande vänner på Mellow då de helt plötsligt hoppade in i en stagnerad budgivning och höjde med 100 000! Visserligen har de nu hoppat av igen, men vi fick åtminstone upp priset med 120 000 från det det hade stannat på... Inget klipp, men nu vill vi ha det ur världen bara!

marvelina - not new and definitely not improved
  • Perkan

Jag ska hälsa det Limpis!   Kul - Marv! "Lite" positivt nu iaf

• Limpis

Hejja Marv, hoppas det smyger upp lite till!! Eller att ni känner er nöjda som det är!

• Perkan

Föresten Marv, den säljaren ni har sålde vår lägenhet till oss! Tycker ni han har varit bra?

• Marvelina

Perkan: hehe... jag kallar honom Slem-håkan... But not to his face...

Nej, NÖJDA är vi inte, men inte direkt missnöjda heller. Just nu ligger det på 54 000/m2 och det är väl okej med tanke på att flera mäklare sagt att stora tvåor sällan får högt m2 pris för att folk prioriterar då ett rum till och vill ha en trea alltså. Och vi har ju ingen balkong heller... Skit samma, nu vill jag bara flytta. Tjänat på den har man ju hur som helst, och den är ju inte precis topprenoverad...

• Marvelina

Perkan: hoppas att det nu inte var någon ni kände privat sådär...

• Limpis

Marvelina - Skönt att se att du är lika härlig som vanligt "Skit samma"... I love!

• okt76

Marv

Idag när T hämtade N så var hon helt uppsvullen i ögonen och över näsan och alldeles röd. På förskolan trodde de att hon hade någon allergi så det bar av till läkaren. Läkaren kollade lite och konstaterade att luftvägarna var ok. Han sa att det var svårt att avgöra om det var allergi eller virus och gissade på virus. Konstigt tyckte vi eftersom det gick så fort och efter några timmar här hemma så var svullnaden borta och hon var nästan inte röd alls. Till saken hör att de fällt ett träd vid förskolan idag och luften var alldels vit av pollen. Så vi gissar på att det var allergi mot pollen i alla fall. Ska ringa läkaren imorgon och se hur vi ska göra. Lite läskigt när hon såg ut som en svullen liten boll i ansiktet .

• Perkan

Tänkte det samma Marv! Dvs att han inte var någon ni kände privat , puh.... för han var INTE min favorit!!! Bläääääää............... men han fick upp försäljningspriset, hetsade som fasen!!! Till vår förtret då......och bra för er!! Men 54´/kvadrat är ju kanon!!! Grattis och än så verkar det ju inte vara slut.....

Lät läskigt med N. okt76! Hoppas det bara var nåt tillfälligt.

Nej, tillbaks till LOST!!!!!!!

• snart tre

Okt: Inget konstigt alls, om jag får säga så - allergiska reaktioner som N fick kommer ofta inför, under eller efter en infektion när immunförsvaret går ner. Jag har precis det N har och har haft det sedan jag var fyra år då jag reagerade på satsumas efter en förkylningsinfektion. Det kan vara födoämnen, husdjur, pollen osv - allt som är naturligt allergent - som fått N att reagera.

Mitt råd är att ta henne till en läkare för tester på en gång, men räkna inte med att ni får svaret...hon är allergisk mot... Ofta är man bara överkänslig pga immunförsvaret och då syns det inte på prick- eller blodtester. Men är det något hon verkligen är allergisk mot så är det ju bra att få veta det så fort som möjligt.

Svar på tråden And more löööve for all of us